Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  opgearing ind i Gearkassen??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Har set at CSP sælger løse tandhjul i forskellige udvekslinger?? Er der nogen der har erfaringer med evt. at geare den lidt højere i 4?? syns nemlig bare 90 km/t lyder som om den er ved at springe i luften :) men ved ikke om den ville kunne slæbe det???

Alle kommentarer har interesse:D
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
udover at det er et ret knudret arbejde selv at skifte gearingen (især uden det rette special værktøj) ud så skulle det vidst være ok hvis du har lidt ekstra motor til at trække det, er det en standart bil med den gearkasse som originalt sad i sammen med den samme motor så ville jeg nok ikke ændre på det, frank vil sikker fortælle dig at vw vidste sku godt hvad de lavede og at du derfor ikke selv kan gøre det bedre.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hehe Okay... Ja har læst lidt herinde... Men Syns bare det lyder sindsygt bare med 90 km/t :D Men det kan være det bliver bedre med en omdrejningstæller i, så kan jeg da se hvad der sker... Også kan man altid geare den på hjulende først jo:D
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
cardude skrev:
udover at det er et ret knudret arbejde selv at skifte gearingen (især uden det rette special værktøj) ud så skulle det vidst være ok hvis du har lidt ekstra motor til at trække det, er det en standart bil med den gearkasse som originalt sad i sammen med den samme motor så ville jeg nok ikke ændre på det, frank vil sikker fortælle dig at vw vidste sku godt hvad de lavede og at du derfor ikke selv kan gøre det bedre.


Jeg er faktisk enig i dette, men vil blot tilføje at hvis du har en større motor i end den originale, så er det under alle omstændigheder en god ide at opgradere din gearkasse - specielt hvis du bygger en eller anden monster motor. Så kan gearkassen simpelt hen ikke holde til de krafter.

Men originalt - så behold den originale gearkasse.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Hummel Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hmmm Så er det jo bare at definere en Monster motor? Som den er nu er det en 1600 med snart dobbelte dellortoer og 4-1 udstødning, ellers intet og syns stadig den kører helt ud og lyder som 10.000 RPM :) men det er nok mig...
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Std gearkasse kan sagtens holde, hvis man lader være med at lege smart-ass på tør asfalt.

Se f.eks Rassers fine opvisning på parkeringsplads!

Std gearkasse og nok HK

Hvem ved hvor filmen ligger?

Min 1200 kørte ca 3000 omdr ved 90 km/t sidst jeg kiggede. Og det er jo ikke farligt.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nej den længste udveksling på en motor med type1 køling må være 1500-1600 4,125x0,89 eller 3,88x0,93. Ellers køler den ikke nok.
Type4 med Porschekøling kan godt geares længere idet man kan ændre på remskiverne.
Type1 blæseren virker kun indenfor et snævert omdr.tal.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.