Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ballade med tomgangen!

Tags:
No tags yet.

(permalink) warp Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har noget ballade med tomgangen på min 1300 motor. Når den lige er blevet varm osv. kan den ikke finde ud af hvormange omd. den vil gå. Nogle gange går den 1500 andre gange går den 2000 og nogle gange vil den gå ved ca. 600 hvilket resulterer i at den går i stå.
Der sidder en center monteret dobelt Weber 34 DMTR på som også sad på da jeg købte bilen. Er der nogen der har erfaringer med denne karb? ...aner ikke selv om det er noget bæ.
Ryger sådan en karb. nemt ud af justering eller kan der være noget andet galt?
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Jensen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Har du prøvet at bruge karburatorsprit i benzinen?
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 18 years siden | | | |
slør i gasspjælds akslen!? Men ja prøv endelig med sprit i benz.....

vh
Mads
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) warp Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja har prøvet sprit og det hjælper ikke. Den laver ikke karboratoris.
Den har altid gået lidt over 1000 omd. i tomgang hvilket jeg mener er lidt for højt...eller hvad?
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja hvis du kører med den på denne tid af året tror jeg det er is, måske endda gasspjældesakselen fryser fast.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis motoren er std. er det ikke den rigtige at vælge.
Det er en udmærket karburator og den holder justeringen som alt andet.
Du kan ikke undgå at skulle rense tomgangsdyse sommetider og derefter indstille tomgang.
Men den hører sikkert hjemme på en Ford eller Fiat, hvor den sidder meget tættere på motoren, pga. en kortere manifold.
På en VW skal man køre med en karburator i hver side ellers bliver det kun godt om dagen i juni-august. Om aftenen vil den lave is.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den nemmeste løsning vil nok være at sætte en original karburator på, men hvis du VIL køre med den Weber, så skal du have lavet noget forvarmning i manifolden, og helst også forvarmet luft til indsugningen.

Hvis den har forvarmning så er det måske tilstoppet?
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.