Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  opstart af motor... fejlsøgning.

Tags:
No tags yet.

(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jeg har en 1300 motor fra 66 på min buggy. jeg har skiftet til 12 volt. de dele jeg har skiftet er som følger: kondensator, chokerstyring og tændspole, jeg har ikke skiftet den der anden lille ting på karburatoren der bruger strøm, men den siger klik når jeg trækker ledningen af og på.

jeg har sat tingene sammen efter diagram så det er ikke der det er galt.
der er gnist og tændrørene lugter af benz.

hvorfor vil vilddyret ikke starte?

kan strømfordeleren vende forkert dernede hvor den går i indgreb eller kan den kun vende rigtigt?

kan det have noget at gøre med at chokerstyringen kan være monteret forkert, i så fald hvordan gøres det rigtigt?

altså vi er enegi om at når vacuumstyringen på strømfordeleren vender bagud, så kan tændingen da ikke stå så skævt at lortet ikke kan starte???

hvad går galt?

HJ
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
kom så med guldkornene, jeg ved i har dem.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den dims på karburatoren er en elektrisk tomgangsdyse, med cut-off når tændingen slås fra.

Strømfordeleren kan kun vende en vej, men har du rykket på indstillingen, så skal den lige grundjusteres inden du ved hvor du har den.

Sæt motoren på tændingsmærkerne, både remskiven og i strømfordeleren. Sæt tænding på. Drej fordeleren et godt stykke med uret og langsomt tilbage indtil du hører et lille "klik". Det er grundindstillingen.

Hvis du ellers har sat tændkablerne rigtigt (1-4-3-2) så skal den starte.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tror det vil være en god ide`at skifte den elektrisk tomgangsdyse også.
Jeg kørte engang med en 6v på en 12v motor. Det gik også fint et stykke tid indtil den brændte af.

Ikke at jeg siger det er derfor den ikke vil starte - bare et råd :)


John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
tak for svarene. det ku nok være et hit at prøve det med tændingen...
når man står bag motoren og kigger ind i remhjulet, skal hakket i hjulet stå ud for den højre side af den lille tap der sidder på blokken over hjulet???
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det skal flugte med samlingen af blokhalvdelene.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
fed det prøver jeg mange tak.
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:d6f90a12d5="John-P"]Tror det vil være en god ide`at skifte den elektrisk tomgangsdyse også.
Jeg kørte engang med en 6v på en 12v motor. Det gik også fint et stykke tid indtil den brændte af.

Ikke at jeg siger det er derfor den ikke vil starte - bare et råd :)


John[/quote:d6f90a12d5]

Hvis den klikker er den ikke brændt af endnu.

Reply

You must log in to post.