Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  platinafstand

Tags:
No tags yet.

(permalink) Tiban1302s Member
Skrev for 19 years siden | | | |
platinafstanden på en type 1 1600 maskine ??????
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
0,4 mm.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Som på alle andre VW i øvrigt

Målt med kamvinkelmåler 46-52 grader. Bedst ved 48 grader
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Larsson Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Kamvinkelmåler ???
46-52 grader ???

Nu havde jeg tilfældigvis mega problemer den anden dag med at få liv i Buggy'en da jeg havde taget hele strømfordeleren op for at få skiftet min benzinpumpe.

Havde godt nok svært ved at få den sat rigtigt igen.....er det den slags man bruger det til eller hvordan ??
(permalink) Tiban1302s Member
Skrev for 19 years siden | | | |
tak for hjælpen drenge
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Kamvinklen er lukketiden. Altså egentligt det modsatte af de 0,4mm som man måler med et søgerblad. Hvis du justerer dem til 0,5 bliver lukketiden (kamvinklen) for kort og tændspolen (og kondensatoren) får ikke tid til at "sunde" sig før de skal afgive den næste gnist.
Lukkevinklen er altså vigtig og hvis de 0,4mm passer, ved man bare at lukketiden passer.
En kamvinkelmåler er billig at købe og så kan man måle platinernes indstilling med motoren i gang.
Kamvinkelmåleren kan også bruges til fejlsøgning:
Hvis den giver store udslag som ikke giver nogen mening, er platiner sikkert snavsede eller der er en løs forbindelse.
Det samme hvis apparatet ingen udslag giver.
Der er så typisk ohmmeter og omdr.tæller i samme apparat.
Rens altid nye platiner med kontaktrens, acetone eller benzin. bare på et stykke papir.
Man må aldrig justere brugte platiner. De danner en top og et hul som passer sammen. Det sker fordi der springer en gnist der så flytter lidt metal. Hvis man justerer dem kommer toppen måske til at stå på kanten af hullet og det holder kun en time.
Platiner skal købes i original kvalitet, VW eller Bosch, og så køre ca 15000 km uden at man rører dem.
Den samme gnist kan bruges til fejlsøgning, hvis man ikke har andet: Drej motoren så platinerne er lukkede. S
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.