Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1835 motor spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) Diabloen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Først og fremmest har jeg fundet de største problemer ved min motor. (se billede)Den skød, havde ingen kompression og gik bare af helvedes til. Den ene ventil kunne jeg kun stille på 0,10mm da ventilerne højst sandsynlig er på vej ud af topstykket. Jeg har så sat en 0,3mm skive på hver boldt, så vippetøjet kommer det længere ud og kan nu stille dem alle på 0,15mm. M
topstykkeforklaring.JPG

(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Spillerum sidelæns på vippe akslen. 0,10 mm. Ikke under, og helst ikke ret meget mere. Originale, samt medfølgende udvalg til akslerne er ofte utilstrækkelige. Der må indkøbes ekstra sortiment, samt nusses lidt.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) birke Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Problem v "pludselig klampen i bund":

-det ku være accelerations pumpen

-Evt vacuum regulering
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Du kunne jo prøve at måle højden på ventilerne og så sammenligne med en anden std. motor.
Hvis der er 3-4mm forskel kan det jo tyde på at dine ventiler er på vej "ud"
Hvis det passer med en anden motor, kunne det jo tyde på at dine stødstænger/vippearmgeometri er forkerte.
Og ja det er tilladt at få det til at passe.
Hvis du har styr på tændingen, må man jo vurdere om den får for meget benzin fra accellerationspumpen ved at se om den ryger sort.
Hvad er for karburatorer du kører med ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Diabloen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Du kunne jo prøve at måle højden på ventilerne og så sammenligne med en anden std. motor.
Hvis der er 3-4mm forskel kan det jo tyde på at dine ventiler er på vej "ud"
Hvis det passer med en anden motor, kunne det jo tyde på at dine stødstænger/vippearmgeometri er forkerte.
Og ja det er tilladt at få det til at passe.
Hvis du har styr på tændingen, må man jo vurdere om den får for meget benzin fra accellerationspumpen ved at se om den ryger sort.
Hvad er for karburatorer du kører med ?


Jeg vil da helt sikkert prøve at måle efter på min egen motor og se om der er forskel på længden!

Jeg har lige stilt tænding (10 grader) og den ryger ikke sort.
det er et par empi 44 IDF (billede). Jeg har kigget meget på opbygninigen af dem på http://www.piercemanifolds.com/carbdetails//explviewparts/44_IDF.pdf
Er der nogen standard for hvordan de enkelte skruger skal stå?
karburatorsiden.JPG
karburatorforan.JPG

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis det er weber kopier, Så har jeg en dansk vejledning til justering.
Hvis du kan bruge den så send mig en mail på:
nelk(snabela)tele2adsl.dk
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Diabloen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har netop lige fået din vejledning tilsendt af Svingel :-) Det må jeg hellere ud at prøve!
(permalink) Diabloen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så har jeg stillet karburatorene efter Niels-Erik's "manual", men det har desværre intet gjort til forskel, men nu står de da som de skal :-) Birke sagde noget om vacuumregulering? Hvordan bære man sig ad med det?
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Der er ikke vacum regulering på dine karburatore, og forhåbentlig heller nogen vacumdåse på din strømfordeler. Det er hvis du køre med solex, og bruger standard strømfordeler.
Men jeg kan tage fejl!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Diabloen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det er 009 fordeler, så måske er det dyserne? når man træder klampen i bund dør den, men gør man det lige efter igen er den der. Så det er som om den ikke får benzin nok!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Prøv at stille skruen på accelerations pumperne til max ydelse, men sørg for at de står ens!
Stilleskruerne, er den skrue som sidder mellem de 2 venturier, når du giver gas trækker de i et lille beslag mellem dem.
Gav dette nogen mening?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hey.
Hvis den skyder når den dør så får den for lidt benz, hvis den derimod bare dør er det fordi du kvæler den... den drukner simpelthen et kort øjeblik indtil det kommer noget mere luft til motoren... = for meget benz pr. accelerationspump.

Jeg havde samme problem engang, men kunne justere det væk med accelerationspumpen. Det var nemmest for mig at køre en tur med gaffelnøglen og så stille på acc.pumpen og se om det blev bedre eller dårligere... Det tager lidt tid men det lønner sig...

Og som der er blevet sagt er det den aksel der går midt i karbutaroren og op til selve pumpearmen du skal skrue på...

Og så skal du lige være opmærksom på at når du skruer møtrikken helt ind så pumper den mest... Men det kan du jo se når du står ved motoren...

Held og lykke med det.
(permalink) Diabloen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg skal lige spise, så vil jeg helt klart kigge på det
(permalink) Diabloen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Fandt problemet her. Den ene benzinslange var utæt i fatningen, så det væltede ud med benzin. Simpelt problem, som jeg nok burde have tjekket først. Nu spinner den med det samme den får klampen :-)

Prøvede nu alligevel at stille på acc pumpen, ved at skruge møtrikken længere ind (selvfølgelig lige meget på begge karburatore) og det virker som om den køre bedre nu!

Mange tak for hjælpen :-)
Photo-0427.jpg

(permalink) otsaku Member
Skrev for 19 years siden | | | |
kool - det er fedt når det lykkes.
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!

Reply

You must log in to post.