spild af tid???
vil det være fuldstændig spild af tid og måske forkert, når man korter en bund op, at bore alle punktsvejsningerne op i bunden af tunellen, skære det af ved rammehovedet og så dermed rykke hele bundpladen frem og punktsvejse den fast igen, så man undgår at den er kortet op midt i det hele?
er det ulovligt?
her mener jeg også om man så bliver ekstra gode venner med sin synsmand.
jeg mener jo at det er en fordel da man har noget mere at styre efter og man får jo også en stærkere bund...
ja - kan ikke se din fidus . der er en måde det SKAL gøres på - hvorfor gøre det anderledes . - det har da virket fint i rigtig mange år, laver man et pænt snit og en lækker svejsning , kan jeg ikke se at den gamle metode er et problem...
ab fabrik er den svejset med en modstandssvejser , en sådan svejsning er lidt stærkere fordi den ikke har udglødet metallet, som feks en "bollesprøjte" vil gøre det....
du har mange spørgsmål til det opkortning - hvorfor får du det ikke bare lavet hvis du ikke er så sikker ??
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
hvor skulle jeg få det lavet henne?
jeg ved godt at bent gør det, men skærer han ikke tunellen lige igennem?
Ja må nok gi Ib ret 8O 8O det skrev jeg ikk gjorde jeg!!! :lol:
og hvad vil du sige til synsmanden når han spørger efter godkendelsen for opkortning ...øøh ja jeg syntes det var bedre på den her måde....
nej gør på den rigtige måde eller få nogen til at gøre det for dig hvis du ikke selv tør
jj
[quote:a958aa8f83="andreas4321"]hvor skulle jeg få det lavet henne?
jeg ved godt at bent gør det, men skærer han ikke tunellen lige igennem?[/quote:a958aa8f83]
og hvad er der galt med det !!!!
han har jo synet mange på den måde og min er osse skåret sådan
det er jo forkert...
vw´s anvisninger er lavet til 27,3 cm. vidstnok. jeg skal have fjernet 38, så det kommer ikke til at passe med de der afstivningsprofiler der er standset ud i bunden af tunellen...
[quote:a5cd631bbd="andreas4321"]hvor skulle jeg få det lavet henne?
jeg ved godt at bent gør det, men skærer han ikke tunellen lige igennem?[/quote:a5cd631bbd]
Han gør det da på den rigtige måde - man kan da ikke ha en forretning og sælge noget der ikke kan godkendes (jo det kan man nok godt) men det har han ikke, så få det da lavet ved ham - eller sig at du gerne vil betale mesterslanten for at få det gjort af en rigtig dygtig buggymand , så springer de nok ud af busken - men de laver det nok på samme måde som bengt ville få det lavet - for det er den eneste måde , såvidt jeg er orienteret..
[size=9:a5cd631bbd]og jj hva mener du med det ??? [/size:a5cd631bbd] :wink:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
og HVIS nu bilen knækker og du kører galt er det ikke synsmandens (der ikke har opdaget at det er forkert) ansvar, men dit eget.
altså jeg er sku ligeglad. men jeg vil helst gå med livrem og seler hvis jeg kan komme til det... :D
[quote:9254e584bd="andreas4321"]det er jo forkert...
vw´s anvisninger er lavet til 27,3 cm. vidstnok. jeg skal have fjernet 38, så det kommer ikke til at passe med de der afstivningsprofiler der er standset ud i bunden af tunellen...[/quote:9254e584bd]
så kan du jo heller ikke bruge de anvisninger til at syne den med . vist de mål de ikke passer - det siger vel sig selv
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
:lol: Ja min er også lavet efter den anvisning jeg har givet dig som jeg selv fik af Bent. Og der er sgu aldrig nogen problemer med at få godkendt det.
Så jeg må nok indrømme at jeg kan kun gi' Ib og JJ ret i, hvorfor lave om på noget der er godkendt så mange gange bare for at evt. blive kasseret til godkendelse og køre hjem og splitte det hele igen.
Som Ib skriver. Der må jo være en årsag til at Bent gør som han gør :wink: Det er nok ikke noget han gør bare fordi han synes det er den sjoveste eller nemmeste måde. Det skal jo trods alt godkendes bagefter. :|
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
[quote:47db970a01="andreas4321"]og HVIS nu bilen knækker og du kører galt er det ikke synsmandens (der ikke har opdaget at det er forkert) ansvar, men dit eget.
altså jeg er sku ligeglad. men jeg vil helst gå med livrem og seler hvis jeg kan komme til det... :D[/quote:47db970a01]
dvs at du mener at chansen for at den knækker bliver mindre hvis du laver det på din egen måde, end som vist det er en der har lavet 50 stk af slagsen på den godkendte måde ??
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
jamen så kører der godt nok alligevel en del biler rundt som slet ikke må køre. 8O
[quote:88eff45b21="andreas4321"]og HVIS nu bilen knækker og du kører galt er det ikke synsmandens (der ikke har opdaget at det er forkert) ansvar, men dit eget.
[/quote:88eff45b21]
så er den sgu ikke lavet ordenligt
og hvor skulle den knække???
har du set de tegninger fra bent?? ja det har du så
skal jeg være ærlig så tror jeg sgu du skal holde dig til en alm bobble og så lad os 100+ som kører "ulovligt" som du siger være bekymret for om vores biler knækker :roll:
jamen er jeres tunnel så ikke skåret lige igennem?
ja jeg har set tegningen... jeg fik den i et af mine utallige inlæg om opkortning fra Lindholm. :lol:
fra Lindholm = af Lindholm
Jo men hvis du nu kigger rigtigt godt efter på den tegning jeg lagde ind til dig. Så bliver der sat et 3 mm tykt fladjern hen over de svejsninger man laver for at svejse tunnelen sammen.
Og jeg ved da som uddannet smed at den måde det bliver lavet på der er mindst lige så stærk og faktisk stærkere en tunnelen er inden du skærer den over.
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
[quote:f4ab50b795="jj"][quote:f4ab50b795="andreas4321"]og HVIS nu bilen knækker og du kører galt er det ikke synsmandens (der ikke har opdaget at det er forkert) ansvar, men dit eget.
[/quote:f4ab50b795]
så er den sgu ikke lavet ordenligt
og hvor skulle den knække???
har du set de tegninger fra bent?? ja det har du så
skal jeg være ærlig så tror jeg sgu du skal holde dig til en alm bobble og så lad os 100+ som kører "ulovligt" som du siger være bekymret for om vores biler knækker :roll:[/quote:f4ab50b795]
der må jeg give jj rat
hvis og hvis det kan man ikke bruge til en skid :wink:
lav det som det skal laves
slut og prut :wink:
JB
jamen så er det jo godt at jeg lige har købt en masse ting til en anden bund plus alle de der geniale spørgsmål, når jeg bare skal svejse nogle lasker på buggyen og så er den som jeres. :oops:
Hvis du ikke vil gøre som alle andre har gjort i mere end 20 år,og som er godkendt af alle myndighederne. Så skal du nok holde dig til en alm vw. Jeg har aldrig hørt om en buggy der er brækket over. Min er forøvrigt lavet efter Bents anvisninger, og den gled lige igennem syns hallen, den bliver brugt næsten hele året rundt,og jeg køre også street racing med den- med tunet motor, der er ingen problemer med holdbarheden.
Hvis du ikke er sikker på at du kan gøre det ordentligt- så lad en anden gøre det for dig.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
nej men fair nok. når i nu tvinger mig. :lol: så må jeg jo hellere springe med på vognen og gøre det samme.
hold kæft alle de spekulationer. og så for et par stykker fladjern.
:lol: En af grundene til at man gør det er at det er stortset aldrig en svejsning der knækker (På nær hvis den ikke er svejst korrekt) men mellem det eksisterende materiale og svejsningen. Da materialet der bilver udglødet og derfor svækket en smule.
Det er så det man tager højde for som en ekstra sikkerhed ved at lægge fladjernet hen over den første svejsning da du så faktisk har 3 svejsninger der holder sammen på det hele.
Og hvis du så smider 4000 tons ned i din bund vil jeg væde på at tunnelen bukker sammen uden at din samling knækker :wink:
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
ja super godt - der er da nogen der har tjent nogle penge på det ---
Nej , spøg til side - men hvorfor gjorde du det , på hvilket grundlag, har du fået en forkert forklaring - eller har du spurgt forkert..
såvidt jeg husker var det noget med at du ville IRS i stedet for ????
jeg er lost her ??? sammenhænget i spørsmålet er ude af probetioner..
hvis du er i tvivl en anden gang må du jo ringe - der er mange dygtige buggyfolk der vad ALT om det - det må der være med alle dem der er her på sitet - jeg holder mig til bus, der er jeg mest på hjemmebane
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
opsummering :!:
hvis man ser bort fra rørene i tunellen, så er jeres bunde altså bare skåret lige igennem et sted og lige igennem 38 cm ved siden af.
herefter er de sat lige sammen og der er svejst 3mm fladjern i 7 cm bredde hen over svejsningerne i tunellen...
hvad så med bundpladerne? er de forstærket?