Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Big-bore oxy projekt.

Tags:
No tags yet.

(permalink) REN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Da jeg er født uden frygt og realitetssans har jeg valgt den mest besværlige vej til mere "Omphh" bag i bilen. Store propper, 112mm imellem dem og minimale økonomiske udskrivninger (læs: lavet af skrot).

Jeg har tænkt mig at opdatere tråden løbende efterhånden som tingene skrider frem. (No worries, det blir IKKE en ugeføljeton)
Kommentare er velkommne, også de negative.

R

Blok: 1.9 WBX
Offsat indsatser til "Symetrisk T4", boret til 106mm



100_0232.jpg
100_0247.jpg

-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) REN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
DIY rodehoved til opboring af blok, jeg regner med at den i modificeret udgave kan bruges til toppene også.

100_0235.jpg
100_0259.jpg

-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) REN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
100mm, Deutz cylindre fra 912motor. Afkortet i drejebænk, voldtaget med vinkelsliber og båndsliber. Afventer PT boring og honing.

100.945mm deep dish propper til en Ford Ranger.

000_0032.jpg
100_0243.jpg
100_0241.jpg

-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) REN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Efter en kort overgang at have forvildet mig ind på T4 toppe( Et forsøg med "Split top" som jeg vil forskåne jer for billleder af) har jeg bsluttet at bruge T1 topstykker. 110mm boring (dummytop) gir, som billedet viser, en del svejse arbejde, men også muligheden for et godt squish areal.


100_0281.jpg

-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det ser spændende ud. Og ja du må have nosser som grapefrugter.
Glæder mig til fortsættelsen.
Jeg gætter på at du er maskinarbejder- Den ombygning ville være særdeles bekostelig for os andre dødelige!
Dyb respekt.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) REN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis jeg var maskinarbejder, så ville jeg ikke hyre mig!
Nej jeg har bare adgang til drejebænk/fræser, der er en væsentlig forskel har jeg fundet ud af..

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nå okay. Men det bliver arbejdet jo ikke mindre imponerende af-Tværtimod.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Duus Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den bliver vild :)
Det T1 topstykke ser lovende ud - det er i hvert fald ikke ret meget svejsearbejde ift. T4 toppene...

Duus
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ren kan du så ikke sende mig lidt billeder af t4 toppene til min mail, jeg vil sku meget gerne se dem.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvordan går det med projektet - vi er jo spændte.
Virkeligt sjovt projekt :-)

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvorfor alt det arbejde.... en donor 2000ccm T4 kan erhverves for ca 1500-2000dkr og et 103mm cylindersæt kan købes for ca 400$ (husk på du får 71mm slag med en 2.0l T4).
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-103mm-PISTON-and-cylinder-BUS-914-type-IV_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33623QQihZ017QQitemZ270086013746QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Det eneste der skal laves der er opboring af blok og toppe, og det er en "straightforward" procedure.

Hvad krumtap havde du planer om at bruge ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er jo nogen der kan li´at gøre tingene anderledes. Jeg er lidt betænkelig ved de Ranger stempler. Tror ikke de kan holde til det, hvis du påtænker at snurre den højt. - en af mine venner havde en træls oplevelse med nogle billige 4" std chevystempler for nogle år siden. De ku ikke li´ at komme "ned og ligge" efter 1 sæson havde de ødelagt både sig selv og cylinderne. Næste sæson fik han så lavet et sæt nye cylindere og brugte J&E stempler med Hastings ringe. Det har kørt siden. (Tror det er 5´te sæson han går ind i nu)
T
(permalink) Kfer Hanz Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er godt nok crazy! Men det fedt! Nogen der kan fortælle mig hva en 2ltr typ 4 med 103mm cylindersæt laver i slagvolume og effekt :)
(permalink) REN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jaae altså så er der ikke rigtigt nogen god grund til det.. Måske mest fordi jeg har adgang til maskinerne og øjnede muligheden for et sjovt projekt hvor jeg måske kunne lære lidt praktisk omkring betjening af bearbejdningsmaskiner undervejs (fræser/drejebænk)

Desuden bliver det økonomisk overkommeligt hvis lortet splittes til atomer første gang den bygger ladetryk.
Blok: 400kr
Cylindre:300kr
Stempler:550kr (6stk)
løftere:300kr
stål stødstænger:50kr
Toppe:200kr (Rigtigt fine mexi toppe)

Desværre ligger projektet på hold lige PT. da jeg, til trods for et meget fint tilbud fra
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) REN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Der er jo nogen der kan li´at gøre tingene anderledes. Jeg er lidt betænkelig ved de Ranger stempler. Tror ikke de kan holde til det, hvis du påtænker at snurre den højt. - en af mine venner havde en træls oplevelse med nogle billige 4" std chevystempler for nogle år siden. De ku ikke li´ at komme "ned og ligge" efter 1 sæson havde de ødelagt både sig selv og cylinderne. Næste sæson fik han så lavet et sæt nye cylindere og brugte J&E stempler med Hastings ringe. Det har kørt siden. (Tror det er 5´te sæson han går ind i nu)
T


Altså Ranger stemplerne er nok også min største "bekymring", men de er med en ret tyk krone, og så er legeringen hypereutektisk, så det burde være muligt at køre med en ret snæver clearence og undgå det vilde stempel slap.
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Käfer Hanz]Det er godt nok crazy! Men det fedt! Nogen der kan fortælle mig hva en 2ltr typ 4 med 103mm cylindersæt laver i slagvolume og effekt :)

2366ccm. Hvis du ikke gør andet, ud over at tilpasse kompression gir den noget i retning af 115 - 117 hk Den kommer til at gå lissom en sgl. port 1600, bare dobbelt så stærk.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.