Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  skive bremser på 1967 Type 2 FOR + BAG hjælp

Tags:
No tags yet.

(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej

jeg har lige monteret skiver BAG på min type 2 Panel

har luftet bremser ud men kan ikke få pedal på den igen

den går meget lang ned (næsten i bund ) og den pumpes et par gang før den vil bremse rigtig

skal også have skiver for men de er ikke kommet fra CSP endnu

de sidder en 2kreds hovede cylinder på bilen nu (den orginale)

hvad fanden gør jeg

er der nogle som har prøvet det ? og hvad gjorde i
(permalink) bugservice Member
Skrev for 18 years siden | | | |
vil tro at der skal en anden hovedcylinder på
har du strammet din forbremser op ??
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hej dennis

tak for svaret

de forreste bremser er justeret helt op (håber min skiver kommer inden weekenden )

nå jeg må sku købe en ny hvoede cylinder jeg troede bare ikke den skulle skiftes

når der er 2 kreds på den nu

tak for hjælpen

(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 18 years siden | | | |
Er der ikke noget med at håndbremsen skal aktiveres en masse gange for at stemplerne justeres ud til skiverne..?

Prøv lige at køre en tur i den og få bremset igennem et par gange, det er måske gummipakningerne i calibrene der er lidt for friske, og trækker stemplerne med tilbage + klodserne kan være lidt "vattede" på overfladen når de er nye..

-check også at der er frigang på pinden der går ind i hovedcylinderen, ellers virker ventilen op til bremsevædskebeholderen ikke..

(jeg tror ikke at en anden h.cyl er nødvendigt!)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hej du

har du vendt dem rigtig??
altså højere venstre
ved ikke om det kan være menhar haft et problem af samme type på et sæt kalibere på en type 1.
men type1 og 2 er jo nok ikke det sammen;-)

mvh allan
(permalink) vwcamp Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej
Som grundregel mener jeg ikke, at man ikke bruge samme hovedcylinder type til en VW med skivebremser som til en VW med ren tromlebremser. Normalt har biler med ren tromlebremser en trykholdeventil for hver kreds monteret i hovedcylinderen, det har skivebremse biler ikke. Trykholdeventilen bevirker at der holdes et svagt overtryk i hydrauliksystemet selv når bremsepedalen er sluppet. Hvis man kører med trykholdeventil i hovedcylinderen på en skivebremse bil vil det normalt bevirke at skivebremsen ikke slipper ordentlig d.v.s at skivebremsen altid slæber en lille smule. Hvis man løsner en udluftningsskruen vil man opdage at skivebremsen slipper helt. Nu ved jeg ikke, det kan være du allerede har monteret en hovedcylinder der er beregnet til skivebremser.
Det at du ikke kan få pedal på, har nok ikke noget med trykholdeventilen at gøre, det kan da også være at hovedcylinderen simpelt hen et stået af. Så vidt jeg husker, kan man en 67 type 2 se direkte ned i bremsevæskebeholderen. Prøv at se efter om bremsevæsken simpelhen strømmer tilbage i beholderen når du træder på bremsepedalen.
Man kunne ofte få hjæp til en diagnose ved simpelhen at betragte væskeoverfladen i bremsevæskebeholderen samtidig med at en træder og slipper bremsepedalen.

Det lyder som et spændende projekt, husk endelig at følge tråden op når du har fået nogle driftserfaringer. Fordele / ulemper i forhold til de gamle bremser.

-------------------------------------------
99557244

Reply

You must log in to post.