To ?? til type3 karb's....
Hej
Lige 2 spørgsmål:
SPG 1:dimsen på billedet herunder vil jeg gerne købe 4 af, hvem har det?
[img:9cd827efc3]http://www.nemmail.dk/pics/karb_typ3_spg1.jpg[/img:9cd827efc3]
SPG 2: hvad skal jeg med disse huller?? skal de bruges til noget?
[img:9cd827efc3]http://www.nemmail.dk/pics/karb_typ3_spg2.jpg[/img:9cd827efc3]
på forhånd tak
mvh thomas
Dimsen er tomgangsdysen. Den er så bare elektrisk med et magnetspole til at lukke for benzinen, så den ikke kan eftertænde.
Hvis du skal køre med dem i en type1 kan du bare bruge nogen almindelige Solex tomgangsdyser. Der er dårligt plads til dem for inderskærmene.
Hullerne er til et balancerør der sidder mellem manifolderne. Din er de seneste fra 71-74 eller sådan. De har to huller i hver side som samles med et plastik "T-stykke" og så et stålrør forrest på motoren.
Hvis du har pladsproblemer, igen på type1, kan du bruge den ældre type med kun et rør. Eller proppe dem til og bore og skære gevind til dem et andet sted i manifolden.
Du kan ikke undvære dem. Din tomgang og overgang ved nullerkørsel bliver dårligere.
Læg mærke til at det godt kan være dine karburatorer ikke er dyset ens højre/venstre. Det skal laves ens hvis du ikke kører med det gamle type3 luftfilter op til 70, tror jeg det er.
Hvis du bruger dem i type 1 skal du have en 8-12cm tragt før luftfilter. Kører du uden luftfilter skal du have tragten alligevel. Du kan skære tragten ud af to gamle type1 luftfiltre, de passer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
tak frank, motoren skal sidde i en buggy, så pladsen er ikke noget problem.
Det med den tragt forstår jeg ikke, hvad gør disse tragte?? troede jeg kunne købe nogle KN filtre der passede i diameteren?
Hvordan skal de huller i manifolden forbindes? med hinnanden på kryds eller hvad??
hilsen thomas
Du skal køre med en tragt, eller rør.
En VW støder tilbage i karburatorerne, og der er åbenbart meget udtalt med de korte manifolder på type3.
Den tåger ligefrem benzin ovenud, men det skal den bruge igen.
Hvis du kører uden noget blæser det væk og motoren kører for magert ved høje omdr. = livstruende.
Og sætter du bare et filter direkte ovenpå, samles det i luftfilteret.
Derfor lige en tragt. Jeg foreslår så at du bruger den indbyggede "tragt" fra et type1 filter fordi det passer og har "indbygget" spændebånd.
Hvis du skærer det fri og renser det for punktsvejsninger, kan det komme til at se originalt ud.
Så kan du sætte K&N derpå.
Hvis du bruger manifolderne med 2 studser, har der originalt siddet et samlestykke af plastik i hver side, som samler dem til én 12-13mm studs, som så igen samles med et stålrør over til den anden side. Sørg for at det hele sidder godt uden at sidde i spænd. De er tilbøjelige til at hoppe af hvis ikke det sidder ordentligt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
på min buggy var tragtene kørt ud igennem karrossen med lækre chromefiltre uden på, det var nok derfor jeg ikke gad køre med dem , det ser jo temmelig uheldigt ud...
[img:08b0ff5dc3]http://vwnettet.dk/files/buggyib8.jpg[/img:08b0ff5dc3]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Lækre ? Er man så for lækker, lækker lækker ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
bornholmer... kan godt forstå du ikke ville køre med det ... :-D
Se det billede herunder, er det tragt nok????
[img:2f2a028a05]http://www.nemmail.dk/pics/karb_typ3_4.jpg[/img:2f2a028a05]
frank siger jo 8 - 12 cm - mine var 15 - og virkede stadig ikke
og til Frank ----
jaaah daa
jeg kastede de type3 karborider ud og satte et sæt type2 T1 baglygter i hullerne i stedet for, og et par webere på uden chromefiltre..
[img:023b21838c]http://www.splitbus.dk/images/ibsbuggy1.jpg[/img:023b21838c]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Nej de er for korte.
Og B. så var det jo nok noget andet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ikke for at starte en diskussion eller ødelægge tråden, men jeg fatter ikke at der siges at der er så mange problemer med Type 3 karbs, har haft 2 1600 maskiner med dem på og det spiller bare.
Speedertrækket skal dog være godt, og der sælger "Farmer" et der duer, koster 600 kroner eller sådan.
mvh
Henrik
hey hho, har du ikke nogle billeder af de motore hvor type3 karb'sne har været monteret.... vil gerne se dem
thomas@nemmail.dk
på forhånd tak
mvh thomas
Selvfølgelig spiller det.
Bare de er i nogenlunde stand, så kører det.
Dem der siger andet, kunne heller ikke få andre tokarburatoranlæg til at køre. Det er ligemeget.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
nej desværre , på alle billederne jeg har går karossen så langt ned over , at man ikke kan se det , og frank - ja , det var noget andet feks manglede chokerspjældet helt i den ene karb , plus nogle andre ting, jeg gad bare ikke døje med det , når jeg havde et sæt webere i overskud..
jeg har dog dette, sådan så den ud da jeg købte den
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Undskyld jeg lige bryder ind, men kan se du har erfaring
med karburator/luftfilter i en buggy.
Et sæt kadron er f.eks. 8 cm for høje med filter på i min Buggy.
Hvilke manifold-karburator-filter-speedertræk kan bruges når
jeg har pladsproblemer.
[quote:76bbb87a38="Anonymous"]Undskyld jeg lige bryder ind, men kan se du har erfaring
med karburator/luftfilter i en buggy.
Et sæt kadron er f.eks. 8 cm for høje med filter på i min Buggy.
Hvilke manifold-karburator-filter-speedertræk kan bruges når
jeg har pladsproblemer.[/quote:76bbb87a38]
START LIGE DIN EGEN TR
der er skrevet et helt indlæg om det gæst - prøv at [b:62b1e1bc73]søg[/b:62b1e1bc73] efter det - der står alt hvad du skal vide
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Og på det sidste billede kan man lige netop se de samlestykker til udligningsrørene jeg snakker om.
Og se de korte flossede slanger. Sådan skal det ikke se ud
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:8be8037754="Frank_Andersen"]Og på det sidste billede kan man lige netop se de samlestykker til udligningsrørene jeg snakker om.
Og se de korte flossede slanger. Sådan skal det ikke se ud[/quote:8be8037754]
ok, det hjalp lidt... skal de to t-stykker så forbindes med hinnanden?? altså fra manifild til manifold
-------------------------------------------
Ring: 28118212
søren det er sgu iorden. det er lige sagen 1000tak
Ja jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv. Hold kæft hvor det kører bagefter.
Læg mærke til at man tager den ene trækstang af for at fjerne luftfilteret og først sætter den på igen når man skal justere overgangen fra tomgang.
MAN KAN IKKE JUSTERE TO KARBURATORER HVIS DE H
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Undskyld - undskyld - undskyld
Jeg vidste ikke man kunne starte en tråd når
man kun var gæst
[quote:1e9a661f14="optikeren"][quote:1e9a661f14="Frank_Andersen"]Og på det sidste billede kan man lige netop se de samlestykker til udligningsrørene jeg snakker om.
Og se de korte flossede slanger. Sådan skal det ikke se ud[/quote:1e9a661f14]
ok, det hjalp lidt... skal de to t-stykker så forbindes med hinnanden?? altså fra manifold til manifold[/quote:1e9a661f14]
<??????????
Ja, balancerøret skal forbindes mellem de to karburatorer.
Så vil det jo være væsentligt pænere at bruge de gamle manifolde som kun har et hul.... så slipper jeg for t-stykke...