Jeg er sgu blevet lidt forvirret... og det er ikke for at ødelægge indlægget det her.
Men er en buggy hvor der eks. står reg. første gang 1960, virkelig bygget i 1960 ?? jeg har da altid gået og troet at 99% af de dansk kørende buggyer er bygget i 70´erne eller senere, og at de så blot har beholdt den reg. dato som den bil de var bygget på havde..... eller ??
hvordan forholder det sig ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Min buggy er bygget i 2001, på en bund fra 1970- og nu er den også registeret som veteran!
Så nu skal jeg ikke til syn før ca 2010.
Men jeg betaler fuld forsikring, da jeg foretrækker at være dækket ordentligt ind hvis der skulle ske et uheld, eller den bliver stjålet. (hvis det sidste sker- så håber jeg at politiet finder tyven før jeg gør det, ellers ender jeg i spjældet!)
Hilsen Niels Erik
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Niels Erik , os med "ægte" veteranbiler er skam også dækket ordentligt ind , vi er sågar dækket bedre ind ....
Total skader vi feks vores bil på en [b:8d88f56313]alm Kasko [/b:8d88f56313]forsikring, så er vi dækket ind i forhold til prisen i brugtvognkataloget (og den er ikke ret høj)...
total skader vi den derimod på vores veteran forsikring, så får vi den værdi vi ha betalt forsikring i forhold til (feks min gamle bus var forsikret til 150000 ) så er det den pris vi får udbetalt , hvis taksatoren er enig i , at det er prisen for en tilsvarende...
de fleste er dog desværre for lavt forsikret med deres veteranbil, så de får nok kun 30000 - men det er jo deres problem..
der er også et andet issue - er den alm kaskoforsikret , og den bliver skadet , så må den max repereres for 85% af brugtvognsprisen , denne regler er man undtaget når man er veteranforsikret, på feks en 1303 eller lign er en bulet forskærm næsten nok til en totalskade, og det er ikke rimeligt
så jeg vil til en vær tid foretrække veteranforsikringen...
den dækker iøvrigt også kasko selvom bilen ikke er indregistreret - med en såkaldt stilstand - ved evt brand/stormskade eller lign er biler , der ikke er indregistreret ikke dækket ind under indbo forsikringen, det er der heller ikke ret mange der er klar over... desværre...
men var dette indlæg egentligt ikke om 8 års syn ??? :roll:
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
:oops: Ja undskyld men jeg vil blot fortælle, at min buggy (selv om den ikke er samlet færdig endnu) også er omregistreret som veteran. :oops: Den er registreret som værende fra 12 mdr. 1967, hvilket vil sige jeg ikke skal til syn til sommer (som jeg ellers skulle Juni mdr.2006) men først til sommer 2007. Det passer mig egentlig helt fint, så skal jeg ikke være færdig til en bestemt dato :wink: