Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  kompressions forskel ????

Tags:
No tags yet.

(permalink) kaspersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvor stor må kompr. forskellen værer på de 4 cyl
motor er en 1600 med 17et eller andet cylsæt.
der er 2 karps + noget andet udstødn
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Forskel ? Det må der da ikke være, som sådan.
1cc ?
Nåh, du tænker på når man tager en kompressionsprøve. -- 10%
Husk at tage den med speederen i bund.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ligenøjagtig bilen går ikke super godt selv om det hele er nyt
så vil tage en komp prøve for ayt se hvor de ligger.

tak frank..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis det hele er nyt, mangler den vel ikke kompression ?
Hvis knasten er std. bør den ligge på 12-14 kg
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
motor har vel kørt 5-10000 km i en buggy alm kørsel
ved faktisk ikke om knast er standard.
men den går ikke 100 % og vi skal have det hele gået efter
den kan faktisk også finde på at ødelægge tændrøret på cyl nr 1
den mangler gnist. så kan man hører den kun går på 3 så mont man et nyt t.rør så kører den igen måske kun 1500 km så er der igen ingen gnist
på cyl 1 kabler og div tænding er skifet og ok.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Har den to dobbelte karburatorer, så kan den stå helt galt i blanding på den ene cylinder - og så soder den til og tænder dårligt.

Men det kan også sagtens være kompression der mangler..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den har nok bare en tilstoppet tomgangsdyse i den ene karburator eller balancerøret er utæt eller hoppet af. Det er så tilfældigt at det lige er 1-eren der ødelægges.
Hvis du bliver ved får du jo nok held til at ødelægge stemplet og ringene.
Meget almindeligt når man ikke sørger for at tingene kører.
Uha det løber koldt ned ad ryggen på mig.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
har snakket med ejeren af bilen og han siger der ikke sidder standard kanast i men en meget mild skarp knast + komp. skulle være hævet lidt
cyl er åbenbart orig 1600 top stker med lidt større ventiler. karbs er kardon.

komp. er målt til 3 stk ca 10 og 1 stk ca 11,5
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så var det ikke kompressionen. Den virker godt nok lav. Men den er ens nok til at motoren kører fint.
Den kan også være målt på kold motor.
Så er det som jeg plejer at sige: " Alt det uden på motoren der får den til at køre, det er galt med"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.