Uheldig Handel med bobbel....!!! HJ
[quote:d5478c4840="julius"]Det er kloge-åge-hovederne der taler sit eget sprog i aften... Nogle ved hvad loven siger andre snakker mundlort og private holdninger/oplevelser... hold jer til facts...
Gå ned på det nærmeste bibliotek og lån lovsamlingen el. andet... Bliv klogere og blær´ jer først DEREFTER!!!!
Mit indlæg drejede sig om at prissætte en reparation af en motor/mangler og ikke alt det ævl i lukker ud... forhold jer til det der er blevet spurgt om..
at blive kaldt Tudeprinsesse kan man kun grine ad og tænke manden har ikke så mange små-grå at flytte med...
Det er da ærgerligt at man spørger om et spørgsmål og tingene bliver vendt 180 grader... Kom ind i kampen og snak om jeres paratviden indenfor vw´er istedet og drop alt jeres bull-shit snak om nogle forhold i ikke aner noget om!!!
Det ville nærmere havde været en joke fra min side hvis jeg søgte et svar om noget lovgivningsmæssigt på en vw-website...
sidder med en af mine kam. som jeg roder bil med og vi begge har go´ griner over så meget skidt der bliver sagt og påstået...
Hallooo----- det handler om at en vare ikke overholder det forlydende!!! ikke andet.[/quote:d5478c4840]
jeg er lidt enig med dig. (eller stortset helt)
synes heller ikke at min brors indlæg (roaddude) er helt intiligent han glemte lige at overveje hvem og i hvilken forbindelse den paragraf galt for.
men han er jo kun 1 års studerende og han mangler lige lidt virkeligheds sans en gang imellem.
og vw nettet er jo et forum med fri tale ret (så længe det er relevant for emnet) aligevel går folk over gevind med deres viden om alt muligt andet. mange her på siden har en del forud intagelser over for julius og det er måske lidt langt ude. hvor mange har mødt manden? hvor mange ved overhovedet hvad de to parter har aftalt mand til mand!?
tag nu og slap og tænk på at god sommer dag med høj sol, svagt brun hud taget nede eller afmonteret på vw'en og en fri motortrafik vej, bare derud af og så bliv her et par minutter, ahhh var det ikke meget bedre?
Dig som ikke har handlet ret meget bil åbenbart.
Hvad mere skræmmende er at man kan stilles til ansvar over for en forhandler hvis man har indgivet en bytte bil og IKKE oplyst om alle dens fejler og mangler!!!!! Vist mange som glemme.
Men kan så sige dig at i alt den tid du har brugt på at skrive dine indlæg kunne du have kigget under links:
http://www.bugservice.dk/index.php?id=7
Under motore står der:
Renoverede motorer
1600cc longblok med nye lejer- topstkcylindersæt- oliepumpe-blok flugtboret
kr.9305,00
Tillæg for knast 274-284-294 -hårde fjeder
kr.2000,00
1914cc longblok med nye lejer-std 1600 topstykker-valgfri knast- løftere-hårde fjeder 1914cc
tillæg 041 topstykker
kr.14145,00 kr. 800,00
Brugte motorer
Komplet god 1303 motor u/udst/VK kr 3.500,00
2332cc til kr 25800
TILBUD 70HK+
1 sæt 1600 cc stempel og cylinder
1 sæt 40 mm DB kadron/solex kaburatore
1 sæt 1-1.25 vippetøj
1 sæt 1600 topstykker u/ventiler
KR 8999,00 for det hele
Vare Pris
ELLER så skiller du motoren af, finder de stumper som er defekte og tager din lommeregner frem og lægger tallene sammen så har du prisen på en renovering af din defekte motor.
Ny motorblok 13-1600
kr 4227,00
Pindbolte til blok 8mm sæt
kr 215,00
Topstykke 1600 enkel eller db port komplet
kr 1.580,00
044 topstykke komplet 40x35,5 vent.
kr 2.850,00
041 topstykke komplet 39x32 vent.
kr 1.800,00
Ventildæksler og bøjler sæt orig
kr 163,00
Ventildæksler chrom sæt
kr 177,00
Ventildæksler alu
kr 252,00
Cylindersæt:
1600 plussæt incl. stødstangsrør og pakn.sæt
kr 1.680,00
1914cc sæt
kr 2.500,00
1600cc sæt
kr 1358,00
Stempelringe: 1600
kr 228,00
1914
kr 420,00
2000 type 4
kr 313,00
Krumtap 1600 ny
kr 1.456,00
Svinghjul 1600 200mm
kr 768,00
Knastaksel m. drev og bolte 276°, 284°, 294°
kr 1.300,00
Hovedlejer std/std/std type 1
kr 391,00
Pejlstangslejer std. type 1
kr 103,00
Knastlejer type 1
kr 10,00
Vi har også lejer til de
Hej Julius.
En renovering af en 30år gammel motor kan nemt blive et stort projekt.. Højst sandsynligt er blok, cylindere, topstykker, knast osv rigtig godt slidt af mange års tro service.
Mit bedste bud var at du fandt dig en gammel vw brandsprøjte som har stået lunt og kørt mellem 5-20timer.
Herefter bruger du din brækkede motor som donor og smider brandpumpe motoren i.. En brandpumpe ligger mellem 2000-4000kr komplet og i superstand.
Egentlig syntes jeg også du forlanger lidt rigeligt af en maskine af den alder.. Kan du tænke dig hvordan en motor fra en wagon R har det efter 30års service og xxxxxxxxx kilometer?
Glem renoveringen og tag hvad sælger tilbyder dig hvis han overhovedet tilbyder noget.
Jeg er hverken jurist eller lignende men med den indstilling du ligger for dagen ville du ikke engang kunne hive mig op af stolen for at gå ud og se på motoren om så du kun var nået 2meter ned af vejen.
/Kasper
Hej
Grunden til at folk ikke svarer dig er fordi det er komplet umuligt at vurderer hvad der er galt.
Men en ting vi kan hjælpe dig med er hvordan du kommer nærmere løsningen / pris vurdering.
Jeg er ikke rutineret Vw mekaniker.. men jeg vil nok starte sådanne her:
1. Lytte om der er mislyde når man prøver på at starte!
2. Skru et tændrør ud af gangen og se om der er gnits. gør det ved alle 4.
3a. Hvis der er gnist på alle 4.Vil jeg give den en snaps ca. 1/4 deciliter ned i karburatoren. Prøv at start. Sker der noget, så er der sikkert skidt i karburator/brændstofslange.
3b. Hvis der ikke er gnist/ ringe gnist eller kun gnist på nogle af tændrørene. Så fortæl det herinde. Så er der HELT sikkert nogen der kan hjælpe dig videre derfra.
Men som sagt jeg er ingen haj til dette her. Så sagsøg mig ikke hvis der går noget galt.
Hvis du er heldig så kommer du ud at køre igen uden de stor omkostninger. Men var jeg dig vil jeg nok få fat i en anden motor som du stille og rolig kan gå og nusse om i garagen. byt dem og nus lidt med den der sidder i nu.
Henrik
Med snaps menes Benzin
Henrik
lupojesper: kan se du har lært at bruge "kopier" knappen, KANON... PS tak for prislisten!
Ey´ fald i søvn og det hele kører der ud af med vw fart.... huuu...
Jeg spurgte om to simple spørgsmål og nogle forstod dem andre brugte timer på at løse gåden med alle mulige ligegyldige svar og meninger, der intet havde med spørgsmålene at gøre.... Spild af tid...
Har selv en del biler og solgt en del.. Jeg efterlader ikke en bil der ikke svarer til det der er blevet fortalt og skrevet... Defor er det ærgerligt når man trækker nitten. Men bliver sku nød til at forlade jer for ska ud og skrue på boblen inden det bliver for sent!
M
Se Henrik Det er sku´ et svar man kan ta´ at føle på.. Tak for hjælpen.. Godt Eksempel på at svare på en kontruktiv måde...
Hmm har haft en go´ griner over folks indlæg så jeg vil smutte ud til min kæreste, altså projektet!
Vi hænges
Har du set efter om der er benzin på. :wink:
Julius... Med den måde du tiltaler folk og kalder dem ting, burde du ikke have lov at komme på dette forum (er der ikke en admin der lige kan spærre den ip han har?)
Hvis du ellers kigger dig omkring, så plejer folk at svarre og hjælpe herinde, men med den tone og udsagn, samt manglende indsigt i hvad der er sket, er det jo umuligt for folk at svare seriøst og give dig noget du kan bruge til noget, det gælder både pris og omfang af reperationen.
Hvis du nu havde lagt op til et spørgsmål der gik på hvad der var sket og dertil havde spurt til gode råd til hvordan du evt. kunne finde fejlen og dermed også finde ud af hvad det koster at reperare den, så var det nok gået meget bedre...
Beklager at dette svar først kommer nu, har siddet og moret mig gevaldigt over dit indlæg.
[quote:badcf03baf="julius"]Er mere til det kosmetiske på bobler og designer/maler forskellige ting.. og er kun 20 år så jeg må samle lidt mere erfaring om det mekaniske...[/quote:badcf03baf]
Du har allerede nu mere erfarring: Man bliver sgu ikke bare ved med at køre i en bil som lyder som om den er ved at stå af!!! -Husk det næste gang du får fat i en gammel bil.
Hvis du ikke havde så skidetravlt med at spille smart med din advokat, så havde folk nok været mere imødekommende og hjulpet dig fra starten. Synes du at det er jantelovs-agtigt, uretfærdigt, nedladende og småligt?
Prøv at forestille dig at du kommer ned i den lokale fodboldklub, og spørger om du må være med på oldboys-holdet til træning, og de siger:
[i:badcf03baf]-"ja, men du skal have fodboldstøvler på uden metal-knopper, det har vi altid spillet med"[/i:badcf03baf]
Nu er der efterfølgende 2 scenarier du kan vælge imellem:
[i:badcf03baf]1) Du siger "OK, i er sgu mærkelige, men jeg trækker i sådan et par og ser hvad der sker. Det er sikkert hyggeligt alligevel"
2) Du siger "Der står i reglerne fra DBU at alle har lo til at spille med metal-knopper, så det vil jeg. Desuden er det pisse-irriterende at i hele tiden giver mig en grund herfor."[/i:badcf03baf]
-Hvor tror du at velkomsten er størst?
-Nå, men jeg ved at Kadow på amager plejer at tage 3500 for at smide en kørende motor i en vw. Hvis du er blevet tilbudt 1500 af sælger, som han ikke en gang er forpligtet til at tilbyde noget som helst, så synes jeg at du skal slå til i en fart... inden sælger fortryder.
Du havde ikke fået en krone af mig med den atittude. Det er helt sikkert
Mvh
Anders
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
STOP STOP! der er sgu da noget der hedder ansvar, pli og etik! vwverden er alt for lille til at løbe om hjørner med folk... Jeg ville sgu da også blive lidt trist og mopset hvis bilen brækker sig på vejen hjem!
jeg byttede min ovaler med en bus
og hørte relativt kort efter at den havde smidt udstødningsventilen på 3. cylinder
jeg hørte intet fra ham ( coty ) lige såvel havde han heller ikke hørt fra mig havde det været omvendt
at jeg var ked af det var sket, er en anden snak
det er en af de slags ting der hører med !!
MVH Ploug
mobil nr: 22-26-03-12
Med mindre der på købskontrakten står at der er garanti, har køber ingen krav hos sælger. Ved privat handel gælder OK-garanti (Over Kantstenen), medmindre andet er anført på kontrakten og signeret af både køber og sælger.
Endvidere er kravet om renovering af motor ikke realistisk, da sælger blot skal bringe køretøjet i drift (ved egen hjælp) igen og i dette tilfælde, kan det klares med en brugt maskine til kr. 500,- (Dette gælder for forhandlere)
Så hvis sælger (efter trusler om advokat o.l.) stadig tilbyder dig en sum : SMIL, SNUP PENGENE OG L
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
Hjælp dog manden!!
Lyder det som en kasse skruer der bliver rystet når du "turner" motoren?
Hvis den gør, så er det rigtig slemt. Så skal den skilles ad.
Lyder den ok, men ikke vil starte:
Så se efter om der er gnist på tændrøret.
Hvis der ikke er gnist, så skal den være våd af benzin.
o.s.v., o.s.v., o.s.v. til sidst har du forhåbentlig fundet fejlen.
Når du ved hvad det er den fejler, så kan vi sagtens fortælle dig, hvad det cirka koster at lave.
Om du har ret til penge eller ej.....det må du slås med sælger om.
Du ville have fået det lavet af mig, hvis du havde en anden opførsel.
[quote:f8f478423a="julius"]Det er kloge-åge-hovederne der taler sit eget sprog i aften... Nogle ved hvad loven siger andre snakker mundlort og private holdninger/oplevelser... hold jer til facts...
Gå ned på det nærmeste bibliotek og lån lovsamlingen el. andet... Bliv klogere og blær´ jer først DEREFTER!!!!
Mit indlæg drejede sig om at prissætte en reparation af en motor/mangler og ikke alt det ævl i lukker ud... forhold jer til det der er blevet spurgt om..
at blive kaldt Tudeprinsesse kan man kun grine ad og tænke manden har ikke så mange små-grå at flytte med...
Det er da ærgerligt at man spørger om et spørgsmål og tingene bliver vendt 180 grader... Kom ind i kampen og snak om jeres paratviden indenfor vw´er istedet og drop alt jeres bull-shit snak om nogle forhold i ikke aner noget om!!!
Det ville nærmere havde været en joke fra min side hvis jeg søgte et svar om noget lovgivningsmæssigt på en vw-website...
sidder med en af mine kam. som jeg roder bil med og vi begge har go´ griner over så meget skidt der bliver sagt og påstået...
Hallooo----- det handler om at en vare ikke overholder det forlydende!!! ikke andet.[/quote:f8f478423a]
Tør øjenene søster!
Jeg syntes det er en god debat , der kommer mange synspunkter på bordet om hvordan det burde være foregået , og dem er der mange der kan bruge til noget...
Men mht til den aktuelle sag, syntes jeg Julius at du skulle ligge din trussel om advokaten i skuffen , et stykke tid endnu, det kommer du længst med ..
Mht til at renovere motoren, så kan du vel ikke kræve at få renoveret en motor der evt måske kunne repereres.
Hvis du har købt bilen , og fået lovet at den kunne køre uden problemer , kan du da allerhøjest forlange at sælger måske sætter en anden motor i der lever op til det han lovede , jeg kan ikke forestille mig du har krav på en helt gennem nyrenoveret motor.
Har sælger ingen garanti givet , skal du være glad for at han evt vil hjælpe dig med de 1500 kr , og ta imod dem med kyshånd...
Men så længe vi intet ved om den aktuelles handel og dens betingelser , skal vi jo ikke gøre os kloge på hvad der er foregået...
Lad os antage , at jeg feks havde en motor til at stå, jeg ville sælge dig for 1500 kr inkl montering, som kørte fornuftigt , og så fornuftig ud, men var 30 år gammel - tror du så jeg ville TURDE at lave din bil for dig , efter denne her omgang, jeg vil med rette frygte , at hvis der imod forventning skulle ske noget med den motor, (også selvom du pressede den på en ufornuftig måde), at du så ville komme med dine advokater og dine trusler om død og ødelæggelse, hvis den gik i stykker ...
Nej vel , dette er en hobby verden , et vw society hvor vi alle kender hindnanden mere eller mindre, for at være venner med alle , og for at kunne spørge om deres hjælp mm, bliver man jo nok nød til at være en smule udmyg , og i en hvis form tilpasse sig kotymen, det er vist gældende i mere eller mindre alle andre store fælles skaber..
så mit råd er , snup de 1500 kr , køb en anden motor , uden garanti -
ta en med på kammeratligt råd om den måske kan holde 1000 km eller mere...
lær lidt om hvad man skal høre efter og passe på med når man kører i gammel bil , - også vær glad og nyd vores fælles skab for eftertiden , vi er sgu rare og hjælpsomme , vist man forstår at dyrke fælllesskabet :D
hvis du vil ha fuld garanti og rimelig tilfredshed , og totalt driftsikkerhed , så køb dig en spritny bil , i millionklassen i stedet for..
antikviteter er aldrig en bulletproof investering..slet ikke de billige,
det er mere sikkert at handle med IT aktier faktisk.. :wink:
god fornøjelse
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
hehe. Er herinde nogle få gange som gæst og har læst Julius problem og kan sagtens følge hans vrede over at den bobbel han byttede til ikke virker som fortalt og ender med at lortet går i stå...
Han spurgte om noget helt andet end det i kommenterer.... Han spurgte om noget mekanisk og ikke jeres holdning til jeres ellers hysteriske foragt for advokater... Det virker som om mange ikke har læst Regler om privat-køb m.m.
Knægten har været uheldig og med de Ord og meninger i kommer til julius(personligt) kan jeg helt sikkert følge ham i at han synes mange af de svar han har fået er ligegyldige. Og at han giver igen fra samme pose er kun færd...!
I piver herinde og netop en grund til jeg kun er herinde som gæst. Det er synd i ikke bruger jeres viden om bobler til noget godt istdet for at spille dum-smarte!
Tonen er døv og negativ herinde... Vend det til det positive så vil der helt sikkert være flere medlemmer og flere indlæg om folks projekter.
Har selv 4 bobler men har sku aldrig lystet til at vise dem herinde, desværre!
Julius: tag de penge han tilbyder og vær glad for du har fået den hjem. Din advokat-ven kan du bruge en anden gang selvom det ville have givet den tidligere ejer en lussing for uhæderlighed!
Nyd bobler og drop sådanne indlæg på vw-nettet de forstår ikke et ligetil spørgsmål.
hej du.
Det er da også positivt at han kom af med, var det en Jaguar ?
Og herregud som andre har skrevet. En brugt VW-motor koster ikke mange kr. Det har taget længere tid at hidse sig op og skrive indlæggene, end det tager at skifte motor.
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hørt
hvis vi skal til at lave garanti på alle så gamle biler , skal priserne sættes op til det tredobbelte.
hvis vi bruger FDM's købs aftale , kan vi ikke dække os ind som sælger , når bilerne er så gamle
http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/brugtebiler/forhandler/saelger-er-privatper/slutseddel/
med andre ord , så sælges de som beset - ellers også sælges de ikke.
det vil sige , at det er købers anvar at sikre sig at den købte vare lever op til den forlangte pris, gør den ikke må han lade den stå...
det er den gængse dagsorden når der handles med så gamle biler.
hvad reglerne så siger med paragraffer og lign , kan de stikke skråt op..
Jeg vil anbefale at man skriver at alle biler over 10 år sælges som et restaureringsprjojekt, uanset om de er 210% iorden , og der er plader på , på denne måde er man dækket 100% ind i mod fejl og mangler som sælger...
[web:5b4e56a783]http://64.233.183.104/search?q=cache:5doIgAoMNhwJ:www.forbrug.dk/raad/renbesked/brugtebiler/forhandler/saelger-er-privatper/+Regler+om+privat+k%C3%B8b+&hl=da[/web:5b4e56a783]
med venlig hilsen
højesteretssagføreren :lol:
[quote:67c6c6f49d="Anonymous"]
Tonen er døv og negativ herinde... Vend det til det positive så vil der helt sikkert være flere medlemmer og flere indlæg om folks projekter.
Har selv 4 bobler men har sku aldrig lystet til at vise dem herinde, desværre!
Nyd bobler og drop sådanne indlæg på vw-nettet de forstår ikke et ligetil spørgsmål.
[/quote:67c6c6f49d]
Hallo smarte
Det positive vil vise sig den dag alle er registrede og ikke poster som "gæst". Er der noget du vil sige makker, så log på eller knyt sylten.
"dem" på vwnettet...... det er vel også dig, selvom du ikke står ved dine ord.
Med venlig hilsen
Thomas Jacobsen
20 65 55 88
Læs hvad knægten skrev han har netop ikke hidset sig op inde på dette forum men blot spurgt om 2 ligetil spørgsmål.
At medlemmer herinde begynder at kommenterer på en åndsvag måde om deres meninger til hændelsen har ikke noget med Hans indlæg at gøre.
Det er dælme synd at egne medlemmer ødelægger et indlæg. Kan kun grine over nogle af de svar nogle herinde giver som at han er "dum" fordi han er købt en 30-årig bil... og han er en "tudeprinsesse" tror jeg en skrev. Tag jer sammen! kan kun råde Ham Julius til at få svar de steder der komme kvalificeret respons og ikke som herinde.
Elsker selv vw´er men tror ikke jeg er konge indefor området som hvilke personer tror på vw-nettet. elsker alle de gode svar man kan hente herinde men præcis sådan et iksempel som dette her sætter vw-nettes medlemmer i rigtig dårligt lys!
er der stadig overhovedet nogen der ved hvad de to mænd har aftalt?
MERRY XMAS Everybody !!!
Skålllllllll......................
Have a nice day.
Have you lost weight, you look great !!!
Nice children you have.
Wow, is that your VW, that is so cool !!
Just thought I would toss in a few positive comments.
Kære Gæst
Jeg har gentagne gange gennem hele denne smøre, kunne læse sætninger som :
...kan ikke give et bud på hvad det kommer til at koste, da vi ikke ved hvad der er galt...
..en renovering af x,y,z,æ,ø & å koster...
...skift motoren, da det er det billigste at gøre og hurtigt få den på landevejen...
...ring til xxx, da han har maskiner til salg...
SMIL, SNUP PENGENE & L
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig