spild af tid???
[quote:dc550b3a2a="andreas4321"]opsummering :!:
hvis man ser bort fra rørene i tunellen, så er jeres bunde altså bare skåret lige igennem et sted og lige igennem 38 cm ved siden af.
herefter er de sat lige sammen og der er svejst 3mm fladjern i 7 cm bredde hen over svejsningerne i tunellen...
hvad så med bundpladerne? er de forstærket?[/quote:dc550b3a2a]
Nixen bixen :lol:
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
du har da den samme tegning som os andre - og nej bundpladerne er ikke forstærket , det er skåret i en slags zig zag...
jeg syntes du skulle få nogen til at lave din bund for dig , det lyder som om du ikke er helt sikker på at udføre arbejdet korrekt , og det kan jo ende med i værste tilfælde at du ikke får din bil synet - det ville være synd
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
[quote:e5e0ba60b3="andreas4321"]opsummering :!:
hvis man ser bort fra rørene i tunellen, så er jeres bunde altså bare skåret lige igennem et sted og lige igennem 38 cm ved siden af.
herefter er de sat lige sammen og der er svejst 3mm fladjern i 7 cm bredde hen over svejsningerne i tunellen...
hvad så med bundpladerne? er de forstærket?[/quote:e5e0ba60b3]
Hov hov Andreas lige et øjeblik.
Det med rørene i tunnelen skrev jeg til dig at du tager bare og "løsner" dem ud bagerst på din bund hvor de kommer ud.
Så rager det bare længere ud når du skubber bundstykkerne sammen. og du tilpasser dem så til sidst.
Komplet umuligt at svejse sammen inde i tunnelen. Derfor skrev jeg til dig at man skulle være lidt varsom med bare at skære løs, da du helst ikke skulle skære i rørene inde i tunnelen.
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
bornholmer. endnu en opsummering.
jeg har købt en buggy som jeg har troet var lavet forkert da den er skåret lige over. jeg har en 1303 bund liggende. jeg vil helst gå med livrem og seler som sagt. og da min buggy så er lavet "forkert" kunne jeg jo lige så godt lave 1303 bunden klar(irs). derfor har jeg købt bunddele. men hvis i siger at det er noget der rykker det der i laver gør jeg jo også sådan :D
så undskyld besværet... men tak for hjælpen alligevel :D det er rart at folk er så hjælpsomme.
nu må du sgu have mig undskyldt
har du kigget ordenligt på den tegning!!
der står lige nøjagtigt hvordan du skal skære den og hvor mange cm fra punkt 1 til 2 og hvor du skal svejse
hvor du lægger forstærkninger i
jeg har den samme tegning og har selv lavet min efter den
ud fra alle dine ? kan jeg kun konkluder at du ikke har sat dig ordenligt ind det du har gang i (kigget på tegningen)
du må ha mig meget undskyldt men det står altsammen på den tegning
læs den 1 gang til og spørg så hvis du ikke forstår den
jeg syntes du skulle ta et billede af din nuværende buggybund - sætte det på her - også lade folk vudere om det ser korrekt eller forkert ud..
der er for meget ævlen og kævlen lige nu - til at forholde sig til nogle facts---
er din buggy iøvrigt dansk eller svensk ?
svensk... god ide. skal nok prøve at få et pic på
til jj.
rolig rolig på tegningen er bundpladerne skåret lige over og ikke i zigzag som lindholm siger... første forvirring...
når man så kigger på vws anvisninger skal bunden af tunellen være skåret forskudt. forvirring igen.
det har ikke været for at drille jer, men for at få min buggy lavet 110% iorden
:lol: Billede fra Bent med en færdig bund.
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
[quote:901eb070a7="andreas4321"]til jj.
rolig rolig på tegningen er bundpladerne skåret lige over og ikke i zigzag som lindholm siger... første forvirring...
når man så kigger på vws anvisninger skal bunden af tunellen være skåret forskudt. forvirring igen.
det har ikke været for at drille jer, men for at få min buggy lavet 110% iorden[/quote:901eb070a7]
8O Zig zag. Det har jeg vist ikke skrevet om 8O Jeg gav dig en tegning på det 8O
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
ja ta en 4 - 5 billeder og læg dem på her , så skal folk nok hjælpe dig..
og i mellemtiden , så brug lige ½ time til at kigge på tegningen mens du har bunden foran dig, så skal det hele nok flaske sig...
og lige for at få det helt på det rene - så aner jeg ikke en skid om emnet - andet end jeg har set de tegninger vw har givet deres samtykke til - og at min buggy passede med dem....
om der er andre muligheder - - - nej det er der vel ikke , hvis det skal laves sådan , så skal det vel laves sådan, og ikke på andre måder , selvom den bengt har lavet på det billede der ser noget anderledes ud ???
jeg kan godt forstå forvirringen lige nu
undskyld lindholm. jeg har lige kigget på et indlæg hvor der stod at filetterne er skåret i zigzag...
beklager har kigget i nogle andre i mellemtiden.
det var bornholmer der skrev det på side 2.
det er også ligemeget.
men man kan altså godt blive lidt forvirret engang imellem.
jeg har kigget på tegningen. og sikkert også forstået den (måske) det er jo ikke rigtigt at gøre sådan. men eftersom det jo heller ikke er rigtigt at korte en bund op med 38 cm må det der jo så være den ultimativtbedste løsning.
[quote:095101bdf4="andreas4321"]til jj.
det har ikke været for at drille jer, men for at få min buggy lavet 110% iorden[/quote:095101bdf4]
ROLIG JEG SKA....... :lol: :lol: :lol:
jeg er skam hel rolig
det jeg siger og som alle andre osse siger og som du jo ikke har skriver du selv nu
kig på de tegninger
hvis du havde det så havde du jo heller ikke skrevet dette indlæg vel :wink:
men lad os se nogen pics og se hvad der er galt med den svenskerbund forunden svejningerne altså :D
men jeg mener stadig vis du er usikker så få en som har gjort det før til at lave bunden til dig hvis den svenker bund ikke kan bruges
endnu et fint billede fra lindholm. hvis nu man kigger på undersiden af tunellen. er den så skåret over samme sted som overdelen? bare for at få det skåret ud i pap... :D
ok jj.
jeg troede lige at jeg ikke nåede at opleve imorgen. :D :D
[quote:52435fcc25="andreas4321"]endnu et fint billede fra lindholm. hvis nu man kigger på undersiden af tunellen. er den så skåret over samme sted som overdelen? bare for at få det skåret ud i pap... :D[/quote:52435fcc25]
:lol: Ja
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
sådan er min skåret efter anvisninger fra bent
og så skærer du trekanterne ud af bundfilerne og svejser forstærkninger og vupti så holder den i 100 år hvis du maler den :wink:
[img:270465e12a]http://www.forum.southernaircoolers.dk/phpBB2/files/opkortning__5_.jpg[/img:270465e12a]
jamen så er det jo bare at svejse det der latterlige fladjern på, så er den i vinkel. :oops:
hvad har i vist til synsmanden hvis han vil se tegninger???
Jeg har ikke været ude for at de skulle se noget.
Og så lige tegningen igen :wink:
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
tak for hentydningen med tegningen :D jeg har vist forstået den nu... jeg synes jo bare ikke at den passer overens med vws tegning. men det gør jo så åbenbart ikke noget.
hvad står der lige før (70x3mm) plade?
[quote:39b8d56630="andreas4321"]tak for hentydningen med tegningen :D jeg har vist forstået den nu... jeg synes jo bare ikke at den passer overens med vws tegning. men det gør jo så åbenbart ikke noget.
hvad står der lige før (70x3mm) plade?[/quote:39b8d56630]
Plade :wink: Da det nok er lidt nemmere at skaffe en et 70x3 mm fladjern.
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
nej den passer ikke overens med vw's godkendelse, men bengt har nok fået lavet en ny så , så må der jo være to måder der kan godkendes på..
det er vw's godkendelse der bruger det der nævnte zig zag system, og jeg havde egentlig den opfattelse af at det var den eneste der måtte bruges - beklager misforståelsen...
uanset hvad - holder de nok lige godt de to måder, den vejer jo kun 500 kg, skulle det nu gå galt alligevel bliver man jo alligevel slået til plukfisk medmindre man har en rollbar der er forankret forsvarligt i bunden som feks J Elneef's er det
[quote:24584f9ed5="Bornholmer"]nej den passer ikke overens med vw's godkendelse, men bengt har nok fået lavet en ny så , så må der jo være to måder der kan godkendes på..
det er vw's godkendelse der bruger det der nævnte zig zag system, og jeg havde egentlig den opfattelse af at det var den eneste der måtte bruges - beklager misforståelsen...
uanset hvad - holder de nok lige godt de to måder, den vejer jo kun 500 kg, skulle det nu gå galt alligevel bliver man jo alligevel slået til plukfisk medmindre man har en rollbar der er forankret forsvarligt i bunden som feks J Elneef's er det[/quote:24584f9ed5]
Ja det er sandt nok Ib. Jeg har også set mange sjove måde det er lavet på i andre lande. F.eks det første billede der er lidt det samme som vi andre gør, men bundpladerne er så bare skåret anderledes.
Og det andet billede er den tyske du snakker om har jeg også hele den gamle manual på. Og den er som du siger lavet på "zig zag" måden.
PS. FY SKAMME SKAMME!!!! IKKE L
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn