Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Blæserskjold

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej
Er der en som kan hjælpe mig, da jeg ikke
ved om man må svejse de 2 studse til, som
sidder på blæseskjoldet til varmen i en bobbel
Ps motoren skal bruges i en buggy uden varme.
Kan man også tjekke oliekøleren som sidder i
skjoldet da jeg ikke har haft motoren startet.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis du ikke har sat motoren i, kan du "bare" tage blæserhuset af og starte motoren uden.
Så kan du se om køleren er utæt. Du kan også let skifte pakningerne til den.
Du må godt svejse studserne til.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg takker så mange gange for svaret, og prøver det du skrev.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Husk at tage termostaten af nedefra først.
Og kontrollere at luftspjældene til termostaten bevæger sig frit inden du monterer den igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dillen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er faktisk en god idé at lukke hullerne i blæserhuset hvis ikke de skal bruges. På denne måde tabes der ikke køleluft den vej og det er utroligt vigtigt, det kan i sidste ende betyde forskellen mellem liv og død for motoren.
Som Frank siger kan du starte motoren uden blæserhuset men du skal naturligvis ikke lade den køre mere end højst nødvendigt uden køling.
Er oliekøleren læk vil det også hurtigt afsløre sig ved normalt brug da olien vil sejle ned af motorblokkens side(r) og slutteligt dryppe fra motoren og du vil opleve, at du er nødt til at efterfylde olie ret ofte.

Det er straks sværere at konstatere om oliekøleren er tilstoppet med mindre et olie-termometer er til rådighed i vognen.
Har olie-køleren kørt 100.000-vis af kilometer er det en god idé at checke den for tilstopning eller simpelthen udskifte den.
Der kan sætte sig noget slam-agtigt stads i den med årene som er umuligt at skylle ud.

Martin
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ny oliekøler kan man købe den hos F,eks Bugservice,
eller skal man heller bruge den gamle org, hvis
den ikke er udtæt.
Tænker her på om nye er dårligere kvalitet en
den gamle org. eller det ikke har nogen betydning.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Alle gamle stumper er bedre end nye til luftkølede VW'er.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.