Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  "Den Bredrøvede Storesøster", VW 412LS Variant 1974

Tags:

(permalink) T613-4 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så var der da endelig en dag, man kunne bruge til noget fornuftigt!
P4060031.jpg

-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
GUUUD er den den vi skal køre i ??
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeps!
(Hvad nu?? Får du kolde fødder?)
-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej sku da det bliver for sejt..sådan en har jeg aldrig siddet i jo JuBII!!
(permalink) Leth Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så har du også noget at køre i på torsdag.... Tillykke med det!

(Billeder til en vis hjemmeside...)
-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du giver ikke op så let hva Leth
(permalink) Ex-pro30 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jamen jeg kan da ik sige andet end stort tillykke med at du har fået den på gaden.... Og at vi ses lige om lidt på traf...
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Leth skrev:
(Billeder til en vis hjemmeside...)
Jakob altså......

Du skal NOK få billederne af DAF'en på torsdag. Men denneher skal ikke på nogensomhelst hjemmesider, før jeg lige har fået tonet forskærmene lidt mere hen i det gule. (Gerne mere præcist end jeg fik gjort med venstre bagskærm >:-/ )

Men den store shakedown test bliver i morgen, når jeg skal til oldcars-træf nede ved Sydhavet! Tilmed skal den testes på levende mennesker, til hvilket Snibeke har indvilliget i at stille sig til rådighed, nu hvor Skipper og tøserne har besluttet sig for at tage til påskefrokost i stedet for træf.

snibeke skrev:
Du giver ikke op så let hva Leth
Næ du, når det drejer sig om at sætte andre i arbejde er han fuldstændig utrættelig!
-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) Leth Member
Skrev for 17 years siden | | | |
snibeke skrev:
Du giver ikke op så let hva Leth


Det er bare et lille spil Bo og jeg har kørende :-)

[quote=T613-4]
snibeke skrev:
Du giver ikke op så let hva Leth
Næ du, når det drejer sig om at sætte andre i arbejde er han fuldstændig utrættelig!


Du vil jo ikke undvære det (-:

Tak for i går i øvrigt... (Både til dig og Snibeke)



-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så var vi lige et smut til Youngtimertræf i aftes!
P4120001.jpg
P4120002.jpg

-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvor var det dejligt at se jer begge 2 i går, den kan du sagtens vise frem synes jeg...Jeg gik rundt i går og pralede med, at jeg havde kørt tur i den...
Super spændt på at se den, når den bliver malet
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En update for de tekniske:
Udover at skrue nummerplader på har jeg skiftet olie samt justeret tænding og karburator på den. Den går dog stadig noget ujævnt, især når den er kold. Derfor skal den have hele turen med nye tændrør (der sidder 3 forskellige slags på lige nu :-S), kabler, platiner, grundjustering af karburatorer osv.

Bortset fra at kabinelyset har helt sit eget liv, og engang imellem tænder under kørslen, ser det ud til at alting fungerer som det skal. Dog ikke fyret, som jeg skal have kikket på inden efteråret. Det lykkedes heldigvis - efter at have ofret det meste af en rulle gaffatape på de lasede varmeslanger - at få en hæderlig opvarmning af kabinen. Jeg må dog nok hellere ud og shoppe nogle nye varmeslanger; den lugter lidt af varm plastic... :-*

Tilbage står desuden at få lavet det sidste pladearbejde (bagskærmkanter) og få malet forskærmene i samme farve som resten af bilen. Eller måske endda få hele bilen malet. Niels-Erik fra Lolland holdt et foredrag for mig ved Oldcars-træffet i lørdags om, hvad der bliver pænest. - Men han er selvfølgelig også autolakerer ;-)

Og da jeg alligevel allerede er gået i gang med at "låne" stumper fra den røde Svensker-souvenir (se længere oppe i tråden), kan jeg lige så godt også transplantere automatgearkassen fra den. Dertil kommer et sæt elruder og et centrallåsanlæg, som jeg har liggende. Det bliver en rigtig luksusflyder gør det!

Watch this space!
-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
snibeke skrev:
Hvor var det dejligt at se jer begge 2 i går, den kan du sagtens vise frem synes jeg...Jeg gik rundt i går og pralede med, at jeg havde kørt tur i den...
Super spændt på at se den, når den bliver malet
Takskaduha! Det er altid rart at blive pralet med!
-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, det startede jo egentlig bare med at jeg skulle have mig en sjov støttebil for min temperamentsfulde tjekkiske hverdagsflyder. Og se hvad det nu er endt med! Nu har jeg lige købt Megaboblen også! Jeg har snart en hel flåde af Type 4'ere.

Siden sidst har jeg skiftet hovedcylinderen, hvor stemplet til forreste kreds havde sat sig uhjælpeligt fast ude i enden. Det gav en meeeeget lang pedalvandring, selvom bilen egentlig bremsede fint.

Jeg har skruet en HEL masse på motoren, så nu tror jeg på det der med at den skulle have 85 hk.

Nu mens vejret stadig er godt, skal jeg have forskærmene af og montere dem ordentligt med kantbånd. De skal selvfølgelig også lige have en byge gul maling. Derefter regner jeg med at sende den til komplet undervogns- og hulrumsbehandling. Det kunne jo være rart hvis den IKKE tager skade af at komme ud og køre lidt i vinter.

Heldigvis har jeg stort set styr på varmeanlægget, der skal bare skiftes nogle slanger som er lidt lasede ;-)

Her er der lige et par billeder af den og søsterskibet fra i søndags:
P9090002.jpg
P9090007.jpg
P9090003.jpg

-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ich habe ein interessantes Quiz entdeckt:

Es gibt was zu gewinnen. Habe mitgemacht.
Ist eine interessante Frage zum unvermeidbaren
Verbotsirrtum. Es handelt sich um die Ansichten
der Staatsanwaltschaft Frankfurt, der Generalstaatsanwaltschaft
Frankfurt und dem Oberlandesgericht Frankfurt am Main.
Das Thema: Aufklaerungspflicht der Geschwindigkeit bei
Faxabrufen, welche durch die Telekom auf 1 Stunde begrenzt
sind. Zur Frage der Strafbarkeit.

Das Ergebnis ist verblueffend und macht Angst.
Probiert es selbst mal aus! Interessantes juristisches Thema.

Wahre Tatsachen. Wer es nicht glaubt, fragt...


Das Jura Quiz

Georg Rihlandsk
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Skrid ud af min tråd, pølseperker:
Bitte raussschreiden von meinem Draht!
(Eller sådan noget....)
-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=T613-4]For 20-25 år siden var jeg helt vild i varmen for at få fat i en 412. Men jeg fandt aldrig den rette kombination af pris og stand. I stedet har jeg så i mellemtiden haft adskillige andre sjove, sære og spændende biler (foruden en Volvo 340).

Men i vinteren 2005-2006 var tiden moden til at købe VW. En Variant skulle det være af rent praktiske hensyn. Først fik jeg fundet mig en pæn Type 3, som jeg regnede med at jeg skulle have glæde af, men så var der en venlig VWnetter (vi kunne jo kalde ham Type3Henrik) som pegede mig i retning af en VW 412 LS Variant, der stod til salg i Nordsjælland. Og når man i forvejen har en håndfuld ikke-helt-køreklare biler, er det mest fornuftige man kan gøre selvfølgelig at købe en mere!

Når jeg nu kikker på min "nye" gule Variant, så kommer alle mine drengedrømme tilbage! Selvom den er meget sværere at finde stumper til. Og selvom en af mine værkstedsvenner hævder at den "ligner den bredrøvede storesøster" i forhold til min Type 3.

Den er pæn og nydelig både indvendig og udvendig. Pæn nok til at den kan arbejde for føden, men ikke så pæn at jeg vil skamme mig over at lade den gøre det. Inden syn skal jeg have kikket på bremserne. Der er stort set ingen pedal, men det er muligvis blot et justeringsproblem? Så er der lige en blød plet ved det ene fjedertårn (meget blød faktisk, nogle ville nok kalde det "et hul"), samt to mere i bunden. Piece of cake.

Planen er at få den på gaden snarest muligt, så den kan fungere som backup for min lidt ustabile dagligbil. - Og så ellers stille og roligt bringe den i så god stand som muligt. Herunder selvfølgelig rustbeskytte den, så det driver ud af alle samlinger.

Jeg har ikke fået taget nogle friske billeder, så I må lige nøjes med et tlf.foto til at starte med. Men den grimme bule i bagskærmen er allerede banket væk!

Men forklar mig lige: Hvor køber jeg stumper til sådan en fætter? Hvis man skal tro nettet er der ikke megen hjælp at hente nogen steder!

dele til 412. godt nok i stockholm
http://www.youngtimer.dk

(permalink) T613-4 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hos Youngtimer?
Mon ikke du i virkeligheden mente ham her: http://www.blocket.se/vi/8198164.htm
-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=T613-4]Hos Youngtimer?
Mon ikke du i virkeligheden mente ham her: http://www.blocket.se/vi/8198164.htm/quote


jo det var det vist,(copy/paste braindamage) men ham har du måske snakket med.
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den bredrøvede er kommet på "bondegårdsferie" på Falster og hygger sig gevaldigt med den andre dyr..

NEJ jeg har ikke købt den... jeg passer den kun et par uger...
DSC01482.jpg
DSC01483.jpg

(permalink) T613-4 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hov dit skumle damemenneske, nu kaprer du jo min tråd! Vi skal lige have kronologien på plads:

Inden jeg udstationerede bilen på en sydhavsø (fordi Snibekes SAAB er ved at drysse fra hinanden), pillede jeg i efteråret de røde forskærme af. Dels for at få malet dem i den rigtige farve, dels for at rustbeskytte ordentligt. Se billederne nedenfor. Som det fremgår lykkedes det mig at ramme den forkerte gule farve....

Efterfølgende har bilen netop været en tur hos Dinitrol. Det er dyrt, den lugter og den er klistret. Men der er da grund til at håbe på, at den kan holde i RIGTIG mange år nu!

Sidste billede er fra Youngtimer's Vis-Mig-Din-Vinterbil træf for et par uger siden.

Da bilen kun er beregnet som standby for min lidt temperamentsfulde hverdagsbil, har jeg ikke kørt så meget i den, og det er DERFOR at Snibeke nu kan føre sig frem i lånte fjer!
PA270025.jpg
PA270023.jpg
PA270024.jpg
IMAGE_028-.jpg

-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) Leth Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det toyota der holder ved siden af er for sej! :-))

-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Leth skrev:
Det toyota der holder ved siden af er for sej! :-))

Narj, den tæller ikke rigtigt. Den er for ny til at være youngtimer - og så har den svenske plader på. Du ved, den tilhører en af de der pseudosvenske afgiftsflygtninge ;-)
-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Fedt at se den er kommet ud at køre, jeg kan fortælle en del om en vw 412s plus lidt om manden du købte den af.

Da han var fire år gammel stod han på lægtene og råbte af sin far som var ved at vinde et løb i det vestjyske i en 412E cupe`.

Da han var i sverige og hente den var det meningen den skulle have haft turbo og med til DHB. Men i stedet har han overtaget min gamle 1303.

Hilsen
Haldex201

Ps.Pas nu pænt på den Snibeke det er jo en T4 og lidt den er jo lidt tung i Rø...
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
haldex201 skrev:
Fedt at se den er kommet ud at køre, jeg kan fortælle en del om en vw 412s plus lidt om manden du købte den af.

Da han var fire år gammel stod han på lægtene og råbte af sin far som var ved at vinde et løb i det vestjyske i en 412E cupe`.

Da han var i sverige og hente den var det meningen den skulle have haft turbo og med til DHB. Men i stedet har han overtaget min gamle 1303.
Mads og hans far fortalte mig skam selv historien. Jeg tror nok at Mads' plan var at lave en rigtig "sleeper" af en gaderacer, men hans far fik vist overbevist ham om at race hører hjemme på lukkede baner. Det håber jeg så han får succes med!

I øvrigt en ualmindelig flink og reel fyr at handle med!

haldex201 skrev:
Ps.Pas nu pænt på den Snibeke det er jo en T4 og lidt den er jo lidt tung i Rø...
Hvis man var fræk, kunne man jo sige noget om at det ene skal passe til det andet!
Hvis man var fræk, altså.....

-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....

Reply

You must log in to post.