Ib denne her vil jeg godt have en forklaring på
ja der står jo desværre ikke i de nye regler at bilen skal være historisk/tidsvarende korrekt
og denne
i de gamle regler stod der at bilen skulle ha historisk interresse (dvs "org")
john
Jeg tror de nye regler er
er en buggy så historisk korrekt eller hvordan forklarer i 8 års syn på dem
Ja Donbug det er lige netop der jeg vil hen der er jo en som har en buggy fra 59 som går under de gamle regler og har 8 år mellem syn
Bilen skal have historisk interesse den er sku også noget bredt formuleret tag feks. en der kører klasisk ræs eller anden ombygget bil fra en svunden tid er de heller ikke beretiget til 8 år mellem syn da de "desværre" ikke er historiske/tidsvarende korekte i forhold til da de forlod forhandleren men i ræs sammenhæng fyldt med historie og i den grad tidsvarende
Altså sådan som jeg fortolker de regler så ville jeg jo sige at det er blot er første godkendelsedato for den pågældendende bil - ombygget eller ej... men det er motorkontoret det skal anmeldes til - altså at den skal indreg. som veteran og dermed 8 års syn - så dermed deres afgørelse.... så tror kun de kigger på første godkendelsesdato.
Men forøvrigt.... hvor står der at den skal være historisk korrekt for at kunne indreg. som veteran og dermed 8 år syn? ændringer eller ej... ? nu har jeg godt nok kun set i vejledning for syn af køretøjer men har ikke kunnet finde noget....
Det eneste jeg har kunnet finde hvor der stilles krav drejer sig om vægtafgift og uden betydning for syn:
"Hvis det drejer sig om vægtafgiftsbetaling for veterankøretøjet, er grænsen 35 år fra første registreringsdato. Her er der altså tale om en "rullende" grænse, hvor der er mulighed for nedsættelse af vægtafgiften til 1/4. Det er dog en betingelse, at køretøjet fremtræder som ved første registrering."