Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvilken snittap til full flow. UNC eller UNF

Tags:
No tags yet.

(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvilken en skal jeg bruge, det er i forbindelse med at jeg bygger full flow på en 1914 motor til roadsteren. blokken er helt ny, jeg har fået proppen ud uden at ødelægge noget.

3/8 unf eller unc (invendigt gevind, snittap)
(fine) or (coarse)

jeg kan få begge dele da jeg skal ud og købe, men jeg er ret meget i tvivl om hvilken en jeg skal vælge, og om det overhovedet betyder noget, jeg har mest lyst til at købe den fine men det kan jo være at det er forkert til formålet.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
3/8 unc. men jeg bruger mere og mere M18 1,5 istedet.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Farmer skrev:
3/8 unc. men jeg bruger mere og mere M18 1,5 istedet.
T.


tak farmer jeg aner som sagt selv ikke den specifikke forskel.

det er mere fordi at jeg ikke kunne få mig selv til at købe de dyre koblinger hos csp og dermed muligheden for m18 at det er blevet 3/8 der var 1400 kroner at spare ved at bruge studser hvor slangen bliver presset ud over og sat fast med spændebånd end de andre lækre blå og rød-anoicerede.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så kunne man jo få noget lavet hos et hjælpsomt hydraulikfirma herhjemme.
Der behøver ikke stå Gene Berg eller Csp. på det for at der kan løbe olie igennem.

Slanger med spænde bånd kan ikke holde. Jo ude ved køleren eller ihvertfald 1 meter væk fra motoren.

Problemet er at man ikke kan købe gummislange der kan tåle mere end 100 grader. Men bare man lige kommer væk fra motoren går det fint.
Jeg har praktiseret at bruge 5/8 teflonslanger på 1,5 meter og så fået klemt samlestykker på i enden, hvor jeg første har fået drejet en slangestuds på.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hvalen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der bliver jeg nød til at rette dig lidt frank. Du kan få noget slange der kan holde til 135 grader ved hydra grene prøver ilge at finde et link har nemlig lige fået noget der fra..

kunne ikke finde det på deres hjemmeside men numemr til dem her: Afdelingen i Skjern 97 35 05 99 og afdelingen i Greve 43 97 05 00.

Det var dem i skjern jeg snakkede med
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja men kan holde til er ikke det samme, som holder til. Der er varmt bag ved en luftkølet. Det er ikke olietemperaturen der er problemet.

Tro mig, jeg har prøvet.
Man skal have noget silikoneslange og de er så glatte og bløde at de bliver skudt af.

Det andet holder.

Og du behøver ikke finde et link, jeg kender godt Grene. Flinke folk.

Og så kører jeg jo vandkølet, så jeg har løst mine problemer. Eller rettere, det har VW.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg tænkte på, proppen til oliekanalen fra pumpen og op, er det noget i køber eller drejer i den selv, jeg havde en plan om at dreje den selv, men vil lige høre om det er noget specielt alu i bruger.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg bruger en pinolskrue fra en bærearm - du ved dem der holder på fjedrene. Det er unbraco, og passer i størrelsen..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
vwanders skrev:
Jeg bruger en pinolskrue fra en bærearm - du ved dem der holder på fjedrene. Det er unbraco, og passer i størrelsen..


ahh god ide, og så lidt locktite.

jeg har faktisk et lille lager af pinolskruer i alle mulige størrelser.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Bare du sørger for at skære gevind i pumpen så den bliver siddende, så kan du faktisk bruge hvad som helst... bare hullet bliver lukket!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg har fundet ud af en måde at undgå gumi slangen - undtagen ved overgangen til køleren.

12mm kobberrør. kan købes hos Brødrene dahl, fittings og det hele. det bliver slet ikke dårligt. og så med en rørbukker bliver det også pænt.

Reply

You must log in to post.