Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp ang. opkortning af undervogn 'Haster'

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jakob M Member
Skrev for 19 years siden | | | |
I 'How to: opkortning af bund til Speedster/buggy' under punkt 14 skriver han

'Af den del af tunnelen du skar ud laver du den plade som skal ligge overtunnelen og svejser den på'

Nogen som kan fortælle hvad der lige menes, for jeg skal have min undervogn opkortet i morgen(søndag), og den skulle jo gerne gå gennem syn første gang.

Som jeg læser det, skal man tage de 380mm som man lige har fjernet fra tunnelen og sætte den over den svejsninger som holder tunnelen sammen (se punkt 13), som en ekstra forstærkning.
Er dette rigtigt fortolket.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja. Alle de opkortede bunde jeg har set har altid haft en plade svejst fast over tunellen. Nogle gange har jeg set at man bare har anvendt en tyk plade man selv har passet til, men man kan lige så godt bruge det stykke man skærer ud. Om det skal være 380 mm eller mindre må du selv måle dig frem til. Den bund jeg lavede i how to indlæget er kortet 300 mm, men jeg har endnu ikke fået monteret stykket over tunnelen.

Husk også lige at tjekke fabrikkens anvisninger igennem for hvordan en bund skal kortes. Der på samme måde som jeg beskriver, men når du står til syn har de nok mere tiltro til dig hvis du refererer til vw-fabrikken frem for SorenJ

God fornøjelse
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg skar 70mm af det udskårede stykke- og brugte som forstærkning over svejsningen.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvad gør i ved armen til gearskiftet som løber inden i tunnelen, korter i ogsaa den op, eller hva.....

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Har du ikke en opkortnings vejledning? Ellers skal du ikke gå videre før du har en.
Mail mig hvis du vil have en. Mail nelk@tele2adsl.dk
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har sendt dig en mail

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Og jeg har svaret, desværre kunne du nok ikke bruge det til noget!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote=Jakob M]Hvad gør i ved armen til gearskiftet som løber inden i tunnelen, korter i ogsaa den op, eller hva.....

MVH Jakob


Går det helt galt så ring på 28118212 så kan jeg måske give et tip.

Søren

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den lange gearstang, som den hedder, skal selvfølgelig også kortes af.
Den er meget tynd i godset. Jeg ville få drejet et rør der passede indeni. Stikke det sammen, hæfte og kontrollere at gearskiftet virker KORREKT, inden jeg svejser færdig.
Pas på alle rørene inde i tunnelen. Dels skal du ikke skade dem og dels skal du løsne dem helt ude bagi og så skubbe dem bagud og afkorte dem. I stedet for at rode med at afkorte dem inde i tunnelen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Eg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote=Jakob M]Hvad gør i ved armen til gearskiftet som løber inden i tunnelen, korter i ogsaa den op, eller hva.....


Ja, den skal kortes op på et af de "vandrette"/lige stykker...


Reply

You must log in to post.