Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  How to IRS ????

Tags:
No tags yet.

(permalink) VW-vogel Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nogen der ved hvor man finder sådan en med billeder... ???

går nemli lidt og overvejer en konvertering. men er ikke helt sikker på hvor meget

det egentlig omfatter.....
(permalink) duck Member
Skrev for 19 years siden | | | |
køb en irsbagende og svejs den på din bund.

(jeg har en liggende...)
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 19 years siden | | | |
du kan se her hvordan jeg svejser et IRS bagtøj på en bund:

http://vwnettet.dk/forum/topic/9491







-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det letteste (som ikke er let) er at svejse irs beslag på..der skal laves en skabelon fra en eksisterende irs bagende og måles MEGET omhyggeligt..det største problem er at de skal sidde inde i hornene..jeg har lige gjort det på en jagtvogn og det var ikke let...der skal også et godt svejse anlæg til de har jo 3-4 mm godstykkelse....men se her for foto og forklaring

http://blindchickenracing.com/How_to/IRSconversion/stockbugconvert/stock_bug_irs_conversion.htm

mvh jagtvognthomas
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tænk igen. Det er ikke bøvlet værd.
Hvad er det du vil opnå ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) VW-vogel Member
Skrev for 19 years siden | | | |
takker for jeres hjælp...

frank A. har læst flere steder det anbefales hvis man gerne vil op omkring de 100hk mindst.

hvad er jeres mening om det ? hvorfor gør i det
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 19 years siden | | | |
Det har intet med HK at gøre, faktisk er en svingaksel stærkere end IRS, man gør det for at få bedre køre egenskaber.. Men det er som Frank skriver ikke rigtigt hele besværet værd, medmindre du skal til at køre race på Jyllandsringen! Til en daily driver eller en dragracer er svingaksel nok mere Det du skal ud i
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) VW-vogel Member
Skrev for 19 years siden | | | |
he he okay.. tror sgu bare jeg lader bunden være original så...

nu vi kom ind på bremser. er bremserne på en vw så ikk med bremseforstærker på

vakuum ? jeg har nemli et komplet sæt audi S3 bremser liggende med spindler osv,

jeg overvejede at bygge på. har os bremsecylinderen til dem, som jeg ville bygge

over på. hvis jeg kunne. men de kræver jo vakuum for at virke rigtigt. er der nogen

der har erfaring med det`?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Vacuum har ikke noget med sagen at gøre. Det er bare komfort så man ikke skal træde så hårdt.
Det bruger man på biler i dag fordi bremserne ude i hjulene er for små eller fordi mange lider af noget der kunne minde om muskelsvind. Det samme med servostyring.

Men det kan også have sine fordele. Min kone vil f.eks. ikke køre i min bil for som hun siger: "Den kan ikke bremse" Jeg har nemlig ingen forstærker på.

Nu er min bil en Polo. Men jeg er så ved at bygge bremser på fra en Golf 3 med større stempler i calibrene, 54mm. Jeg regner med at skulle bruge en 19mm hovedcyl. fra en type1 for at for forholdet passer igen. Poloen kører med 17/48.
Og så større cylindre bagi.

Det vil være alt for bøvlet at bruge noget fra en Audi, hvis din bil er en type1.
Der kan man ret let bruge de forreste calibre og skiver fra 411 og så de bageste cyl fra 924.
Tænk på at din bil ikke er så tung foran som en Audi. Den vil bare blokere hvis ikke du sætter en reduktionsventil på.
Men der er jo god praleværdi i dem. Næsten lige så god som Pårschebremser.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 19 years siden | | | |
personligt ændret jeg fra swingaksel med redukitonsgear til irs for at kunne hæve den uden hjulene står skævt...og så havde jeg karossen af så det var ok at lave...
-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff

Reply

You must log in to post.