Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  SOLGT! Nybygget 1914 ccm T1 motor med Garret T-3 turbo

Tags:
No tags yet.

(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kørt max. 500 km.
Min boble er nok væk i næste uge uden motoren, så hvis nogle vil ligge billet ind på den nu, så skal de være velkomne.
Når min boble er kørt vil motoren kunne afhentes.

Lidt info:
Ca. 180-200 hk
Ladetryk: 1.2 bar
Max. moment mellem 3-6000 omdrejninger.
Standard krumptap og plejlstænger.
Chrom skjolde + ventildæksler
Gammel type blæsehus.
Alu oliepåfyldning med filter udluftning.
Alu powerpulley med grad inddeling
Flugtboret AS blok med nye lejer og full flow.
HD oliepumpe med full flow aludæksel.
Nyt 1914 Mahle cylindersæt (Smedede stempler)
Nye 044 toppe
Engle W-110 knast
7:1 kompression ved hjælp af afstandsringe under cylindrer (=Højt ladetryk uden tændingsbanken)
Special lavet turbo kit med 2" rørføring (dimensionerne har kapacitet til min. 300 hk)
Garret T-3 turbo i et drawthrough setup
Lavet med de rigtige silicone slanger overalt.
2 karburator setup medfølger komplet med manifolde:
- En dobbelt 40 mm weber (Monteret og justeret)
- En 650 cfm 4-portet carter incl. dysekit. (Langt bedre træk end med weberen)
Boltede vippearme
Kraftig elektrisk benzinpumpe
Kennedy stage 3 kobling
Scat løftestænger
Lambda sonde til justering (Jeg viser dig hvordan du læser data fra den)
Udstødnings wrap til en syg meter-pris.
+ diverse jeg ikke husker lige nu.

Leverer det sygeste træk du har prøvet i en boble.
100-180 km/t på et øjeblik

Drift temperatur ca. 90 grader

Pris: 35.000 kr.

motor.jpg

-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Plade Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hey

Nice motor, hvordan styre du tændingen???

/Plade
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der er vaccum på dåsen inden ladetrykket kommer, når trykket kommer er der tryk på dåsen.
Det fjerner en del af avanceringen og virker fint.
Der er ingen tændingsbanken overhovedet.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Bilen kører nok imorgen, og motoren er netop pillet ud og venter på en ny ejer.
Hvis du vil give et bud på den er du velkommen til det. Bare send mig en PM.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
lige et hurtig spørgsmål hvilken strømfordeler har du brugt på din motor

er det en orginal eller hvad

hilsen thomas 356
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Yep...En original med vaacum dåse for at kunne fjerne noget avancering under tryk.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Plade Member
Skrev for 18 years siden | | | |
HMM...er der 2 vacumdåser på fordeleren...for det skal der da være, for at den kan justere begge veje med tændingen...eller er jeg helt galt på den???

/plade
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der er kun 1.
Man kan godt nok få nogle med 2 studser på 1 dåse.
Hvis man har behov for at fjerne mere avancering skal man bruge sådan en.
Jeg tror det er fordi jeg er helt nede i 7:1 i kompression, så er det ikke nødvendigt at fjerne lige så meget tænding.
Det som vaacumet normalt rykker tændingen, det bliver fjernet igen fordi vaacumen forsvinder og der istedet kommer tryk på. Så ryger den bare tilbage til udgangspunktet.
Hvis den skulle have endnu højere ladetryk ville det nok være nødvendigt. Ellers ville der begynde at komme tændingsbanken.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har også lavet en justerskrue på fordeleren for at begrænse avancering til et bestemt punkt, men den bruger jeg ikke. Det var ikke nødvendigt.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil

Reply

You must log in to post.