Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  kompression på 1200?

Tags:
No tags yet.

(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvad er std kompression på en 1200 D?

Jeg er ved at renovere den og tænkte jeg lige kunne høvle lidt af anlægsfladen så den fik lidt mere kompression.

Hvilket kompressions forhold skal jeg sigte efter?

Findes der en side med formel m.m?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=62641&highlight=kompression#62641

Jeg søgte bare på kompressionsforhold.
Hvis den er std. 8-8,5:1
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak frank. :-)
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den er helt std.

Hvis den ligger på 8.5:1 std, er det vel egentlig ikke nødvendigt at øge den er det? Den skal jo ikke voldtunes, bare have lidt mere bid.

Dvs. Lidt oprydning i kanaler, 1.1:1 vippetøj og frisk udstødning.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nej den 7:1 std.
Pas på med kanalerne, det hjælper ikke.
Især indsugningen er meget dårlig. Lad det være og skift styr og gør noget ud af sæderne i stedet.
Kør med ORIGINAL udstødning.
Den kendes på at den faktisk er ægfacon set fra enden. Ikke med rullesvejsning rundt som 13-1600 og de uoriginale.
To TT-afgangsrør. Dem der bliver tykke i enden.
Og så en gearkasse med 0,93 4.gear.
AM fra 73-
Karburator og strømfordeler fra Jeans.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
HVordan er indsugningen dårlig? I forhold til f.eks en 1600 enkeltportet?

hvad hedder en karb fra en jeans? model nummer. Og strømfordeler nummer?

ville det være arbejdet værd at sætte to karbs på? i stil med dem NOR solgte : http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22687
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja to karbs. er altid godt.
Læs den gamle "Hotrod" bog om topstykker.
Et fuldt portet 1600 enkeltport kommer ikke op på siden af et std. dobbeltport
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Mister man ikke noget bund ved at gå fra den lange indsugning på den enkeltportede til to korte?

Det ku være det skulle prøves
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nej den originale manifold er ekstrem dårlig.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvad siger i så til idéen med at bruge to org. solex 30 pict ? .... en til hver side og så et balancerør imellem og en dysning der passer (men hvad fanden passer ??)

er der ellers noget man bør tænke på... eller er det i hele taget en dårlig idé med 2xstd. karbs ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det med to std. karbs. er brugt før, så det kan vel køre.
Dysningen vil nok ligge tæt på std.
Du skal jo tænke på der kun er en cyl. der suger ad gangen. Men balancerøret er vigtigt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:f09f0a0510="Frank_Andersen"]Nej den originale manifold er ekstrem dårlig.[/quote:f09f0a0510]

Der er sgu heller ikke meget flow i den vandrørs-agtige T-stykke.

Vi prøver sgu med to std karbs Rasser. Jeg ser om jeg kan nå at lave to manifolde i morgen.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
2,5 mm gir 8-1 på en 1200. Hvis i vil nulre lidt med toppene, så "gør dem rene" i indsugningskanaler, ikke mere. Få lavet et godt sædearbejde. Der ligger noget at hente. En original eller Leistritz potte. En 1 3/8 4-1 header fungerer nu osse fint, feks sammen med en bagpotte fra en Citroen BX 1,6.
Jeg ville vælge Type 3 karbs. Det andet er prøvet, og det kan osse komme til at køre ok. Men de kommer ikke op på siden af type 3.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.