Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mystisk dyse i 40mm Dellorto DRLA

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvad fanden er det for en dyse ??

Det består af et blanderør og så er der en dyse (str. 80) monteret i enden. Den skal skrues fast i det hul jeg holder den ved.


Men hvad laver den i min karburator.... det er ikke noget jeg har bestilt :-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
HA !!

Nej nu skal jeg være ordentlig.
Det er resterne af et koldstartsystem. Det er luftdyse i toppen, emulsionrør og hoveddyse i bunden. Helt som det normale system.
Ude på siden af karb. er der sat en blændplade på hvor der har siddet en arm til et chokerkabel.
Prøv engang at se på mange Weber IDF, der sidder det på endnu.
CB-Performance har nok valgt at fjerne det på Dellerne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:e6aa83d4e1="Frank_Andersen"]HA !!

Nej nu skal jeg være ordentlig.
Det er resterne af et koldstartsystem. Det er luftdyse i toppen, emulsionrør og hoveddyse i bunden. Helt som det normale system.
Ude på siden af karb. er der sat en blændplade på hvor der har siddet en arm til et chokerkabel.
Prøv engang at se på mange Weber IDF, der sidder det på endnu.
CB-Performance har nok valgt at fjerne det på Dellerne.[/quote:e6aa83d4e1]

klart... det er sgu da til "choker" systemet, hvorfor tænkte jeg ikke på det.

Jeg har godt nok selv købt blændepladen og afmonteret det originale chokerarms halløj, så CB har ikke haft en finger med i spillet her. Det er dog lidt underligt at den dyse ikke er med på de eksplosionstegninger der er i min "dellorto superformance book" - men sådan er der jo så meget.

Grunden til jeg spurgte var fordi det ene blanderør er bøjet lidt og derved træder dysen ikke helt jævnt i sædet, men det gør jo ikke noget nu hvor jeg alligevel ikke anvender choker. Eller bør jeg helt blænde hullet i toppen og fjerne blanderør osv. så den slet ikke kan suge luft ned ?

jeg takker for forklaringen..
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Behold dysen i. Ret måske E røret op så dysen træder så lige som muligt. Det der er mest vigtigt er, at messing"proppen" ud for din pegefinger er i bund, og at fjederen som ligger ved dækslet holder den i bund. Ellers kan den bypasse noget luft der.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:04102337c8="Farmer"]Behold dysen i. Ret måske E røret op så dysen træder så lige som muligt. Det der er mest vigtigt er, at messing"proppen" ud for din pegefinger er i bund, og at fjederen som ligger ved dækslet holder den i bund. Ellers kan den bypasse noget luft der.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rolf Member
Skrev for 19 years siden | | | |
http://www.racecar.co.uk/dellorto/carcarburettors/drla.htm
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland

Reply

You must log in to post.