jeg har fået fingre i en komplet 34hk 122 industrimotor, efter at have søgt en del i tidligere indlæg, har jeg set at en del har haft eller har sådanne i deres biler.
Men for at komme til sagen, hvad skal der til for at ombygge den til en 16-1800 motor?? vil det være problemfyldt eller skal jeg bare beholde den som den er?
venlig hilsen
Jan Olsen
-------------------------------------------
VW181 - "Hitlerpotten"
Hvis du vil bygge en 1600-1800 motor kan du kun bruge blokken næsten alt skal skiftes! find hellere en 1200/1300 kaburator med passende strømfordeler og måske et par varmekasser.
-------------------------------------------
のではなく。まわり道をしたりのではなく。まわり道をしたり立ち止まっ
Behold den som den er. Det er ikke den bedste basis for en større motor.. Og det er da også synd at "ødelægge" en fin ny 1200 som alle original-freaks sukker efter..
Mange tak for jeres tip, jeg stuver motoren af vejen til jeg får brug for den... måske ikke tosset med en motor der er made in Germany...
venlig hilsen
Jan
-------------------------------------------
VW181 - "Hitlerpotten"
Et gæt vil også være at hvis den er fra før 73 så er blokken kortere end en 13-1600 blok og kan så ikke opgraderes med de gængse stumper
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Er en F motor også kort
lige unden login
Nej. Er en F motor ikke en 1300 ?
Men den er med små oliekanaler og ikke velegnet til tuning.
Man skal vælge en blok fra 8/70 og frem.
Den kendes på at den nedefra på at den har to redutionsventiler til olien.
Den har så også en større oliepumpe.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.