Jeg har noget ballade med tomgangen på min 1300 motor. Når den lige er blevet varm osv. kan den ikke finde ud af hvormange omd. den vil gå. Nogle gange går den 1500 andre gange går den 2000 og nogle gange vil den gå ved ca. 600 hvilket resulterer i at den går i stå.
Der sidder en center monteret dobelt Weber 34 DMTR på som også sad på da jeg købte bilen. Er der nogen der har erfaringer med denne karb? ...aner ikke selv om det er noget bæ.
Ryger sådan en karb. nemt ud af justering eller kan der være noget andet galt?
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
Har du prøvet at bruge karburatorsprit i benzinen?
slør i gasspjælds akslen!? Men ja prøv endelig med sprit i benz.....
vh
Mads
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
Ja har prøvet sprit og det hjælper ikke. Den laver ikke karboratoris.
Den har altid gået lidt over 1000 omd. i tomgang hvilket jeg mener er lidt for højt...eller hvad?
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
Ja hvis du kører med den på denne tid af året tror jeg det er is, måske endda gasspjældesakselen fryser fast.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hvis motoren er std. er det ikke den rigtige at vælge.
Det er en udmærket karburator og den holder justeringen som alt andet.
Du kan ikke undgå at skulle rense tomgangsdyse sommetider og derefter indstille tomgang.
Men den hører sikkert hjemme på en Ford eller Fiat, hvor den sidder meget tættere på motoren, pga. en kortere manifold.
På en VW skal man køre med en karburator i hver side ellers bliver det kun godt om dagen i juni-august. Om aftenen vil den lave is.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Den nemmeste løsning vil nok være at sætte en original karburator på, men hvis du VIL køre med den Weber, så skal du have lavet noget forvarmning i manifolden, og helst også forvarmet luft til indsugningen.
Hvis den har forvarmning så er det måske tilstoppet?