Hvad fanden er det for en dyse ??
Det består af et blanderør og så er der en dyse (str. 80) monteret i enden. Den skal skrues fast i det hul jeg holder den ved.
Men hvad laver den i min karburator.... det er ikke noget jeg har bestilt :-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
HA !!
Nej nu skal jeg være ordentlig.
Det er resterne af et koldstartsystem. Det er luftdyse i toppen, emulsionrør og hoveddyse i bunden. Helt som det normale system.
Ude på siden af karb. er der sat en blændplade på hvor der har siddet en arm til et chokerkabel.
Prøv engang at se på mange Weber IDF, der sidder det på endnu.
CB-Performance har nok valgt at fjerne det på Dellerne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:e6aa83d4e1="Frank_Andersen"]HA !!
Nej nu skal jeg være ordentlig.
Det er resterne af et koldstartsystem. Det er luftdyse i toppen, emulsionrør og hoveddyse i bunden. Helt som det normale system.
Ude på siden af karb. er der sat en blændplade på hvor der har siddet en arm til et chokerkabel.
Prøv engang at se på mange Weber IDF, der sidder det på endnu.
CB-Performance har nok valgt at fjerne det på Dellerne.[/quote:e6aa83d4e1]
klart... det er sgu da til "choker" systemet, hvorfor tænkte jeg ikke på det.
Jeg har godt nok selv købt blændepladen og afmonteret det originale chokerarms halløj, så CB har ikke haft en finger med i spillet her. Det er dog lidt underligt at den dyse ikke er med på de eksplosionstegninger der er i min "dellorto superformance book" - men sådan er der jo så meget.
Grunden til jeg spurgte var fordi det ene blanderør er bøjet lidt og derved træder dysen ikke helt jævnt i sædet, men det gør jo ikke noget nu hvor jeg alligevel ikke anvender choker. Eller bør jeg helt blænde hullet i toppen og fjerne blanderør osv. så den slet ikke kan suge luft ned ?
jeg takker for forklaringen..
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Behold dysen i. Ret måske E røret op så dysen træder så lige som muligt. Det der er mest vigtigt er, at messing"proppen" ud for din pegefinger er i bund, og at fjederen som ligger ved dækslet holder den i bund. Ellers kan den bypasse noget luft der.
[quote:04102337c8="Farmer"]Behold dysen i. Ret måske E røret op så dysen træder så lige som muligt. Det der er mest vigtigt er, at messing"proppen" ud for din pegefinger er i bund, og at fjederen som ligger ved dækslet holder den i bund. Ellers kan den bypasse noget luft der.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland