Spg. Vedr. import af bil
Jeg har lige siddet og diskuteret med en om man skal have en vejeseddel med til syn...? Jeg ved man skal hvis det er en ombygget bil, men glæder det samme hvis det er en original vogn...?
Yep
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
Også selvom modellen oprindeligt er solgt i DK, og bilen er 110 % original.
Hold da op, jeg roder rundt i mine egne indlæg idag.......
Gid man kunne slette egne indlæg ;-)
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
Okay, det var jeg ikke klar over....på Applus's hjemmeside står der som "hovedregel", men hvornår er så undtagelsen...?
Det skal selvfølgelig ikke gøres til noget problem at køre hen og få den vejet, ville bare ikke stå i synshallen med lange ører uden vejeseddel..!
Jeg har ikke haft det,det er kun blevet forlangt ved de ombyggede,
dog havde jeg ikke fået vejet den sidste, men man tog tallene fra den udenlanske reg bevis,
og førte over, men obligatorisk så skal de vejes, og den skal være frisk vejet, ikke en gl, vejeseddel, så det er bare for de er så flinke,at det går igennem på den måde.
Hilsen
Morfar/Benny
Jeg ved godt at vejesedlen max må være 2 arbejdsdage gammel, synes bare det er tåbeligt hvis man har en original bil som man har data på, men...det skal da ikke være det der kommer til at ødelægge det hele...! (o:
Hey. Arbejder til dagligt i en bilforetning hvor at vi importere en del biler. Den skal vejes og så vidt jeg husker, SKAL stel nr. stå på vejesedlen, husk det!
Ps. reglen er ret ny, ca. 1-2 år gl.
Ja og det var så mig, ovenover:)
-------------------------------------------
Hilsen
tnt
Dengang jeg gik som klargøringsmand, havde jeg på et tidspunkt en masse synskørsel med handicapbiler; de blev alle vejet, selvom de var helt nye, men det var fordi de var kraftigt ombyggede med lifte og altmuligt andet tungt isenkram....
Nå, men jeg må sgu bare på vægten! (o:
På AAplus` hjemmeside er der en liste over godkendte vejere.
Det kan godt betale sig at ringe til et par stykker og få en pris.
Jeg ringede til 3 og fik priser fra 100-350.
Umiddelbart er de billigste korn/foderstof og skrothandlere, og dyrest er de professionelle vejere.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
Hvis bilen er fra udlandet, ja så skal den som hovedregel vejes. De tyske reg.attester er tit incl. føreren.
Synsmanden har så lov til at bruge det der hedder "personligt kendskab" Dvs. hvis I kommer til mig ved jeg godt hvad en type1 vejer.
Til syn skal man vide mange ting, altså I skal vide det. Synsmanden skal ikke.
Og især når man roder med at importere biler.
Men rep.håndbøger, instruktionsbøger og på nyere biler overensstemmelseserklæring, som følger med alle biler ud fra samlebåndet idag.
Pas på med nyere amerikanske biler og mange af New Beetle, som også er US-modeller.
De er ikke EU-godkendte og har heller ikke en dansk typegodkendelse.
Hvis ikke de har kørt i en EU-land skal man have en godkendelseserklæring fra den danske importør.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Bagsværd skrothandel tog en flad tyver da jeg importerede i 2004. Og dem anbefalede bilsyn ude i Rødovre mig at bruge, i stedet for Kgl. vejerbod der tager en plovmand.
Ja, jeg har også hørt godt om dem i Bagsværd! Det må sgu da ikke koste 400-500 kr. at køre en bil på en vægt....???
Jeg har lige være til toldsyn med en bil i dag, godt nok et andet mærke men reglerne er ens.
Som hovde regl skal bilens vejes, men det kan ungårs.
Hvis det er muligt at fremskaffe en typegodkensel som er godkendt af SBI som det jo hed den gang. Der står alt om hvordan bilen skal være for at få lov til at køre på dansk vej.
Sådan er det med veteran biler.
Men hvis du har lavet om på selve bilen kan det ikke undgås at skulle forbi en vægt. hvis det skal være helt efter bogen skal det være hos en kongelig vejer som det sår flot heder. Det er fx. hvis du har monteret en anden motor eller monteret en bur.
Ude på "Jernpladsen" i Gladsaxe koster det omkring en 50'er.
Der fik jeg vejet Porschen til 880 kilo inden syn. Da jeg så kom til syn i Rødovre senere på dagen slog han op i en tabel af en art og så at sådan en fin bil vejede 750 kilo...
Det brokkede jeg mig ikke over ;-)