Hvilken motor type ville være den bedte at tune på? Og er forskellen stor?
Har en blok liggende hvor der e rhakket N096319 ind i, ved ikke hvad det er for en?
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief!
Hummel206@hotmail.com
bedst... købe en ny blok og kontrollere alle mål...
T4 - ikke billigst men bedst ...
Ikke type 4, Jeg tænker på om 1300 eller 1600 blok? Om der er forskel?
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief!
Hummel206@hotmail.com
prøv søge funktionen, den er din ven!
så vidt jeg husker så alle motore med to bogstaver kan bruges!! Andre kan også men så er der mindre olie kanaler.. Ret mig hvis jeg tager fejl!!
AS21 / 41 ... men inden du finder en der er egent - har du købt mellem 5 og 10 brugte motorer - derfor - køb en ny blok og en ny krumbasker - det er langt det billigste - sikreste og bedste...
[color=black:62b4e6230a][size=9:62b4e6230a]er der noget der hedder [i:62b4e6230a]det sikreste [/i:62b4e6230a]på dansk ?[/size:62b4e6230a][/color:62b4e6230a]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Bornholmer: Hvordan ved jeg om den er egnet???? Syns sån en blok er rimlig dyr :S
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief!
Hummel206@hotmail.com
find en tunningshåndbog til vw
mål alle tollerencer efter..
Frank A skrev et indlæg om det på et tidspunkt - søg efter det ..
Dyr ??? nej da - det er de bedste penge du kan bruge på et tunnings projekt...
det kan være dyrt at bruge en blok der IKKE er iorden... meget dyrt.
som nævnt - du er heldig vist en ud af ti virker
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Set i forhold til andre bilmærker, så får man nærmest smidt en ny blok i nakken til en gammel VW..
Det der som regel er "mest" galt med de gamle blokke er at lejepanderne er slået større, og evt ovale eller skæve på andre leder. Det betyder at lejerne ligger for løst i blokken eller klemmer uens på krumtappen - med stort slid, varmeudvikling og effekttab til følge.
Det kommer sig af at de originale krumtapper ikke har kontravægte og derfor "flexer" en del. Læg 30-40 års tro tjeneste til regnestykket, og det kan ikke undre nogen at de er slidt op..
Som Bornholmeren skrev - det er den bedste investering du kan gøre hvis du vil have en ny motor til at holde mange år.
Ny blok 3300 kr. Er det dyrt ?
En flugtboret renoveret blok. 1800. (Når vi kan finde nogen der er værd at renovere)
T