Hola..
Ja som overskiften siger, så drejer mit tekniske spørgsmål ikke om en luftkølet motor, men derimod en ganske alm. moderne 4 cyl vandkølet motor.. Så jeg håber I kan bære over med mig.
Problemet består i at når man starter bilen, så tikker ventilerne ganske højlydt, og det er måske nok i orden da bilen har kørt 291 tkm, derimod synes jeg ikke det er i orden at bilen så også er begyndt at tikke/banke når man accelerere (altså når motoren er under belastning) det er udpræget mellem ca 2000 og 3000 omd. lyden er der hvorefter den forsvinder.
Bilen trækker fint og det virker som om alle hestene er tilstede.
Der skulle være en lille utæthed ved manifolden (ikke meget!), kan det virkelig resultere i en sådan "mekanisk" støj?
Mine andre ideer går på at det ellers kunne være et slidt leje (men ville lyden så ikke være der hele tiden?), tændingsbanken tror jeg ikke rigtig på eftersom motoren har bankeføler, og der ikke har været pillet ved noget.
Tandremmen sammen med remstrammer og medløberhjul er blevet skiftet på et autoriseret værksted for nylig (er der noget der der skulle kunne resultere i en tikken fra motoren?)
Nå.. Men jeg håber I har nogle guldkorn, så jeg har lidt og holde i når den ryger på værksted.. ;-(
På forhånd tak!
Ja som overskiften siger, så drejer mit tekniske spørgsmål ikke om en luftkølet motor, men derimod en ganske alm. moderne 4 cyl vandkølet motor.. Så jeg håber I kan bære over med mig.
Problemet består i at når man starter bilen, så tikker ventilerne ganske højlydt, og det er måske nok i orden da bilen har kørt 291 tkm, derimod synes jeg ikke det er i orden at bilen så også er begyndt at tikke/banke når man accelerere (altså når motoren er under belastning) det er udpræget mellem ca 2000 og 3000 omd. lyden er der hvorefter den forsvinder.
Bilen trækker fint og det virker som om alle hestene er tilstede.
Der skulle være en lille utæthed ved manifolden (ikke meget!), kan det virkelig resultere i en sådan "mekanisk" støj?
Mine andre ideer går på at det ellers kunne være et slidt leje (men ville lyden så ikke være der hele tiden?), tændingsbanken tror jeg ikke rigtig på eftersom motoren har bankeføler, og der ikke har været pillet ved noget.
Tandremmen sammen med remstrammer og medløberhjul er blevet skiftet på et autoriseret værksted for nylig (er der noget der der skulle kunne resultere i en tikken fra motoren?)
Nå.. Men jeg håber I har nogle guldkorn, så jeg har lidt og holde i når den ryger på værksted.. ;-(
På forhånd tak!