benzinfyr i t2
hej
jeg har fået fat i et fyr til min t2 som jeg vil sætte i venstre side af motor rummet men så er mit spørgsmål hvordan får jeg fat i benzinen? evt. må jeg lave en ekstra tank?
mvh. jnbj :D
Du skaffer et T-stykke til benzin slangen og montere det et passende sted på den almindelige benzinslange under bilenstanken, det skal være beregnet til benzin, da ikke al plast tåler benzin lige godt.
Thomas
okay den er jeg med på men hva så med returen fra benzinfyret?
Der plejer da ikke at komme retur fra et fyr
jo den er med retur jeg smider lige et par billeder på om lidt
Den fætter på billede 3 skal skrues ned i tanken..
jep men hvor kan jeg lige komme til det jeg syntes ikke at jeg kunne komme til tanken med den
Nej.. Ud med tanken, og så ned i toppen med den. Det er det rigtigste at gøre.. Hvis du sætter den i siden, så kan du være sikker på at det bliver utæt med tiden.
Og så er det iøvrigt ikke tanken du har krydset af.. Det er bare en dækplade - hvis du ikke er klar over det i forvejen.
til dig , og alle andre der har benzinfyr - husk lige at check med jeres kasko forsikring om de dækker hvis bilen brænder op ...
der er enkelte forsikringsselskaber der kræver et fyr af nyere dato hvis de skal dække en evt skade
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
okay nu er jeg ikke så meget inde i det med busser men hvis jeg skal ha tanken ud skal jeg så også ha motoren ud eller kan man klare det uden?
[quote:ff15aaa8c5="Bornholmer"]til dig , og alle andre der har benzinfyr - husk lige at check med jeres kasko forsikring om de dækker hvis bilen brænder op ...
der er enkelte forsikringsselskaber der kræver et fyr af nyere dato hvis de skal dække en evt skade[/quote:ff15aaa8c5]
ok tak for rådet selv om jeg ikke har kasko på så er det jo rat at vide hvis jeg nu engang får det
Du skal ha motoren ud, men det tager jo en fis og en bajemand på en bus..
okay så må jeg jo bare igang :-)
Vær opmærksom på at arbejde og modificering på brændstofanlæg kun må udføres af autoriserede værksteder (f.eks. Bosch). Hvis du er årsag til en ulykke (folk indbrænder etc.) står du med aben selv. Ingen forsikring dækker, og en lille politisag kan det vel også blive til.
Tænk over det.
er der nogle der ved hvor jeg kan få sådan nogle skruge fitings til benzin slanger (makeret med blå pil) skal nemlig ha skiftet de to slanger som er makeret med røde pile???
[img:1c58c5edbe]http://img23.imagevenue.com/loc111/th_3ce6a_hgaiuaeyouidgiuwyeuig.JPG[/img:1c58c5edbe]
Du tager en nedstryger og skærer forsigtigt kraven af, for enden af slangerne. Under den har du så en studs, hvor du kan sætte en almindelig brændstof slange på (husk spændebånd).
Billigere og nemmere end at lede efter nye omløbere osv.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
det har jeg også tænkt på men hvis du ser på billedet her så kan du se at men ikke bare kan save det af for selve det man skruger slangen på kan/skal ikke skiftes
[img:4e1a54babf]http://img127.imagevenue.com/loc222/th_4f04e_hgaiuaeyouidgiuwyeuig_2.JPG[/img:4e1a54babf]
Det er netop det der er pointen. Du saver kun kraven af for enden af slangen og bruger det lille stykke med omløber og kobling. i den anden ende har du stykket hvor de 2 slanger mødes. Her gør du det samme. Kan du følge hvad jeg mener?
Jeg har selv gjort det flere gange. Den stål omvundne slange er nemlig altid mør.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
arrrr NU er jeg med :-) hehe jeg køre hvist kun på 2cylindre i dag
mange tak
Var det ikke en ide med et rigtigt T2 fyr, det på billedet er så vidt jeg kan se et T1 fyr mht yodelse og betjening ville det vel være noget nemmere
MVH Thomas
-------------------------------------------
2085500et - advokatwh(snabela)gmail.com
1976 baywindow, 1965 21 window Samba
Fyret er jo til en type-1 det er måske derfor du har lidt problemer med at få det til at passe!
når i siger et rigtigt fyt til t2 er det så det flade "panekage" fyr som skal side under bunden???
jo det er fra en t1 men det giver rigtig meget varme og der er jo god plads til det i venstre side af motor rummet