Løftere - "Oxyboxer"
Her kommer et spørsmål fra Norge :
Vi er i gang med å bygge vår første "oxyboxer", og lurer på om vi kan bruke T4 løftere på en oxy som skal ha EngleW130 kam ? (Eller må vi bruke T1 løftere?)
Mvh
Ove
Jeg ville nok sætte bøsninger i og bruge type1 løftere.
Det er jo en type1 knast ikke ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
ved ikke om der står noget om løfterne - men en del om oxyboxer :)
http://www.gearheads.dk/oxyboxer.htm
John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
det er vel ikke så svært at prøve at lægge knasten i blokken og se om den "træder ud over" knastens anløbsflade..?
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Det er da lettere at sidde ved sin PC
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Der findes jo også "bigfoot" løftere til type4, jeg vil bare ikke anbefale dem da de vejer rigtig meget, og så går hele ideen ligesom lidt væk..
Org. type 4 løftere er også tungere end type 1, så der er mange fordele ved at bruge t1 løftere, så, bøsninger i og derudaf!!!
-------------------------------------------
Kan ikke anbefale scat T1 løftere og db. fjeder sammen med w130... bare til info - har dårlige erfaringer med denne sammensætning!!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote:a5e0fefd62="VW1300-Norge"]Her kommer et spørsmål fra Norge :
Vi er i gang med å bygge vår første "oxyboxer", og lurer på om vi kan bruke T4 løftere på en oxy som skal ha EngleW130 kam ? (Eller må vi bruke T1 løftere?)
Mvh
Ove[/quote:a5e0fefd62]
Jeg har ikke lige en W130 ved hånden. Men jeg ved tilfældigvis, at en Web 121/125, som er lidt skrappere, slet ikke går sammen med T4 løftere. Så minformodning, vil være at i bør ombygge til T1 løftere.
T
Hei, igjen!
Så blir det T1 løftere :)
Takker for info ;)
Ove
Og en org. type4 løfter vejer lige netop 100 gram. Det gør de org. type1 løftere vi kan købe også.
Scats vejer ca 92 gram og gamle org. tyske vejer 88 gram
Så I skal ikke rode i en type 4 med type1 løftere for at få lettere løftere
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
CB´s nye lights vejer 78 gr. Vi venter dog stadig på lidt R&D, meen mon ikke de har "lært" af andres problemer.
T
I forlængelse af denne tråd.. Når en løfter har to "smøre riller" kan man så umidlbart identificere dem?
Jeg har en mistanke om at det er noget Scat stads..(De lå i en motor med en C35 knast i)
R
(Skal også i en OXY, så helt off topic er det ikke)
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
[quote:c3c0fa4585="Farmer"]CB´s nye lights vejer 78 gr. Vi venter dog stadig på lidt R&D, meen mon ikke de har "lært" af andres problemer.
T[/quote:c3c0fa4585]
Så deler jeg da gerne af mine erfaringer når jeg har prøvet... har netop bestilt deres 30mm udgave ... Meeeeeen de vejer nu henholdsvis 73/74 gram i 28 eller 30mm ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote:7ab2132310="REN"]I forlængelse af denne tråd.. Når en løfter har to "smøre riller" kan man så umidlbart identificere dem?
Jeg har en mistanke om at det er noget Scat stads..(De lå i en motor med en C35 knast i)
R
(Skal også i en OXY, så helt off topic er det ikke)[/quote:7ab2132310]
næ det har std. også...
Jeg prøvede for sjov at måle på en ny brazil mahle løfter og en scat og en gammel org. Der var næsten op til 2 mm forskel på "clearance mellem knast og løfter med de forskellige løftere... det er Rigtig meget forskel .
får lige lavet et billede en dag.
og husk så at mål frigang inden i kommer ud at køre!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia