Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fælge/Buggy

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tja, ingen er vel i tvivl om mine idoler blandt fælge-
CENTERLINE .Hvad ellers.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den gule må da også være en tysker ??
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er utroligt at man kan være så barnlig så man kun tør sige sin mening når man står som gæst...

Træk bleen op over knæene og fat tastaturet hvis du tør stå ved det du mener... svans... hvis ikke du tør stå ved dine kommentarer bør du ikke kommentere noget...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tak- lige mine ord!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) HMS Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:7dc06ae899="Anonymous"]Den gule må da også være en tysker ??[/quote:7dc06ae899]

Jep folkevogn er et tysk bilmærke godt set :lol:
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Hummel Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hmm Nu i snakker om fælg størrelse....

Er det så ikke max at sidde 7" og 8" tommer på en 1303'er? Mener jeg at jeg har fået fortalt? Og i så fald skal man så over de der 110 heste som i skriver for at kunne følge med?
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Næh, du kan da godt sætte 7 og 8 tommere på. Men den blir lidt sløv med en std motor i. - Og så er std skærme heller ikke tilstrækkeligt mer´.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:07b72169ae="Farmer"]Næh, du kan da godt sætte 7 og 8 tommere på. Men den blir lidt sløv med en std motor i. - Og så er std skærme heller ikke tilstrækkeligt mer´.
T.[/quote:07b72169ae]

kommer an på hvordan og hvorledes.

Min 62 T1 med std. skærme kørte førhen med 14"x8" de var lavet af en jagtvogns eller bus fælg hvor der var svejset en ring i. Der sad 205/70-14 derpå og det passede med et par mm afstand ud til skærmen. Det var desuden på bredt bagtøj.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hummel Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Rasser: Takker :) Jeg havde også tænke mig at beholde standart skærmene, også 8"..

Min er fra 74 men det gør vel ingen forskel....?
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der er jo ingen ide i at bruge så meget krudt på at få 8" banket ind under skærmen, og så "kun" bruge 205ere dæk, medmindre man er ude efter det der "tysker look" med meget skrå dæksider. 205 og en 7" passer perfekt sammen. Og så er der kun det halve bøvl.
Hvis din er en rigtig 74er, altså med "Golf" type fjederben, har du en lille fordel, idet at du har lidt ekstra justeringsmuligheder.
Jeg har i tidens løb kørt med mange forskellige dæk/fælgmonteringer på 1303. En af dem der kørte bedst var 6 for og 7 bag (Fuchs) sammen med 205/50 - 205/55 X 16. Prøvede osse 195/50 og 205/50 X 16 for at få den lidt lavere. (- 60/30 mm.) Det duede ikke på 73éren, fordi jeg ikke kunne justere camberen nok tilbage. Så jeg gik tilbage til -50/20 mm. Det problem har du så ikke på 74eren.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:296157ecdb="Farmer"]Der er jo ingen ide i at bruge så meget krudt på at få 8" banket ind under skærmen, og så "kun" bruge 205ere dæk, medmindre man er ude efter det der "tysker look" med meget skrå dæksider. 205 og en 7" passer perfekt sammen. Og så er der kun det halve bøvl.
Hvis din er en rigtig 74er, altså med "Golf" type fjederben, har du en lille fordel, idet at du har lidt ekstra justeringsmuligheder.
Jeg har i tidens løb kørt med mange forskellige dæk/fælgmonteringer på 1303. En af dem der kørte bedst var 6 for og 7 bag (Fuchs) sammen med 205/50 - 205/55 X 16. Prøvede osse 195/50 og 205/50 X 16 for at få den lidt lavere. (- 60/30 mm.) Det duede ikke på 73éren, fordi jeg ikke kunne justere camberen nok tilbage. Så jeg gik tilbage til -50/20 mm. Det problem har du så ikke på 74eren.
T[/quote:296157ecdb]

kan sagtens følge dig Torben... men følgen var jo kun 14" høj og så med et 205/70 dæk som er rimelig "højt". Der var derfor meget dæk højde og det gjorde at det ikke blev til "tysker-look" som du siger.

Reply

You must log in to post.