Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til sjov med 1300ccm

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwmichael Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej venner.
Jeg har efterhånden opgivet at finde en 1600 motor, så kan nogen fortælle mig hvad man kan lave af sjov med en 1300 dobbelportet motor???
Ved man kan montere 1600 cylindersæt, men hvad med topstykke, ventiler osv - kan man anvende det eksisterende???

Nogen der har en "opskrift" på noget spændende?
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ikke for at lyde negativ men prøv at brug søgefunktionen
der står mange gode tips om 1300cc lavet til 1600cc med
toppe og det hele. :lol:
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
en dobbeltportet 1300 har 44 hk - og en 1600 har 48 - måske 50.
Undskyld - men jeg forstår ikke at folk gider bruge en masse tid og penge på 6 skalede HK
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Der er jo nogen der gør det fordi interessen for det mekaniske er der... Det er ikke sikkert det er effekten de jager, men lige så meget oplevelsen som det er at skille noget ad og optimere lidt på det...

Og så vil jeg mene at det er dejligt at få de lidt flere ccm og moment i motoren, også selv om det kun giver 6 hk...

Jeg kan kun sige: Go for it...
Der er også mange bøger du kan støtte dig til - så er der ikke noget der går galt...
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 19 years siden | | | |
der er kæmpe forskel på hvordan en 1300 dobbeltportet motor og en 1600 kører, så der er masser af grunde til at "opgradere" motoren.
Start med at checke aksialspillerum i den motor du vil bygge på, hvis det er for stort, er det ikke nok at skifte cylindre/topstykker.

Brug søgefunktionen, der er skrevet en masse om emnet
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
13-15-1600 motorerne er i bund og grund "ens", så du kan gøre det samme på dem.
Dog skal 1300 topstykkerne bores op for at køre med 1600 cyl.
Hvis du bygger en motor på 1600cc med 1300 karb. og indsugning kører den rigtigt godt.
Hvis du vil tune skal du tilpasse forbrændingkamrene til den større diameter.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dillen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Fra 44HK til 50HK er en (forholdsvis billig) effekt forøgelse på 13.6% !

Martin

Reply

You must log in to post.