Uheldig Handel med bobbel....!!! HJ
Det med advokat er ikke dyrt da det er familie-medlem...
men det er så godt som ordnet, det er bare ærgerligt når man roder med et projekt natten lang og mange timer og mange penge i det, så også skal bruge penge på endnu en bil...!
hvis du skal ha nogen som helst chance for at få ret i den reklamation , skulle du ha stoppet første gang den sagde bøvs eller lign , du har fortsat til den døde helt - ergo er det din egen skyld hvis motoren er helt død...
præcis pga tilfælde som dette , vil jeg i fremtiden nægte at sælge en + 30 år gammel bil til folk der har for lidt forstand på det , og jeg vil råde alle jer andre til det samme, med mindre at køber skriver under på at bilen er købt som beset , på det og det klokke slet dags dato - og ALLE fejl og fremtidige mangler står for købers egen regning , man kan sgu ikke sælge en 30+ år gammel bil med garanti , det er dalmatias at tro det....
bare min mening , og et råd til ALLE vw nettere
Jeg hader kontroverser som dette , det skader vores hobby generalt , var der nu feks lavet en præcis aftale , var der ikke noget at blive sure over..
Og til dem som sælger jeres bil , så skal i være så ærlige som det overhovedet er muligt, dvs fortælle om alle de fejl og mangler den efter jeres bedste bevidsthed har, lad vær med at love guld og grønne skove , der er INGEN bil OVERHOVEDET der er over 30 år gammel - som er 100% iorden, hvis i mener det anderledes , så kom med jeres bil , så skal jeg sgu nok finde minimum 5 fejl på alle biler.... :lol: inkl mine egne
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Nu er jeg bare nysgerrig hvilken bil byttede du med,det er bare lige så jeg kan finde retfærdigheden i din klage,og nej det er ikke for at jokke i det juridiske i din (SAG).
Mvh Henrik
Bornholmer: Du skriver som en der er lidt for erfaren... Kedelig holdning at man ikke skal sælge til folk der ikke har rodet med bobler i årtier...
Engang suttede du flaske og senere har du lært og pludselig kan du lære fra dig og pludselig er du gammel og grå.... man lærer ikke af sig selv...
byttede med en jaguar Daimler Double Six....
jeg vil godt sælge til dem - hvis de er indforstået med at de køber en 30 år gammel bil uden garanti , så har jeg overhovedet ikke noget problem med det... Og at de har en erfaren person med som kan bekræfte at bilen lever op til det der er lovet....
Men nu kender vi jo ikke de præcise detaljer i handlen , og vi har heller ikke hørt sælgers mening om sagen, men generalt er dette jo ikke et forum hvor man skal beklage sig over en dårlig sælger , hvis man selv har en [b:ee7ef9bc41]lille del[/b:ee7ef9bc41] af skylden...
grunden til at jeg skrev som jeg gjorde inkl min begrundelse , som du glemte , er for at UNDG
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
det var da ikke så dumt skrevet bornholmer.
Hvis det er en std. maskine ville jeg slet ikke hidse mig op over det, men finde en .....her på vwnettet evt, og sige det være ærgerligt, så meget koster de nu heller ikke.... HVis du bare kan få lidt mønt ud af sælgeren, så gør det og find dig en anden maskine... Jeg har lige mistet 4000,- i en ikke så heldig handel, men der er sgu ikke noget at gøre ved det....
Bare min mening... :wink:
Du har ret volle.. han ville gi mig 1500 så der er lidt til den søde tang og som du siger en ny motor blir nok løsningen...
Bilen er rigtig pæn så.... jaa bad look denne gang.!
men videre med mit projekt og fuck den uheldige handel! trist folk ikke bar er ærlige!
[quote:acd6b37929="Bornholmer"]hvis du skal ha nogen som helst chance for at få ret i den reklamation , skulle du ha stoppet første gang den sagde bøvs eller lign , du har fortsat til den døde helt -
[/quote:acd6b37929]
den sætning er altså sjov. bøvs!
jeg har nu sidet og smågrinet lidt for mig selv i omkring 5 minutter
Må vi så snart se et billed af bilen ??
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
[quote:4d5df9949b="julius"] trist folk ikke bar er ærlige![/quote:4d5df9949b]
Hvem siger sælger vidste der var noget galt?
Det sker jo fra det ene øjeblik til det andet at ting går i stykker..
Jeg er ked af det hvis det lyder forkert eller dumsmart, men det er altså dig der har været en tudeprinsesse af rang, indtil nu hvor det er gået op for dig at man kan være uheldig nogen gange og heldig andre gange.
Jeg har da engang stået på mit arbejde og set på at en bil som vi på værkstedet i flere år havde brugt som lånebil, uden problemer, knækkede en forfjeder og faldt sammen da den nye ejer svingede ud over kantstenen.. Bad luck! Bilen var solgt som beset og han betalte selv to nye fjedre + montering.
Jeg mener at manglen (at motoren ikke er i en sådan stand, som kan forventes af aftalen) er omfattet af Købeloven § 76, stk. 1, punkt 4 og derfor kan den gøres gældende.
Jeg er stadig på 1. år men jeg er ret sikker på dette er gældende ret.
Det er da kun hos en forhandler dette gælder! Ellers er der da noget helt galt!
JA jeg ændrede det lige du har ret
[quote:1546983af0="roaddude"][quote:1546983af0="Bornholmer"]
præcis pga tilfælde som dette , vil jeg i fremtiden nægte at sælge en + 30 år gammel bil til folk der har for lidt forstand på det , og jeg vil råde alle jer andre til det samme, med mindre at køber skriver under på at bilen er købt som beset , på det og det klokke slet dags dato - og ALLE fejl og fremtidige mangler står for købers egen regning , man kan sgu ikke sælge en 30+ år gammel bil med garanti , det er dalmatias at tro det....[/quote:1546983af0]
Nu er jeg selv igang med at studere jura og det skal lige siges, at der er intet som hedder købt som beset ved bilkøb, da denne er omfattet af købeloven. Køberen kan i henhold til Købeloven § 77. stk. 1 ikke afskrive sig retten til at påråbe sig mangler ved salgsgenstanden(bilen). Altså vil han, selvom han skriver under på at han køber den som beset, stadig kunne påråbe sig fejl og mangler.
Jeg mener at manglen (at motoren ikke er i en sådan stand, som kan forventes af aftalen) er omfattet af Købeloven § 76, stk. 1, punkt 4 og derfor kan den gøres gældende.
Jeg er stadig på 1. år men jeg er ret sikker på dette er gældende ret.[/quote:1546983af0]
Det er meget muligt, men jeg går hellere i spjældet før jeg betaler til en der ringer og overfuser mig 10 minutter efter en handel...
Men hvis han bare havde ringet og fortalt mig hvad der var sket, var jeg da blevet ked af det på hans vegne og ville selvfølgelig hjælpe med at få ordning på tingene..
Det er mest tonen jeg stejler overfor, og snak om købelov og advokater, det hører ikke hjemme i vores lille hobby..
Ja, men det pladder står bilbranchen model til hver ENESTE dag..! Før man har været ansat i en bilforretning har man intet begreb om hvad folk tror det kan være rimeligt at kræve.. Man bliver chokeret! :roll:
Der er jo HELDIGVIS, i det seneste stykke tid, faldet dom i sager om bilkøb til forhandleres fordel. Hvis det stod til dem der formulerer købeloven, så kørte vi allesammen på rulleskøjter.
Hvis man heller ikke kunne købe som beset, så ville der sku da ellers være massere arbejde til advokaterne for hver gang, man købte en bil i sverig :D
Har faktisk lidt ondt af sælger, prøv at forestille jer at den arme mand ikke vidste af at motoren havde det skidt, han kan nu bare sidde og være ked af at han er blevet truet med advokater over VW nettet, det må f..... være sur r..
Har lidt på fornemmelsen at køber bare ønsker lidt ynk/sympati.
Bare min tanke.......
tlf. 20493419.
Håber du vælger næste gang at købe en bil hos forhandleren og give 20000-30000 kr EKSTRA for den og din garanti.
Holder 110 % med Ib at tro man kan købe en så gammel bil og tror den kan køre selv med mislyde, nå ja vel bare en nedgearing og så videre.
Du har sku dummet dig for vildt med bare at køre.
En gammel dame kræver man lytter til ens tilstand.
Ja jeg har selv købt en motorcross maskine brugt, 10 mdr gammel pris 28500 kr, lød kanon sund og ingen mislyde overhovedet.
Efter 15 min kørsel næste dag så sprang alt i luften som kunne springe i luften i motoren: pris for rep 15500 kr.
Tja bid i det sure æble og få lavet en fin motor her i vinter, det vil du jo bare nyde til sommer :D .
Men prøv da at ringe til Jan koed og høre om ikke han har en 30 år gammel motor du kan få 1 års garanti på til 1200 kr :lol:
Hvis han har det så aftager jeg lige et par stykker af den slags med garanti på.
Har lige hørt en sag om en som ville købe en bil engro og troede han kunne få garanti og alt muligt med, hallloooooooooo våg dog op.
Og nej ved handel imellem private er der OK garanti ( over kanstenen ).
Jeg sørger altid for ved et salg at få skrevet en slut seddel om bilen er gældfri, og ikke stjålet og at der ingen form for garanti er på den overhovedet.
vh jesper
Der ville heller ikke være en krone fra mig, slet ikke når køber begynder at snakke om at renovere motoren... truge med advokater osv - Jeg ville bare sige "fint du, vi ses i byretten..."
Hvis nu at køber ringede på en pæn måde og forelage sagen, ville jeg (som de fleste folk nok..) være noget mere flink, og sige at han lige måtte finde ud af hvad der er galt, og så kunne man nok finde ud af noget derfra...
Og når jeg sælger en bil, er det godt nok også "købt som beset og prøvet".
Og ja, find dig en fornuftig brugt motor her på vwnettet og smid den i, så er den fis slået.
Det er kloge-åge-hovederne der taler sit eget sprog i aften... Nogle ved hvad loven siger andre snakker mundlort og private holdninger/oplevelser... hold jer til facts...
Gå ned på det nærmeste bibliotek og lån lovsamlingen el. andet... Bliv klogere og blær´ jer først DEREFTER!!!!
Mit indlæg drejede sig om at prissætte en reparation af en motor/mangler og ikke alt det ævl i lukker ud... forhold jer til det der er blevet spurgt om..
at blive kaldt Tudeprinsesse kan man kun grine ad og tænke manden har ikke så mange små-grå at flytte med...
Det er da ærgerligt at man spørger om et spørgsmål og tingene bliver vendt 180 grader... Kom ind i kampen og snak om jeres paratviden indenfor vw´er istedet og drop alt jeres bull-shit snak om nogle forhold i ikke aner noget om!!!
Det ville nærmere havde været en joke fra min side hvis jeg søgte et svar om noget lovgivningsmæssigt på en vw-website...
sidder med en af mine kam. som jeg roder bil med og vi begge har go´ griner over så meget skidt der bliver sagt og påstået...
Hallooo----- det handler om at en vare ikke overholder det forlydende!!! ikke andet.
[quote:596a374169="julius"]Hallooo----- det handler om at en vare ikke overholder det forlydende!!! ikke andet.[/quote:596a374169]
Så fortæl os hvad "den vare" skal overholde?
[quote:e45b6d1b04="julius"]Det er kloge-åge-hovederne der taler sit eget sprog i aften... Nogle ved hvad loven siger andre snakker mundlort og private holdninger/oplevelser... hold jer til facts...
Gå ned på det nærmeste bibliotek og lån lovsamlingen el. andet... Bliv klogere og blær´ jer først DEREFTER!!!!
Mit indlæg drejede sig om at prissætte en reparation af en motor/mangler og ikke alt det ævl i lukker ud... forhold jer til det der er blevet spurgt om..
at blive kaldt Tudeprinsesse kan man kun grine ad og tænke manden har ikke så mange små-grå at flytte med...
Det er da ærgerligt at man spørger om et spørgsmål og tingene bliver vendt 180 grader... Kom ind i kampen og snak om jeres paratviden indenfor vw´er istedet og drop alt jeres bull-shit snak om nogle forhold i ikke aner noget om!!!
Det ville nærmere havde været en joke fra min side hvis jeg søgte et svar om noget lovgivningsmæssigt på en vw-website...
sidder med en af mine kam. som jeg roder bil med og vi begge har go´ griner over så meget skidt der bliver sagt og påstået...
Hallooo----- det handler om at en vare ikke overholder det forlydende!!! ikke andet.[/quote:e45b6d1b04]
Det må jeg sige, du er ikke ude på at være venner med alle, respekt for det...
Og kom nu videre..
Somsagt, så få læsebrillerne på inden man læser om hvad der er blevet spurgt om...
Her er hvad der blev spurgt om:
1. Hvor meget koster det at renovere en motor..
2. Håber i kan komme med nogle beløb??
Det var det jeg søgte svar om, men kunne godt se det var svært når man ikke helt præcist ved hvad der er galt og hvor meget der skal ordnes!
Man kan ikke love en nysynet og velkørende bil der efter kort tids kørsel går i stå og ikke kan starte bagefter!!!
Videre med mit projekt så hygge herinde...
Fastoldvw....
Man reder selv sin egen seng ik... alt det ævl der er blevet skrevet i mit indlæg, størstedelen er noget der ikke har en skid at gøre med mine spørgsmål, så undskyld hvis jeg må konkludere at det er noget bull-shit snak der foregår!!!
Træder ikke på nogens tær... Det er bar underligt at det er tendensen at et indlæg udvikler sig til at handle om noget helt andet...
Slut dog denne ligegyldige debat om noget de fleste ikke aner en skid om(jura)....
oki..