Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Løftere - "Oxyboxer"

Tags:
No tags yet.

(permalink) VW1300-Norge Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Her kommer et spørsmål fra Norge :

Vi er i gang med å bygge vår første "oxyboxer", og lurer på om vi kan bruke T4 løftere på en oxy som skal ha EngleW130 kam ? (Eller må vi bruke T1 løftere?)

Mvh
Ove
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg ville nok sætte bøsninger i og bruge type1 løftere.
Det er jo en type1 knast ikke ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ved ikke om der står noget om løfterne - men en del om oxyboxer :)
http://www.gearheads.dk/oxyboxer.htm

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 18 years siden | | | |
det er vel ikke så svært at prøve at lægge knasten i blokken og se om den "træder ud over" knastens anløbsflade..?
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er da lettere at sidde ved sin PC
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der findes jo også "bigfoot" løftere til type4, jeg vil bare ikke anbefale dem da de vejer rigtig meget, og så går hele ideen ligesom lidt væk..

Org. type 4 løftere er også tungere end type 1, så der er mange fordele ved at bruge t1 løftere, så, bøsninger i og derudaf!!!
-------------------------------------------
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kan ikke anbefale scat T1 løftere og db. fjeder sammen med w130... bare til info - har dårlige erfaringer med denne sammensætning!!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:a5e0fefd62="VW1300-Norge"]Her kommer et spørsmål fra Norge :

Vi er i gang med å bygge vår første "oxyboxer", og lurer på om vi kan bruke T4 løftere på en oxy som skal ha EngleW130 kam ? (Eller må vi bruke T1 løftere?)

Mvh
Ove[/quote:a5e0fefd62]
Jeg har ikke lige en W130 ved hånden. Men jeg ved tilfældigvis, at en Web 121/125, som er lidt skrappere, slet ikke går sammen med T4 løftere. Så minformodning, vil være at i bør ombygge til T1 løftere.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) VW1300-Norge Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hei, igjen!

Så blir det T1 løftere :)

Takker for info ;)

Ove
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Og en org. type4 løfter vejer lige netop 100 gram. Det gør de org. type1 løftere vi kan købe også.
Scats vejer ca 92 gram og gamle org. tyske vejer 88 gram
Så I skal ikke rode i en type 4 med type1 løftere for at få lettere løftere
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
CB´s nye lights vejer 78 gr. Vi venter dog stadig på lidt R&D, meen mon ikke de har "lært" af andres problemer.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) REN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
I forlængelse af denne tråd.. Når en løfter har to "smøre riller" kan man så umidlbart identificere dem?
Jeg har en mistanke om at det er noget Scat stads..(De lå i en motor med en C35 knast i)

R

(Skal også i en OXY, så helt off topic er det ikke)
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:c3c0fa4585="Farmer"]CB´s nye lights vejer 78 gr. Vi venter dog stadig på lidt R&D, meen mon ikke de har "lært" af andres problemer.
T[/quote:c3c0fa4585]

Så deler jeg da gerne af mine erfaringer når jeg har prøvet... har netop bestilt deres 30mm udgave ... Meeeeeen de vejer nu henholdsvis 73/74 gram i 28 eller 30mm ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:7ab2132310="REN"]I forlængelse af denne tråd.. Når en løfter har to "smøre riller" kan man så umidlbart identificere dem?
Jeg har en mistanke om at det er noget Scat stads..(De lå i en motor med en C35 knast i)

R

(Skal også i en OXY, så helt off topic er det ikke)[/quote:7ab2132310]


næ det har std. også...


Jeg prøvede for sjov at måle på en ny brazil mahle løfter og en scat og en gammel org. Der var næsten op til 2 mm forskel på "clearance mellem knast og løfter med de forskellige løftere... det er Rigtig meget forskel .

får lige lavet et billede en dag.

og husk så at mål frigang inden i kommer ud at køre!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.