Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Karburator

Tags:
No tags yet.

(permalink) hottentot Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nu har bilen kørt som en drøm i laaang tid, men nu kører den som om
at nogen har lagt en 3 cyl Matiz motor i den.....
Dvs, når den får omdrejninger så går det fint men tomgang er en by
i Rusland og ved lave omdrej. hakker den i det...

Jeg ved godt at der sikkert er skrevet om dette før, men jeg har lidt
problemer med at søge (Jeg må kun læse en tråd af gangen - og så skal
søge forfra....)
-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Peter "Hottentot"
(permalink) warp Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Er motoren justeret i alle ender og kanter? ...ellers:
Start med at rense tomgangsdyse i karburatoren, stille ventiler, så platiner og tilsidst tænding. Det er de nemmeste vedligeholdelses områder og det tager jo kun en times tid alt i alt og så burde de gå godt igen. :-)
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) hottentot Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg ved godt at der var luft i hjulet indtil at det punkterede...

Men jeg syntes at det var lidt underligt at bilen gik som en drøm
da jeg kørte hjem fra arbejdet - 25 km.. og så en time senere gik
den som en ond drøm....
-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Peter "Hottentot"
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Er der et par weber eller dellorto på den ?

Så er det med 99% sikkerhed en af tomgangsdyserne der er stoppet!


Prøv lige at rens dem og meld tilbage om ikke det kurerede dit problem.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hottentot Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nej det er en std. Solex på en 1600 motor.
Men du har nok ret med dyserne, for filteret var noget beskidt
(Jeg har lige skiftet det) Jeg prøver at rense det i morgen
så skal jeg nok melde tilbage.
-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Peter "Hottentot"
(permalink) hottentot Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hmmm..... det hjalp ikke med en fransk vask og strygning af kaburatoren.
Den kører fint (Kun lidt ujævnt) når den er kold. men stopper så
snart at chockeren slår fra.....
Kan det virkelig være rigtigt at der skal justeres når
den kørte som en drøm i går.....
-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Peter "Hottentot"
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja!

Dine platiner kan evt. være klappet en smule sammen.. eller være begyndt at sode til etc. etc.
Det kommer jo stille og roligt over de ca. 5000 km der max skal være i mellem hver justering.

Har du checket/justeret platiner, ventiler, tænding og skiftet olie siden du hentede den hjem?
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis den langsomt går i stå når den er blevet varm, kunne det tyde på en tilstoppet tomgangsdyse.

Strengt taget må man ikke justere brugte platiner. De skal køre 10-15000 km uden problemer. Men det kan de ikke når man køber uoriginale.
Så kan man være nødt til at indstille dem hver 500-1000 km men det holder jo så ikke.

Reply

You must log in to post.