jahej
.. ja jeg sidder så her og halvkeder mig i det vindblæste og isglaserede Frederikshavn, og så kom jeg til at tænke på, at det kunne være... fedt at se en masse billeder af koblinger på luftkølede boxer motore i et og samme indlæg og se om det ikke kunne gi' grundlag for nogle aha oplevelser eller større forståelse i en eller anden sammenhæng for mig selv og alle andre der er interesseret... (for ex. om der findes flere end 4 slags gennem udviklingen)
men det jeg så egentlig selv kunne tænke mig at få ud af alt det her, er at se hvordan en af de gamle koblinge ser ud - jeg har i mange år hørt om en koblingstype med kulfiber et - eller andet som bliver slidt ved at man har trådt koblingspedalen i bund - det står bla. i instruktionsbogen til min '63'er at man ikke skal holde i gear og ha' koblingen trådt i bund når man holder og venter ved et trafikfyr... eller sådan noget lignende :lol:
og så kunne det være fedt og se hvordan sådan en kennedy stage 1 eller 2 eller 3 ser ud.
dem der allerede ved alt om koblinger må hjertensgerne skrive et eller andet
jeg har selv billeder af tre forskellige:
en lamel-kobling der sidder i en '74er 1303
en finger-kobling u. ring på trykfoden (hvis det hedder en trykfod) i en '73er 1303
og en fingerkoblig m. ring på trykfoden som sidder i en 1200er '63er - men er den original ?
lamelkoblingen
.. ja jeg sidder så her og halvkeder mig i det vindblæste og isglaserede Frederikshavn, og så kom jeg til at tænke på, at det kunne være... fedt at se en masse billeder af koblinger på luftkølede boxer motore i et og samme indlæg og se om det ikke kunne gi' grundlag for nogle aha oplevelser eller større forståelse i en eller anden sammenhæng for mig selv og alle andre der er interesseret... (for ex. om der findes flere end 4 slags gennem udviklingen)
men det jeg så egentlig selv kunne tænke mig at få ud af alt det her, er at se hvordan en af de gamle koblinge ser ud - jeg har i mange år hørt om en koblingstype med kulfiber et - eller andet som bliver slidt ved at man har trådt koblingspedalen i bund - det står bla. i instruktionsbogen til min '63'er at man ikke skal holde i gear og ha' koblingen trådt i bund når man holder og venter ved et trafikfyr... eller sådan noget lignende :lol:
og så kunne det være fedt og se hvordan sådan en kennedy stage 1 eller 2 eller 3 ser ud.
dem der allerede ved alt om koblinger må hjertensgerne skrive et eller andet
jeg har selv billeder af tre forskellige:
en lamel-kobling der sidder i en '74er 1303
en finger-kobling u. ring på trykfoden (hvis det hedder en trykfod) i en '73er 1303
og en fingerkoblig m. ring på trykfoden som sidder i en 1200er '63er - men er den original ?
lamelkoblingen