[quote:a32ec5ab6d="BuggyBoy"]Hvad skal jeg mere gøre? Skal cylindrene ændres da slaglængden bliver større? (afstandsstykker fra selve blokken) eller hvordan virker det? jeg ved ikk så meget om udskiftning af krumtappen...
For tanken om flere ccm er da lokkende i forhold til en anden knast... Det må vel også give mere moment med ccm kontra knasten...[/quote:a32ec5ab6d]
Du ved først om dine cylindre skal shimses op når du har prøvemonteret det hele og målt vendehøjden. Chancerne er MEGET store for at de skal shimses - ellers er du da ekstremt heldig, men det er jo heller ingen problem. Du måler blot med cylinder uden shim under, og så kan du jo regne ud hvor meget der skal ligges under cylinderen eller hvor meget der skal fræses af anlægsfladen på blokken eller cylinderen. Det er slet ikke så svært når du står med det i hånden og måler.
Efter du har vendehøjden på plads begynder du at regne ud hvor mange ccm der bør være i topstykkets forbrændingskammer for at opnå den ønskede kompression.
Spar de penge du ville ha brugt på det update kit der... jeg TROR at de HK opgraderinger der er vist er meget overdrevne, det er jo trods alt CB der reklamerer for deres eget produkt ;-)
turbopeter-...... er det virkelig både hjælpeventurien og hovedventurien der bliver skiftet til en stor enhed ?? det lyder da lidt underligt, jeg troede kun det drejede sig om en ændring af hjælpeventurien og så samtidig en "ombygning" til vandrette strålerør.
For tanken om flere ccm er da lokkende i forhold til en anden knast... Det må vel også give mere moment med ccm kontra knasten...[/quote:a32ec5ab6d]
Du ved først om dine cylindre skal shimses op når du har prøvemonteret det hele og målt vendehøjden. Chancerne er MEGET store for at de skal shimses - ellers er du da ekstremt heldig, men det er jo heller ingen problem. Du måler blot med cylinder uden shim under, og så kan du jo regne ud hvor meget der skal ligges under cylinderen eller hvor meget der skal fræses af anlægsfladen på blokken eller cylinderen. Det er slet ikke så svært når du står med det i hånden og måler.
Efter du har vendehøjden på plads begynder du at regne ud hvor mange ccm der bør være i topstykkets forbrændingskammer for at opnå den ønskede kompression.
Spar de penge du ville ha brugt på det update kit der... jeg TROR at de HK opgraderinger der er vist er meget overdrevne, det er jo trods alt CB der reklamerer for deres eget produkt ;-)
turbopeter-...... er det virkelig både hjælpeventurien og hovedventurien der bliver skiftet til en stor enhed ?? det lyder da lidt underligt, jeg troede kun det drejede sig om en ændring af hjælpeventurien og så samtidig en "ombygning" til vandrette strålerør.