Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  dobbelt 44 mm empi kabs

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hvalen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nu er jeg ikke mester i kaburatore men min 1914 motor har ikke de heste den skal have og kb manden mener der er mine dyser der er forkerte, selvom den er blevet justeret ved viborg autoteknic, men den kører squ ikke bedre af den grund de brugte en helv time på at justere tænding kabs og have den på rullefelt så tror ikke på den blev justeret. Mit lille pinlige spørgsmål er så dyserne er det ikke dem jeg kan se når jeg tager luft filteret af så sidder der to høje dyser hvilket jeg tror er luft dyserne ikke? Og så sidder der to lige under hvor benzinen kommer ind i kaburatorene det er hovede dyserne ikke??

Kb manden mente at luft skulle være 220 dyser og hovede dyserne skulle være 170 hvad tror i?

Det er en 1914 motor 044 toppe lettet svinghjul w110 knast og en vende højde på 1,2..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du kommer til at komme med flere oplysninger.
Enkelte ?
Dobbelte?
Weber eller ?
Venturier ?
Kompression ?
Ventiler str.
Osv.

Umiddelbart lyder 170 stort til en 1914cc, men 44 er også store til en 1914
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
No offence. Men viborg Autoteknik ka skutte justere karburatorer, - desværre. Men du må lige ud med nogenflere specs, som Frank nævner.
Og hvad yder den, siden du ikke mener den har "nok" ?

Hvad er 44 mm Empi carbs ? Kadron eller Weber IDF kopier ?? Hvis det er Weber kopier, så har du lige vundet en dags forberedende arbejde før der er en chance for at få dem til at køre bare nogenlunde.
Nå, fact på bordet.

T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg fik justeret karbs hos laulund i støvring og det tog næsten hele dagen sååå... jeg tror ikke autoteknik har lavet meget andet end at måle co og køre en tur på rullen... De kan ikke have nået at optimere noget på den tid... Så jeg håber ikke du har betalt kassen for at få det lavet. Har du ikke en udskrift af målingen vi må se???
(permalink) Hvalen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er nogle weber kopi ting som jeg har købt af kb manden, alle dele til dem er weber dele hvis jeg altså skal have reservedele til dem.. Kb manden mener at de er lige så gode som weber.. Har ikke regnet komp ud men jeg har en vende højde på 1,2 mm fra top.. Ventilerne kan ikke blive større er det ikke 37,5 og 42 tror jeg nok.
Motoren har kun 99 heste og jeg vil jo mene den skal have 110 eller 115.. Er jeg hel galt på den??
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
umiddelbart lyder det lidt som samme størrelse som min... den har 102 hk så det er nok ikke helt ved siden af... Der er mange der snakker vildt når de fortæller om deres biler, og motorerne bliver oftere overvurderen end undervurderet i hk så jeg tror det er meget reelt... Hvis du har 115hk i den er det meget godt sådan umiddelbart... Det er min holdning ud fra de data du har givet. Men jeg ved jo ikke hvad du har lavet ved den som sådan...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nej umiddelbart mener jeg helle ikke det er helt tosset.
Hvis ikke der er noget kompression på den og karburatorerne er for store er det ikke helt tosset.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg snakkede med laulund om mine karbs om jeg burde montere 40mm istedet... det mente han ikke. De flowede fint efter hans målinger sagde han... men jeg mangler kompression på min, og vendehøjden er heller ikke optimal...
Rassers motor har også mange flere hk end min men det er jo også et HELT andet setup... Bare fordi det er en 1914 skal den jo ikke have over 100 hk...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvilken knast er der i motoren? Hvis det er en alm eller let tunet (286)(tror jeg den hedder) så er dine 99 hk da udemærket. Jeg har 115, men det er med en 308 knast.
Umidelbart ville jeg også mene at 44 mm karburatore, er for stort til en 1914-40mm ville nok passe bedre!
Hvis du vil have ydelse som Rassers 147hk- Så skal du seriøst vide noget om tuning, især noget om portning,udmåling af kompresion og andet håndværk, Som vi andre dødelige ikke fatter en dyt af.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Diabloen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har desværre ikke fået målt min 1835'er. men bliver da pludselig forskrækket over at Niels-Erik mener at 44 mm er for stort til en 1914, da jeg har 44 mm på min 1835'er! Jeg har de samme EMPI 44 karburatore som Hvalen, og har også hørt at de skulle være lige så gode som Weber, men det lyder til at de er lidt for meget kopi. Måske har du en for lille knast i? Jeg kører med W120 294, altså større end din. Dog har du større topstykker/ventiler. Ved personligt ikke selv hvilke topstykker der ville være bedst til min. Tror du skal finde en der ved lidt mere om dysning end dem du har besøgt!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Fandt lige dette på csps hjemme side:
Weber 40IDF Hubraum Lufttrichter Hauptdüse Luftkorrekturdüse Mischrohr Leerlaufdüse
1600-1800 28 140 210 F11 55
1800-2000 28 145 220 F11 55
2000-2200 28 150 225 F11 55

Weber 44IDF Hubraum Lufttrichter Hauptdüse Luftkorrekturdüse Mischrohr Leerlaufdüse
1600-1800 36 160 210 F11 55
1800-2000 36 170 220 F11 55
2000-2200 36 175 225 F11 55

Bestückung der Vergaser im Auslieferungszustand Vergaser Lufttrichter Hauptdüse Luftkorrekturdüse Mischrohr Leerlaufdüse
40 IDF 70 28mm 115 200 F11 50
40 IDF 68/69 32mm 140 190 F67 50
44 IDF 36mm 135 175 F11 50
48 IDF 40mm 150 180 F2 55
48 IDA 37mm 135 120 F7 70

Der lidt rod i tallene, jeg har kopieret siden, men tallene blev flyttet sammen, istedet for at stå under de rubrikker hvor de høre til.
Så de må i selv ligge og rode med.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvalen skrev:
Det er nogle weber kopi ting som jeg har købt af kb manden, alle dele til dem er weber dele hvis jeg altså skal have reservedele til dem.. Kb manden mener at de er lige så gode som weber.. Har ikke regnet komp ud men jeg har en vende højde på 1,2 mm fra top.. Ventilerne kan ikke blive større er det ikke 37,5 og 42 tror jeg nok.
Motoren har kun 99 heste og jeg vil jo mene den skal have 110 eller 115.. Er jeg hel galt på den??

det lyder til at være CB 044 toppe. Hvis de "bare" er boret op, uden at fræse ekstra for kompression, har du 8,5-1. Okay, men liige i underkanten af hvad den knast skal ha´ for rigtig at lave noget. Dernæst er dine ventiler for store til setuppet. Det kan der kompenseres for, men generelt sådan. Så har du for store karburatorer/ venturier, og måske for stor udst. Så er den ved at være der.
- En velopsat 1914 med den knast gir typisk 107 - 110 hk.

Men det der med at "min motor gir mindst 100 hk" har vi hørt tit.
- Da der var dyno day i Esbjerg kom der en ung fyr med en fin 1776 T1 motor med Kadrons. Den gik egentlig ret godt, og krævede kun minimal justering og dysning. Han regnede selv med 100 - 105 hk. Ud fra set uppet sagde jeg, aarrhh, det er nok lige i overkanten. jeg skød på 85 hk. Papiret sagde vist 83 hk. Fyren var meget skuffet. Men det skulle han egentlig slet ikke være, for det var en okay motor. Bare ikke så stærk sdom han troede.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hvalen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
kb manden har haft mine toppe i tyskland og få dem boret op og poleret og alt det der gejl, så ved ikke om de kan tage lidt mere, tror jeg har fundet noget af fejlen kaburatorene er ikke syncroniceret to af tændrørerne er er meget lysegrå næsten hvide og de to andre er hel kul sorte. og efter kb manden´s mening sidder der for små dyser i 135. Kb manden mener også den skal have mere det er ham der har været m,ed til at beslutte hvad der skal i motoren.. men ellers må jeg jo skille den ad til vinter og forbedre toppene og ændre vende højden.. jeg vil have 110 på baghjulet..
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
110 på hjulene svarer til ca. 130 hk på svinghjulet. Så er det vist ikke nok med nuller.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg mener laulund monterede 155dyser i mine 44idfére på 1914eren. Hvis du kan bruge det til noget... Men 110 på hjulene er en god del... så må du også godt justere min motor hvis det er bare sådan hehe... Jeg tror du skal være godt tilfreds hvis den spytter lidt over 100 hk ud på hjulene...
(permalink) Hvalen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så må jeg jo skifte knasten også til vinter, så må jeg da komme til at have næsten samme opsætning som niels erik,

Så et lille spørgsmål til niels erik hvad vende højde kører du med??
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg er ikke sikker, men jeg mener at vendehøjden er 1,2mm,men jeg har også drejet af topstykkerne indv, så komp er oppe på 10,1 - 1.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote=niels-erik]Jeg er ikke sikker, men jeg mener at vendehøjden er 1,2mm,men jeg har også drejet af topstykkerne indv, så komp er oppe på 10,1 - 1.
Hilsen Niels Erik

Den svinger lidt fra dag til dag den kompression hva NE ? ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Rasser skrev:
[quote=niels-erik]Jeg er ikke sikker, men jeg mener at vendehøjden er 1,2mm,men jeg har også drejet af topstykkerne indv, så komp er oppe på 10,1 - 1.
Hilsen Niels Erik


Den svinger lidt fra dag til dag den kompression hva NE ? ;-

Hvad mener du med det?? Hvis jeg har skrevet noget andet et sted, så er det en skrivefejl. I min tråd om buggyen står nøjagtig samme tal 10,1-1
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!

Reply

You must log in to post.