Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Justering af ventiler

Tags:
No tags yet.

(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg mener det var Frank der for efterhånden lang tid siden laven en justerring og opstart "for dummies"
Men jeg kan skutte finden den.

Jeg har en 2056cc t4 motor, og mener at den skal stå med 0,10 spillerum.
Skal dette gøres på kold eller varm motor?
Er der en nem måde at se på hvornår vippearmen er helt oppe? Eller det bare ved at dreje lige så stille på krumtappen indtil man mener den er "nede"?

Hvis der er nogle som har det gamle "how to" til at ligge må da gerne lige smide det herind.

Blob
(permalink) holmnibe Member
Skrev for 18 years siden | | | |
o,15 kold motor
(permalink) holmnibe Member
Skrev for 18 years siden | | | |
prøv det her link
http://www.bugservice.dk/index.php?id=7
Mvh Kim
(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tak for det Kim.

Det er jo simpelt.

Så må jeg se at komme ud og skrue..

Jakob
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis du er i tvivl, så stop op. Det er MEGET vigtigt at motoren står på det rigtige sted i sin cyklus når man stiller ventiler.
2056cc ? er det den originale knast og justerskruer, så 0,15mm.
"Tuningsknast" med alu.stødstænger 0,10mm
Med stålstødstænger 0-0,05mm.

Man stiller ventiler på en given cylinder, altså både ind- og udstødningsventilen, når den står til tænding. Altså når begge ventiler er LUKKEDE, og hvis motoren kørte, ville tænde på den cyl.
Cyl. 1 og 3 (de to forreste) cyl. 2 og 4 (de bageste) "følges ad". Hvis I har set en knastaksel ville I forstå hvorfor.
Når ventilerne på 1´eren overlapper kan man stille 3´eren og når 2´eren overlapper kan man stille 4´eren. Og omvendt.
Overlapper vil sige at hvis man drejer motoren lidt frem og tilbage og samtidig kigger på de to ventiler, kan man se at den ene er ved at lukke og den anden er ved at åbne. DER T
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tak for det Frank. Dejligt at du gider bruge tid på at lave en grundig gennemgang for os. Det er jo guldkorn til nybegyndere som mig.

Så til admin: Synes i ikke det skal flyttes over til faqén?

Mvh Jakob
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg gider godt at skrive det, hvis nogen gider læse det.

Kopiér det ud og sæt ind i et tekstdokument og tag det med ud til bilen, så kan du bedre se hvad jeg mener.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
jeg gider godt at skrive det, hvis nogen gider læse det.

Kopiér det ud og sæt ind i et tekstdokument og tag det med ud til bilen, så kan du bedre se hvad jeg mener.


Selvfølgelig gider vi da læse det...det er skønt med venlige sjæle som du der gider hjælpe med gode råd :)
Vibeke
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Og der kommer sq nogle guldkorn fra den mand........
-------------------------------------------
tlf. 20493419.

Reply

You must log in to post.