Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

spild af tid???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja den der teknichen anreiben der , den findes i en udviddet udgave . på 2 stk A4 sider, stemplet, underskrevet og godkendt af vw verket , og af V.A.G dk ..

der var den jeg brugte engang for mange år siden på den første buggy jeg lavede for en bekendt .- og min svensker buggy var lavet ligeledes. men det er ikke lang tid siden jeg så det et sted på nettet - husker dog ikke hvor - desværre , - og andreas , du kigger bare den anden vej :lol:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Uttenholm Member
[quote:56bc2f2b9c="Bornholmer"]ja den der teknichen anreiben der , den findes i en udviddet udgave . på 2 stk A4 sider, stemplet, underskrevet og godkendt af vw verket , og af V.A.G dk ..

der var den jeg brugte engang for mange år siden på den første buggy jeg lavede for en bekendt .- og min svensker buggy var lavet ligeledes. men det er ikke lang tid siden jeg så det et sted på nettet - husker dog ikke hvor - desværre , - og andreas , du kigger bare den anden vej :lol:[/quote:56bc2f2b9c]

:lol: Ha ha ha ha
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) Frank_Andersen Member
Ja for tunnelen skal heller ikke bare skæres lige over.
Overdelen skæres et sted og tunnelbunden bores af, forskydes og samlingen sidder ikke samme sted som på overdelen.
Samme princip med bundpladerne
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) REN Member
Synet og godkendt, eller ej, så mener jeg at Bents metode er noget klamp.. Fidusen (eller en af dem) ved at bore bunden af tunnelen og skære forskudt er at bevare styrken i de foldninger i området umiddlbart før hornene. Bundende på de postede billeder ligner noget der kræver et større forhammer arbejde for at passe sammen.

R

(går i flyverskjul nu)
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
:x HVAD FANDEN........ NU SKAL JEG EDDERM..... :lol: Nej spøg til side. Kom du bare frem af dit flyverskjul REN. Ja min første opkortning til vores buggy foregik efter Bent's foreskrifter. Og jeg vil da gi' dig ret i at hvis man ikke er lidt påpasselig med hvad man laver så kan det hurtigt blive noget klamp.
Men jeg nussede meget om vores bund og sørgede da for at det ikke lignede noget der var løgn bagefter. Og har da også fået ros af flere buggy-folk der har været hjemme og besøge mig i mig lille hule. Der var faktisk en der sagde "Bare det var min bund der var svejst sådan"
Men endnu engang. Jo der findes også meget der er klampet sammen. Det kan jeg kun gi' dig ret i REN :wink:

Billeder før og efter retning og lakering :lol: Og jeg synes da ikke det ligner klamp :D
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
undskyld Lindholm - men jo det gør det sgu, ihvertfald inden malingen kom på....

det er da nok godt nok og holdbart efter alle foreskrifter - men sammenligner du det med en pensioneret jaguarpladesmed der har lavet pladearbejde siden karéten var det eneste mobile køretøj - og som har svejset med gas og ilt , så er det sgu noget sjusk --- undskyld , men nu skal vw nettet jo ikke kun være ros og skulderklap, skal lige siges at min egen buggy kun var lidt pænere lavet , men stadig ikke super...

sorry - bær over med mig - jeg har en fetish for godt håndværk - og derfor udfører jeg det ikke altid selv :oops:

lidt skidt billede af min - også kan jeg jo sagtens - men nu kan du se det alligevel...
[img:536ed34515]http://www.gearheads.dk/nuke/files/bund_553.jpg[/img:536ed34515]
:oops: Jamen det var derfor at jeg tilføjede "Retning" For de bundplader jeg havde fået fat i som man tydeligt kan se på første billede va totalt krøllede og kigge på. Og der blev efterfølgende brugt tid på at rette det hele selvom der var flere der sagde til mig at det er jo bare en bund.
Så jeg ved godt at det ser vildt ud på første billede men der er heldigvis sket lidt siden :lol:
Men jo dengang var jeg også ny i pladearbejde og træner da stadig, for som jeg plejer at sige er der aldrig noget der er 100% udlært da man lærer noget nyt hver dag.
Og lige det fag du snakker om der tager jeg hatten totalt af for da jeg har set meget VIIILDT flot arbejde fra disse folk.
:wink: Og jeg er trods alt kun smed :lol: men er samtidig også en af dem som folk noget gange river sig i håret over, da jeg hele tiden mener at det må kunne gøres bedre :|
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
okay godt ord igen så -
men nu venter vi bare på billeder fra andreas så
[quote:4d67c9abf6="Bornholmer"]okay godt ord igen så -
men nu venter vi bare på billeder fra andreas så[/quote:4d67c9abf6]

:lol: Men jeg er da glad for din kritik. Hvis vi alle troede at vi laver super-arbejde og der ikke er nogen der kan gøre det bedre end en selv. PUHA 8O Tør slet ikke tænke på hvad vi så havde på VW-Nettet af div. luftkølere at kigge på.
Men rart med lidt anderledes respons. ( :wink: Nu er du også den første karetmager der har set mit arbejde) 8O Av for en eksame :lol:
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) andreas4321 Member
ja hallo.
er netop hjemvendt fra en tur i svømmehallen. det er nu dejligt at røre sig lidt :D
jeg tror ikke lige at jeg kan finde ud af at lægge pics ind
Send dem til mig, så klarer jeg det :wink: Uttenholm@mail.dk
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) REN Member
Så må jeg også hellere tage lidt billeder af min DIY bund når jeg nu går og skyder min mund af på den måde..

R
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
Billede fra Andreas.
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
det er et billede som den sidste ejer tog...
her ikke selv et cam.

tak

skal jeg så lige slibe toppene af og så bare på med noget PLADE (fladjern)
Ja på med noget plade (3x70) men du må ikke slibe på den eksisterende svjesning, da det eneste det gavner er at du svækker den.
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) JBI Member
jeg syntes det er svært at vurdere om svejsningen ligner mågelort eller geddelort.. det ligner noget en stangstiv lærling har svejst med en haraldnyborg svejser.

Jeg syntes din idé i første indlæg lyder rigtig fornuftig.
Jeg tror ikke du skal bekymre dig om synsmanden, han vil aldrig ligge mærke til det alligevel. lav det som du beskriver og stik ham KB´s fine godkendelse så har du en buggy der er langt stærkere end mange af vores.

Lad være at lytte til alt det bralder om "jamen sådan har vi jo gjort de sidste 25 år" det er sq almen viden at bunden svækkes betydeligt ved et lige snit. Og som du selv nævner er det let at lave den 100% lige på denne måde. Hvis jeg skulle lave en buggy til mig selv igen ville jeg gøre ligeså.
jep - end off story - bare gør som JBI siger - kør til syn og vudering inden du laver bunden alt for lækker, du kan altid lave det om når den er blevet synet og vuderet...

også gem den anden bund du fik købt til et andet projekt du vil lave engang
:D Ha ha ha ha. Kan sgu ikke undgå og sidde og grine lidt. Men ja. Lige nøjagtig som vi startede. Følg tegningen du fik af mig fra Bent. Og så er der ingen ko på isen.
Netop også som JBI siger. Så er det dejligt nemt at styre på den måde.
Men jeg skal da love for at vi er kommet hele vejen rundt nu. :D

:wink: Så god arbejdslyst Andreas.
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) AircooledBoxer Member
Jeg forstår ikke helt denne tråd, Andreas spørger meget fornuftigt til hvordan han skal gribe en afkortning an, og så er svaret fra flertallet at han skal droppe VW`s godkendte vejledning, og bruge en som KB Bent ,som jeg forstår det, selv har udarbejdet, og aldrig fået godkendt som alternativ til VW`s vejledning. At der er rigtig mange Buggies som er kommet gennem syn med Bent`s version er jo ikke det samme som, at selv ombygningen er godkendt.

Det er rigtigt at Bents udgave har holdt mange år på mange buggies, men jeg tvivler på at VW har valgt det forskudte snit for at generer nogen, og uden at have forstand på det, vil jeg dog tro at et forskudt snit, altid vil være mere holdbart end et lige snit, ikke mindst når det udføres af knap så erfarne svejsere.
Jeg har gennem årene lavet meget svejsearbejde på gamle VW`ere, men aldrig en opkortning af en bund, men er ikke i tvivl om at jeg ville vælge VW`s måde, for er der en synsassistent der vil se dokumentation på opkortningen, er det i mine øjne mest overbevisende at der står VW på godkendelsen.

Er det for at spare en ½-1 time skære/svejsearbejde at alle fortrækker Bents udgave?

Endelig er der en ombygning som VW har udarbejdet og sagt god for, og så er der ingen der vil bruge den. :roll:
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
Rolig nu Aircooledboxer

Jeg ville nu også bruge vw's personligt , men , den er selvfølgelig at foretrække, fordi den er godkendt af fabrikken selv også er der ikke noget at være i tvivl om - men derfor skal man ikke udelukke at der er to metoder , det er vel altid en god ting når der findes mer end en løsning..
så har [i:b9a49edaeb]ALLE[/i:b9a49edaeb] jo noget at vælge imellem - såvidt jeg ved er alle de oprindelige danske peter lindner buggyer også lavet efter vw's foreskrifter - men lad nu det ligge , i værste tilfælde kan vi jo risikere at en af metoderne måske i fremtiden ikke kan godkendes - og det ville jo ikke være så godt for dem som har enten den ene eller anden slags - vel ?

de skal sgu nok holde begge metoder , så længe de ikke vejer mere end de gør..
2 løsningmodeller er somregel altid bedre end EN...

[color=green:b9a49edaeb][size=9:b9a49edaeb]Og hvorfor roder jeg mig egentlig ud i denne debat , jeg er jo mest til næsten orginale biler, men jeg vil jo gerne bygge en Type van i stål og træ engang, og den skal jo så nok også laves på en kort bund , ud over det , har det ikke min interesse mere..[/size:b9a49edaeb][/color:b9a49edaeb] :roll:
(permalink) AircooledBoxer Member
Jeg er skam helt rolig Ib, jeg undrer mig bare meget over holdningen.

Du har ret i at det er godt at der er 2 metoder, hvis den ene en dag ikke accepteres mere, men jeg tvivler på at det er VW`s metode der sorteres fra.
Og Bents metode holder også i mange år, men er det 1 times mindre arbejde der gør den så populær?
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) JJ Member
Nej Morten det er længden på karrossen
som jeg kan forstå på de folk som jeg har snakket med og bent så er karrosserne i dag lavet til 38 istedet for 27.et eller andet

men der var vel heller ikke nogen som sagde at han skulle skrotte vw's måde at gøre det på !!
det folk sagde fra over for at han ville gøre det på en helt 3 måde
S.A.C
v-rodders
41279598
jamen - så er alle nok enige så - lutter lagkage og glædelig hjul [img:ec0ddb9816]http://lyqos.net/image/saybox/xmas/smiley.gif[/img:ec0ddb9816]
altså ikke for at starte forfra men, jeg har det lidt svært ved at lave en opkortning efter en vejledning som jeg ikke ved om er godkendt...
er der nogen der VED om den er det????

rolig rolig ingen sure miner bare et simpelt spørgsmål. :oops:
spørg ham der skal syne DIN bil...

prøv at forstå det sådan at, det kun er regler som udgangspunkt - men at de kan tolkes forskelligt , vi kan ikke sidde og love dig noget som helst med garanti og skudsikker vest , vi kan kun vejlede dig - og læser du hele indlægget igennem må det vejledende svar være JAAH !....

alt der bliver skrevet på vw nettet er kun vejledende, vil du ha facts må du læse en million paragraffer igennem og gå i retten med det , og få en afgørelse, så er det facts...

det samme gælder når du engang skal igennem afgiftsystemet - der er heller ingen facts - men kun vejledninger..

en vejledning er en fact med risiko for undtagelser...

vil du lave biler med facts , så er det ikke en buggy du skal lave

Reply »

You must log in to post.