Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til tuning af 1914ccm

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:a32ec5ab6d="BuggyBoy"]Hvad skal jeg mere gøre? Skal cylindrene ændres da slaglængden bliver større? (afstandsstykker fra selve blokken) eller hvordan virker det? jeg ved ikk så meget om udskiftning af krumtappen...
For tanken om flere ccm er da lokkende i forhold til en anden knast... Det må vel også give mere moment med ccm kontra knasten...[/quote:a32ec5ab6d]

Du ved først om dine cylindre skal shimses op når du har prøvemonteret det hele og målt vendehøjden. Chancerne er MEGET store for at de skal shimses - ellers er du da ekstremt heldig, men det er jo heller ingen problem. Du måler blot med cylinder uden shim under, og så kan du jo regne ud hvor meget der skal ligges under cylinderen eller hvor meget der skal fræses af anlægsfladen på blokken eller cylinderen. Det er slet ikke så svært når du står med det i hånden og måler.


Efter du har vendehøjden på plads begynder du at regne ud hvor mange ccm der bør være i topstykkets forbrændingskammer for at opnå den ønskede kompression.

Spar de penge du ville ha brugt på det update kit der... jeg TROR at de HK opgraderinger der er vist er meget overdrevne, det er jo trods alt CB der reklamerer for deres eget produkt ;-)

turbopeter-...... er det virkelig både hjælpeventurien og hovedventurien der bliver skiftet til en stor enhed ?? det lyder da lidt underligt, jeg troede kun det drejede sig om en ændring af hjælpeventurien og så samtidig en "ombygning" til vandrette strålerør.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:903bc9bf28="ELNEF"]Med den her pris på krumtap løber det vel næppe op i så meget

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=245519

og aksler


http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=140916/quote:903bc9bf28
Jaeh, men ta det nu liiige roligt med de krumtappe der. Jeg hører allerede diverse, knapt så positive kommentarer om dem. Vent nu lige til de er blevet gennemtestet inden i flyver på dem. Skal i ud og bruge penge nu, så hold jer til kendte mærker. JMHO
Akslerne kender jeg ikke noget til.
Mht. "std aksel løsningen" Frank. Eneste grund til at købe nye er nok, at de originale er ved at være lidt slidte. Ellers enig.
MHT skrappe knaster i forholdsvis "små" motorer i buggyer. - Meget er ikke altid godt. Husk på, at i skal have moment til at slå de store baghjul igang. feks den meget brugte W130 knast i en 1914 buggymotor er nok ikke det bedste valg, med mindre du har lave og tætte gear. Har ofte set velfungerende "milde" buggymotorer køre bagdelen af tilsvarende i str. der havde det helt store arsenal monteret, simpelthen fordi de "skrappe" udgaver er uden for deres momentområde for længe under WOT accelleration.

Mht. Update kittene, uanset om de er til Weber eller DellOrto. De gir først rigtigt noget hvis motoren allerede er ved at have udnyttet det der er at gi´af i karburatoren allerede. Og så undtagelsen der bekræfter reglen, en enkelt gang alligevel, osse selvom der burde være nok at gi af. Feks. en 2,0 T1 eller 4 der trækker omkr. 140 hk med et sæt 44 IDF, vil kun vinde marginalt (2-4) ved at installere et updatekit. Feks en 1800 ell. 1900 T1 med eks. 284 knast CR., gode toppe etc og et sæt 40 mm Spanske IDF70 karbs. Der vil der nok kunne findes op mod 10 hk fordi karburatorerne knapt modsvarer en italiensk 36 IDF indvendig.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja jeg kan godt følge dig... Men hvordan får jeg så mere moment uden at øge mine ccm? Egentlig kan jeg godt li 284´knasten da tomgangen også er nogenlunde moderat. Den står ikke og prutter helt vildt...

Om jeg skal have mange hk eller moment ved jeg ikke noget om... Jeg vil bare gerne have en motor der sparker røv i buggyen fra 0-100.
Det jeg synes er sjovt er de små accelerationer ud af sving og så dem fra 0-100. Om det er hestene eller momentet jeg har brug for der er jeg ikke bekendt med...

Det skal bare vende sig helt ned til mavesækken når der trykkes på pedalen... :twisted:

Så hvis du har nogle forslag du mener er bedre er jeg skam meget interesseret... Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal øge momentet besynderligt...
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:7219e1d2f3="BuggyBoy"]Ja jeg kan godt følge dig... Men hvordan får jeg så mere moment uden at øge mine ccm? Egentlig kan jeg godt li 284´knasten da tomgangen også er nogenlunde moderat. Den står ikke og prutter helt vildt...

[/quote:7219e1d2f3]
En motor af den str. kan og skal kunne gå 100% jævnt med dobbelte karburatorer, helt op til hverfald W120, C45, Web 109, - den slags knster. Kan den ikke det, er den ikke syncroniseret/justeret ordentligt. Hell, jeg har da lavet motorer omkr feks en 284 bugpack knast, der går pænere tomgang end en standard motor.

"Om jeg skal have mange hk eller moment ved jeg ikke noget om... Jeg vil bare gerne have en motor der sparker røv i buggyen fra 0-100.
Det jeg synes er sjovt er de små accelerationer ud af sving og så dem fra 0-100. Om det er hestene eller momentet jeg har brug for der er jeg ikke bekendt med... "

Engle 284éren er god mht. moment og brugbar effekt. At den så får motoren til at larme ad H til er en anden sag. Hvis det er super accelleration i de to føste gear + moment du er ude efter, Så vil jeg nok sige Web 110, avanceret 2 grader, og så 1,25 vippearme på inds. sammen med en 1½" mergeheader. Eller hvis du er helt ligeglad med støj og slid, Engle VZ25 eller 30.

"Det skal bare vende sig helt ned til mavesækken når der trykkes på pedalen... icon_twisted.gif "
Så byg en langslags T4. Hæ!
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
"Så byg en langslags T4. Hæ!"

Jeg er på SU mester :lol:

Vil den billigste måde at få mere effekt og moment ikke være at købe den 78mm krumtap og lægge den i motoren som den er nu? altså sammen med 284´knasten og den motoropsætningen jeg har beskrevet på første side...

Vil det have nogen effekt som sådan eller spild af krudt hvis ikke jeg også ofrer på vippetøj, topstykker osv...

Idet jeg øger slaglængden vil kompressionen i topstykkerne jo også stige hvis jeg har samme vendehøjde...

bare en lille ide...

Hvad kommer der af ekstraudgifter ud over krumtappen hvis jeg vil skifte den? Jeg går ud fra den skal have nye lejer til plejlstænger og krumtapslejer... Men kommer der mere??

Er der evt nogen der har sådan en krumtap liggende de vil af med må i godt skrive mig en pm...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
en krumtap af de billige koster ca 3000 og så skal du ha nogle chims til cylinderne ca 100 kr,
men du vil stadig få flere heste med en knast og større comp.
MVH Dennis vw bug uden login
ps du for ca 3-4 hk pr 100 cc du går op

Reply

You must log in to post.