HISTORISK DAG...!!!
Kender en der deler lejlighed med nogle andre, som Rasser skriver,
har ingen anden bil, tager bussen og toget, og kun veteranen til og fra lejligheden, ingen problemer der :lol:
[quote:beb1bd38f9="niels-erik"]Mener at det betyder at du skal have en bil mere-for ellers bruges din veteran bil jo til daglig transport- Og det må man ikke.
Hilsen Niels Erik[/quote:beb1bd38f9]
Loven stiller ingen krav om anden bil - blot at den kun må bruges lejlighedsvis og ikke til alm. personbefordring... dvs. som hverdagsbil... det er kun din forsikring der stiller krav om en ekstra bil hvis du vil have den biligere som veteran.... og selvom man kun har en veteran er det jo ikke ensbetydende med at man bruger den hver dag...... :wink:
ps. jeg er med på lejligheden..... :D
[quote:a8811806f1="Chritte"][quote:a8811806f1="niels-erik"]Mener at det betyder at du skal have en bil mere-for ellers bruges din veteran bil jo til daglig transport- Og det må man ikke.
Hilsen Niels Erik[/quote:a8811806f1]
Loven stiller ingen krav om anden bil - blot at den kun må bruges lejlighedsvis og ikke til alm. personbefordring... dvs. som hverdagsbil... det er kun din forsikring der stiller krav om en ekstra bil hvis du vil have den biligere som veteran.... og selvom man kun har en veteran er det jo ikke ensbetydende med at man bruger den hver dag...... :wink:
ps. jeg er med på lejligheden..... :D[/quote:a8811806f1]
Lejlighedsvis :!: Det ligger ligesom i ordet, man må køre i bilen lejlighedsvis, det vil sige ikke på arbejde hver dag, men søndagstur, en tur om aftenen og få en is, til møder i klubben, og længere ture til træf.
Altså kun til lejlighedsvis kørsel.... :wink:
Dvs. at hvis man bliver opserveret hver dag, sidelæns ned af en boulevard, så begynder Bent Betjent at lægge mærke til én og så bliver han måske nysgerrig efter hvem man er og hvad det er for en balje man kører i.
Så kommer han måske i tanke om at det IKKE er lejlighedsvis kørsel.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det er nemlig lige det jeg har fået at vide at en betjent. Og som han sagde, hvis man bare lader bilen stå på dage med regnvejr, så sker der ikke noget (iværtifældet ikke her i Dk) :D
Til frank andersen jeg har snakket med færselsstyrlsen og de siger det er 1969+40 så du har ret.
MVH Karstenbh
MIB Aalborg
25747518
Jo det lange indlæg jeg har sat ind tidligere i tråden, hvor der står "venlig hilsen færdselsstyrelsen", er jo fra færdselsstyrelsen. Såh--
Til frank andersen!
Ku' du ikke sætte et link ind fra færdselsstyrelsen hjemmeside?
Motorkonteret i køge havde ikke hørt om det!
mvh Riknice
[quote:d7f0c5fa6d="Ole"]Det er nemlig lige det jeg har fået at vide at en betjent. Og som han sagde, hvis man bare lader bilen stå på dage med regnvejr, så sker der ikke noget (iværtifældet ikke her i Dk) :D[/quote:d7f0c5fa6d]
Det var dog utroligt så mange tolkninger der fremkommer for tiden. Skulle det så være ulovligt at køre i regnvejr...?
Vi må vel bare konstatere, at der ikke foreligger en klar lovtekst, der definerer omfanget af "lejlighedsvis kørsel". Der må påhvile myndighederne bevisbyrde for overtrædelse af denne gummiparagraf.
Vi andre (der ikke kører sidelæns i en veteranbil, men måske lidt oftere end ved specielle lejligheder) kan vel i de fleste tilfælde slippe med "jeg var på vej på værkstedet" og lignende undskyldninger.
Er der en jurisk tilstede?
mvh og i den bedste mening
[quote:4d02da8815="JK"]
Det var dog utroligt så mange tolkninger der fremkommer for tiden. Skulle det så være ulovligt at køre i regnvejr...?
[/quote:4d02da8815]
Det var ikke ment på den måde, men på den måde kan man bla. vise at det ikke er en hverdagsbil, men en fritidsbil der bliver passet på.
Så er der bevis for at en buggy kan godkendes som veteran og dermed syn hver 8 år, så no problemo :D :D :D :D :D :D, den "nye" reg.attest er netop lagt i skuffen, så der er ingen tvivl.
[quote:dbee12e3d4="nuser"]Så er der bevis for at en buggy kan godkendes som veteran og dermed syn hver 8 år, så no problemo :D :D :D :D :D :D, den "nye" reg.attest er netop lagt i skuffen, så der er ingen tvivl.[/quote:dbee12e3d4]
Totalt underligt at det kan lade sig gøre med en bil som buggyen..... men det er da superfedt for jer der kører buggy.
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote:f8132c806b="RIKNICE"]Til frank andersen!
Ku' du ikke sætte et link ind fra færdselsstyrelsen hjemmeside?
Motorkonteret i køge havde ikke hørt om det!
mvh Riknice[/quote:f8132c806b]
motorkontoret i køge har fået læst på sagerne nu....
kommer lige der fra og de nappede osse min buggy uden nogle ???
mvh leo-pol
Tillykke med det .Venter på mine papire.
Mvh Karsten
MIB Aalborg
25747518
Så er papirene endelig i hus far's Desert GT buggy er nu reg som veteralkøretøj :D :D :D :D
Mvh Karsten
MIB Aalborg
25747518
hvad sker der her, det er jo sådan at man altid har kunne få en buggy registeret som veteran hvis den var fra før 1.1.1960 så i virkligheden er der jo ikke noget forskel på de nye regler, forstået på den måde at; det er da fedt, at græsen for veteranbiler er blevet flyttet. og den gælder også for buggies, fordi de skal gå efter stednummeret på bilen.
men når det er sagt, så syndes jeg lige at i lige skal tænke jer om i forhold til hvad i skriver her på siden. for jeg kan lige se for mig at hvis der er nogle som er imod at veteranbil grænsen er blevet flyttet, og de logger sig ind her på siden, gad vide hvad de kan bruge alt dette til. ?????
Hammer_epr
[quote:7b75ae4026="Anonymous"]hvad sker der her, det er jo sådan at man altid har kunne få en buggy registeret som veteran hvis den var fra før 1.1.1960 så i virkligheden er der jo ikke noget forskel på de nye regler, forstået på den måde at; det er da fedt, at græsen for veteranbiler er blevet flyttet. og den gælder også for buggies, fordi de skal gå efter stednummeret på bilen.
men når det er sagt, så syndes jeg lige at i lige skal tænke jer om i forhold til hvad i skriver her på siden. for jeg kan lige se for mig at hvis der er nogle som er imod at veteranbil grænsen er blevet flyttet, og de logger sig ind her på siden, gad vide hvad de kan bruge alt dette til. ?????
Hammer_epr[/quote:7b75ae4026]
En buggy er jo ikke fra 1960... bunden af buggyen har været født som folkevogn i 1960, men selve buggyen er højst sandsynligt først blevet bygget midt i 70´erne i en garage et sted.
ikke sagt for at starte en diskussion... men tror generelt at RIGTIG mange (også buggyejere imellem) er forvirret hvad angår Buggyers oprindelige fødselsår.
Der skete jo bare det at dengang buggyerne blev bygget fik de ved en "fejl" lov til at beholde den oprindelige indreg. dato som den folkevogn havde de var bygget af (gælder for langt de fleste buggyer - men nogle fik også lavet helt ny indreg. dato som gjaldt fra den dag de blev omreg. til buggy)...... eller er jeg galt på den?
Jeg tror ikke der var nogle der havde satset på at deres buggy skulle blive veteran bil da de byggede den. i så fald skulle der vel have været regnet fra midt 70´erne.
Med det sagt... så er det sgu da fedt at det KAN lade sig gøre - men stadig underligt.
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Så mangler vi bare at forsikringsselskaberne laver forsikringer der matcher, det skulle jo være noget mere simpelt at sikre sig at en bil er veteran når den kan registreres som sådan.
Men så igen, simpelt og forsikringsselskaber :?
Mvh. TeddyC
[quote:fe2652957c="TeddyC"]Så mangler vi bare at forsikringsselskaberne laver forsikringer der matcher, det skulle jo være noget mere simpelt at sikre sig at en bil er veteran når den kan registreres som sådan.
Men så igen, simpelt og forsikringsselskaber :?
Mvh. TeddyC[/quote:fe2652957c]
Tja.... det skulle lige være med indbetalingen hver 8 år.... :lol: :lol: :lol:
men min buggy har skam kørt på vetaran forsikring i en hel del år efterhånden... :D :D så der kan jeg ikke lige se problemet....!!!
mvh leo-pol
Ja Rasser, du er galt på den
[quote:5aaac2be71="Rasser"]Der skete jo bare det at dengang buggyerne blev bygget fik de ved en "fejl" lov til at beholde den oprindelige indreg. dato som den folkevogn havde de var bygget af (gælder for langt de fleste buggyer - men nogle fik også lavet helt ny indreg. dato som gjaldt fra den dag de blev omreg. til buggy)...... eller er jeg galt på den?[/quote:5aaac2be71]
Ja, jeg tror du er lidt galt på den...Se
"SBI's godkendelse af ombyggede og selvbyggede personbiler", især det aller sidste afsnit...
Citat:
"[i:5aaac2be71]Justitsministeriet har endvidere tilladt, at sådanne biler, hvor bundramme, centralrør, styretøj, bremser og hjulophæng er bevaret eller udskiftet til tilsvarende nyere dele, kan registreres med uændret dato for 1. registrering[/i:5aaac2be71]"
Tja.... det skulle lige være med indbetalingen hver 8 år....
men min buggy har skam kørt på vetaran forsikring i en hel del år efterhånden... så der kan jeg ikke lige se problemet....!!!
mvh leo-pol
men er bare meget højre end der hvor alle de andre har forsikret deres vw,er
hilsen hammer
jeg retter lige lidt på teksten
det er sådan at der hvor vi har vores buggies forsikret der er prisen meget dyre end der hvor de andre har deres vw forsikret. og jeg tror at hvis at vi kunne få vores buggies forsikret der så vil vi kunne spare om kring 1500 - 1800 kr.
hilsen Hammer
[quote:575b1f5b72="Hammer_epr"]jeg retter lige lidt på teksten
det er sådan at der hvor vi har vores buggies forsikret der er prisen meget dyre end der hvor de andre har deres vw forsikret. og jeg tror at hvis at vi kunne få vores buggies forsikret der så vil vi kunne spare om kring 1500 - 1800 kr.
hilsen Hammer[/quote:575b1f5b72]
ja hammer..... det ved jeg skam godt.....
men jeg kan huske den dag hvor jeg fik tegnet min.... det var en stor dag,.....
jeg skulle give 1600kr om året....
men ved en alm ansvar skulle jeg give mellem 10-13,000kr pga at jeg ikke hade optjent noget angsinitet da alle de biler jeg hade haft stod i min fars navn.....
okay..... ved den veteran forsikring optjente jeg ikke ansinitet og skulle have en hverdagsbil.... på det tidspunkt hade jeg firmabil så den nappede de som hverdagsbilen......
og ved at spare de ca 10,000kr om året var jeg sku lige glad hvad de stillede af krav......så jeg har skam været glad for den forsikring....
men det skal lige siges at den jo er steget lidt siden....
men min nye forsikringsmand nappede den ansinitet som jeg ikke hade optjent alligehvellet........ så nu køre jeg som elitebilist om 1½år..... selv om jeg aldrig har optjent det hvis man går i detaljer....
mvh leo-pol