Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olie indikator

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jakob M Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ifg eldiagrammet over en 1500 fra 65-74 skal ledningen fra olie ryk indikatoren direkte op til en pære i speeddometeret, en pære kan kun lyse hvis den faar en + og en - ,ifg diagrammet faar den kun stel fra selve speeddometeret. Hvor fanden faar den sin + fra.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Jesper Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Olietrykskontakten skaber stelforbindelsen når der ikke er tryk på. Ledningen til kontakten er altså en stelledning og pæren har konstant + (når der er tænding på).
-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg er blevet blind, kender du ikke det at man kontroler og kontroler en ekstra gang, og saa ser man sig blind paa noget, det er sku for meget...

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nu vi er ved det... mange er også totalt forvirret omkring ladelampen.

Ladepæren er forbundet med en ledning direkte til generator, og en ledning til tændingslåsen.
Når du drejer nøglen over til tænding lyser din ladelampe fordi der bliver "sendt" +12v op til ladepæren fra tændingslåsen, og den ledning der kommer fra generatoren "trækker" stel gennem generatoren (lidt forenklet forklaret).
Når du så starter bilen op og generatoren begynder at lade, så sendes der pludselig +12v fra generatoren istedet for stel.
Dvs. at der nu sendes +12v ind på begge ledninger til din ladepære, og derfor lyser pæren ikke længere (din bil lader). spændingspotentialet er forsvundet!

Med denne viden er det 100 gange nemmere at fejlsøge på en bil med ladeproblemer.
Håber der er nogen der kan bruge det til noget.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Sjovt nok du skriver netop dette, man skulle tro at deu er hjemme i min garage lige nu...haha
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja Rasser og for os andre der hørte efter i fysik, så hedder det spændingsforskel.
Det er den der får en pære til at lyse.
Altså der kan godt være lys i pæren uden der er nogen hjemme !!










PS: det er godt du kender mig
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Ja Rasser og for os andre der hørte efter i fysik, så hedder det spændingsforskel.
Det er den der får en pære til at lyse.
Altså der kan godt være lys i pæren uden der er nogen hjemme !!










PS: det er godt du kender mig


Ha.. ja det er vist godt jeg efterhånden kender dig ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.