Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorkonservering

Tags:
No tags yet.

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har en motor jeg ikke kommer til at lave/renovere sådan lige med det samme - hvis man vil være sikker på den ikke sætter sig fast, mens den bare står, hvad skal man så gøre ?
Skal man hælde olie ned i tændrørs hullerne eller hva?
Skal man fylde blokken med rigeligt olie ?

Det skal siges at det hele skal skilles af når jeg får tid.


John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kør den driftvarm. stop den og tap olien af. Påfyld frisk olie, og sæt den hjen i krogen. Skal den stå meget lang tid, så er en sjat olie ned gennem tændrørshullerne en god ide.
Eller den "gamle" version. -Driftvarm. Kvæl den så ved at hælde olie ned i karburatoren. Tap olien af og påfyld frisk.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Olie i store mængder er farligt ned i "halsen" på den.
Skift olie, start den, varm den op.
Ud med tændrørene og olie ned den vej.
Det vigtigste mener jeg er at den opbevares tørt.
Jeg har dårlige erfaringer ude fra min egen lade.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den er ikke køreklar så den blir ikke startet op.
Den får lidt kædesavsolie ned i hvert tændrørshul og blir turnet rundt med håndkraft til jeg mener det er fordelt.
Kædesavsolie har en fantastisk vedhæftningsevne og løber ikke af igen.
Det samme udvendigt da den skal stå i et skur hvor der kan være lidt fugtigt. Jeg har kædesavsolie i en smørekande og pensler den simpelthen ind i det over det hele så den ikke ruster eller irre....

Det skal prøves.

Tak for svarene
John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village

Reply

You must log in to post.