Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor samligning

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jakob M Member
Skrev for 19 years siden | | | |
En 1300 motor kan laves om til en 1600 motor, vil det sige at blokken er den samme,og det er cyl. der er forskellige. Jeg taenker paa at det har vist sig at vaere ikke helt let at finde en 1600 motor.
Min ide med en 1600 motor er til vinter at lave den om til en 1914, faar at faa nogle flere heste, og saa kommer det store spoergsmaal, kan man bruge en 1300 motor til det, vil den kunne holde.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
den bedste org blok der plejer at blive brugt er AS21 eller AS41....

de der 1300 motorer har lidt mindre oliekanaler, og skulle ikke være de bedst egenede - men det kan da godt komme til at køre - men nu skriver du jo vist det skal kunne holde
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 19 years siden | | | |
0m du bruger en 1600 eller en 1302/1303 (1300cc) motor til et 1914projekt er ligemeget.
Alle de dele du skal bruge til 1914cc motoren er de samme på de to motortyper
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis du leder efter en brugt blok der ikke er ødelagt i lejehullerne, skal du lede efter en 1200 "Jeans" motor. Om den passer helt fra 71-72 er jeg ikke sikker på.
De har ofte ikke levet så hårdt et liv og de har to reduktionsventiler og store oliekanaler.
Hvis jeg skulle lave en 1914 ville jeg købe en ny magnesiumblok.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.