Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olietryk i tomgang

Tags:
No tags yet.

(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg kan ikke rigtigt holde olietryk under 1000-1100 omdrejninger når motoren er varm.
Hvad kan det skyldes?
Det kan vel ikke have noget med at det er en lidt hårdere knast at gøre?
Jeg har kun kørt 2-300 km med motoren.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Måske 500 km :-)
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvad olie kører du med? Er det orginal olie tryksføler?
-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er et vdo ur.
Nu har jeg lige været ude og køre en tur.
Nu tør jeg ikke køre mere.
Når den er kold er der olietryk, men når den bliver varm er det helt væk.
Nu er det ikke kun under 1000 omdrejninger.
Olietrykket forsvinder og den begynder at ryge blå røg.
Når den er kold er der tryk og den blå røg er væk.
Hvad kan det være?
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Pumpen, blokken, krumtappen holder ikke målene eller pumpen er forkert til blokken og eller du har en reduktionsventil der sidder fast i åben stilling.

Find selv på flere muligheder.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den blå røg har ikke noget med trykket at gøre, men det kunne måske tyde på at den bliver MEGET varm.
Hvis den så ryger blå er den ødelagt.
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Men jeg kan heller ikke rigtigt finde ud af det ur.
Den giver fuldt udslag når der ikke er tryk, hvilket er lidt misvisende.
Den blå røg kunne også skyldes en slidt turbo.
Jeg prøver at sætte den originale tryk kontakt i og se hvad den siger.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det var så mig der ikke var logget på.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
LowriderMac skrev:
Jeg kan ikke rigtigt holde olietryk under 1000-1100 omdrejninger når motoren er varm.
Hvad kan det skyldes?
Det kan vel ikke have noget med at det er en lidt hårdere knast at gøre?
Jeg har kun kørt 2-300 km med motoren.

For mager blanding, for meget fortænding, for dårlig blok og eller oliepumpe. My bet er 1 eller 2.
T.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja det kunne det. Men så vent for pokker med at spørge til du har undersøgt alle de almindelige ting. Så tager vi alt det "mystiske" her.

Du har jo heller ikke fortalt at motoren har turbo og heller ikke fortalt at den evt. er defekt.
Jeg gider ikke forsøge at hjælpe folk der roder med defekte dele. Jeg er så naiv at tro at når folk gør sig den ulejlighed at spørge via internettet, så er alle delene nyindkøbte og eller i orden. Ellers er det fandme for besværligt. Så skal man starte forfra hver gang, nogen spørger.

Har du gjort ditten og har du husket datten ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Pumpen er en HD ny HD pumpe, blokken er netop flugtboret og nye lejer.
Jeg har lige prøvet en anden tryk kontakt, og der er tryk over 1500 alligevel når den er varm.
Jeg checker lige reduktionsventil.

Men det kan også være ligemeget nu. Gearkassen har lige brækket sig :-(
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Dvs. at den virker fint, men låser sig fast i f.eks 4 gear.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Defekt blok, forkerte lejer osv.osv.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
DVS at du ikke kommer til gisselfelt i morgen?
Undersøg lige de 2 små overtryks ventiler i bunden af blokken! Når du skruer skruen ud og fjederen falder ud, skal ventilstemplet også gøre det. Hvis et eller begge stempler sidder fast, kan du opleve at den ikke kan holde olietrykket.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Ja det kunne det. Men så vent for pokker med at spørge til du har undersøgt alle de almindelige ting. Så tager vi alt det "mystiske" her.

Du har jo heller ikke fortalt at motoren har turbo og heller ikke fortalt at den evt. er defekt.
Jeg gider ikke forsøge at hjælpe folk der roder med defekte dele. Jeg er så naiv at tro at når folk gør sig den ulejlighed at spørge via internettet, så er alle delene nyindkøbte og eller i orden. Ellers er det fandme for besværligt. Så skal man starte forfra hver gang, nogen spørger.

Har du gjort ditten og har du husket datten ?


Tekniske VW spørgsmål, svar og ideer

Se lige hvad dette forum hedder

Det vil sige at før han skriver her skal han afprøve alt, og evt udskifte alle maaske slidte dele, hvad skal hanvi saa bruge denne side til, han kan jo bare købe en ny motor og saa er problemet løst.

Der er sku jer der sidder inde med alt viden, og man prøver af faa lidt hjælp, og saa bliver man svinet til, tak for kaffe. Jeg haaber ikke at jeg faar den modtagelse naar jeg spørger om hjælp, for jeg er jo lige gaaet igang med mit buggy projekt.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis du læser mange af mine svar så ved du at du ikke bliver svinet til. I er vist lidt følsomme. Hvis det er at svine nogen til.
Det kan jo ikke nytte noget at hver gang man skal lave noget på en bil så skal man på nettet og spørge.
Manden har da taget en beslutning om at bygge turbo på en bil. Når han så spørger om hvorfor den bliver for varm, og fortæller at den ryger blåt uden at fortælle at den er med turbo. Så er det da ikke let at gætte at han har bygget den omkring en defekt turbo.
Hvad vil du have jeg skal svare ? Skal jeg tage beslutningen for ham om at købe en ny turbo eller vil du ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Lowrider.. N
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.