Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Weber idf oversvømmer motor med benzin

Tags:
No tags yet.

(permalink) duck Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har købt og indstillet en weber efter info fra nettet, men den hælder bare benzin ned i min motor.

svømmeren er indstillet med 11 mm lukket og 38 åben (fandt denne info på nettet)

er der nogen der har tjek på hvad det kan være?
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 18 years siden | | | |
defekt nåleventil..? -for højt benzintryk..?
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) duck Member
Skrev for 18 years siden | | | |
nåleventilen er det den der sidder ved svømmeren , ? hvis så er den ny, men det er jo ikke en sikkerhed. benzinpumpe er den gamle mekaniske - giver den for meget hvis den er go? kan jeg tjekke trykket på en simpel måde?
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Har du sikret dig at nåleventilen virkelig lukker.... tager 20 min lige at pille toppen af og prøve at blæse igennem og samtidig trykke svømmeren i top. Så burde du ikke kunne puste ind når svømmeren er i top.

læg bla. mærke til at nåleventilen sikkert er fjederpåvirket, og den er derfor nemmest at indstille hvis du holder toppen af karburatoren så svømmehængslet sidder vertikalt monteret (svømmeren bevæger sig som en dør)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) duck Member
Skrev for 18 years siden | | | |
tak rasser jeg har nu prøvet at puste og den lukker fint. det skal lige med at den sagde gurglende lyde efter man slukkede for starteren - som om benzinen tapløb ned i manifolden. altså før jeg pillede låget af den idag.
er der nogen ventiler i bunden der kunne stå forkert så det der står i svømmerhuset bare løber igennem?
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) duck Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ok så har jeg justeret svømmeren og den oversvømmer ikke mere. fedt og den kan starte, men skal justeret kraftigt.
skal stilleskruerne ikke stå 1 omgang ude i grundindstilling? -den oser helt sort og skal have meget gas for at holde den kørende.
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) duck Member
Skrev for 18 years siden | | | |
nå det var en kort fornøjelse - nu gurgler den igen og drukner min motor. satans weber

hvis jeg giver den gas nede ved karben uden at den er startet siger den en sugende lyd efter acc.pumpen har pumpet. men kun i den højre side af den.

skal lige siges at den er renset i ultralyd og alle pakninger er skiftet til nye.

solen skinner og jeg vil ud at køre.....
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja og havde det nu været en anden karburator, Solex eller ? Så havde det været satans Solex.
Biler går i stykker og skal laves.
Hvis den hælder benzin ind, så har du enten ikke styr på den svømmerhøjde eller dine nåleventiler er defekte.
Er det på begge to ?
Med hensyn til svømmerhøjden kan du være nødt til at følge Webers anvisninger, men så du så har haft den startet og den kan køre, skal du skrue et emulsionsrør op og se af benzinoverfladen står 1,5-2mm under afrivningsrørets udmunding i emulsionskammeret. Det er den rigtige højde.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det var så mig uden låkind
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) duck Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja alle defekte ting er satans, men jeg plejer at kunne lave dem og nu kører bilen også.
jeg justerede svømmeren og rensede acc.pumpeventilen (som nok var problemet)

jeg kigger lige på benzin højden i weekenden, tak for det tip , men hvor sidder afrivningsrøret?

Kan det være grunden til at den oser som en dieselbil?

eller er den dyset forkert.

motoren er en 1800 m. std. knast og kompression kender jeg ikke. Vidste ikke det var vigtigt da jeg samlede den for et par år siden.

den har 28 venturier og resten har jeg ikke tal på her..

jeg tør næsten ikke sige at det er en centermonteret weber 40.... ved godt det ikke er det bedste, men det var hvad jeg lige havde liggende.
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Afrivningsrøret er det rør hvor benzinblandingen kommer ud i midten af venturien.
Det kommer jo inde fra emulsionskammeret
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.