Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW reperation for begyndere/dummies. Advarsel skrevet af en pige ;O)

Tags:
No tags yet.

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
He he - jamen den skulle du jo se.
Der er vist hvordan man konvertere fra 6 til 12 volt.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nå så fik jeg afmonteret pærer i hele den ene side, samt kabine og instrumentbord..

Begge blinklys var knækket ...hmm..det forklarer måske alle de sure miner jeg har mødt da jeg kørte i den i efteråret...hmm..

Nå anyway, jeg fik pillet den ene af med en tang, man afmonterer disse ved at trykke ned og dreje...

Den anden håber jeg Hendrixxx kan vise mig et fint trick til, hvordan jeg får pillet af...

Så kom turen til nummerpladelyset... Noget var galt..pæren var for stor til at komme af ingen skruer ..hmm tænke tænke...

Det viste sig at hele indmaden kunne pilles lige så forsigtigt ud af glasset..Hvor det sad skubbet ned i 2 riller..se venligst mine fine billeder...

Normalt må man jo helst ikke røre ved glassene på pærerne, idet dette forkorter levetiden, men da jeg jo ikke skal genbruge disse, gjorde det sagen lidt lettere..

Fortsættelse følger fredag eller lørdag...
DSC00651.jpg
DSC00652.jpg

(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kender i det, men skal igang med den helt store tur med sin bil, og spørger en masse kloge hoveder til råds, så man bare VED at man har alt det man skal bruge??
Nå men det gjorde jeg jo så, da jeg skulle have samlet delene sammen til at skifte min bil fra6-12V.. nu skriver jeg "jeg", jeg er i dette tilfælde Hendrixxx og så mig der holder ting ved siden af og smiler...:D

Nå men alle ting blev skaffet hjem.

Pærer:
2xforlygtepære
2xpositionslyspærer
1xkabinelys
5xpærer til div indikatorer i speedometer
2xbaglygtepærer
2xbag blinklyspærer
2xsideblinkpærer

div relæer

har bestilt formodstand til viskermotor..mand de kører hurtigt uden, skulle lige prøves jo :wink:

ekstra ledning hvis nu noget skulle skiftes (det skulle det)

samlemuffer: 1 kasse han 1 kasse hun (hvis det hedder sådan i samlemuffernes verden)
og 1 kasse af dem der kan sidde to samlenuffer på.

1 stk 12V batteri

1 stk dynamo eller generator..incl relæer der passer til til 12V

Det skulle være det...

Og så gik jeg (husk Hendrixxx)

men ak trods det at så mange havde hjulpet med at huske det hele manglede der alligevel noget.

1xmagnetventil til 12V ( den sidder skråt bag shokeren på kaburatoren)
1 pose strips (hurra for gaffa)
1 mejsel eller andet værktøj til at skrue oliepåfyldningsaggregatet af og sætte over på den nye dynamo"fod" Denne sidder skruet på via gevind i gevindet. Hurra for gaffa igen hullet er stoppet med sygeplejerskehandske og jep gaffatape!! Indtil jeg kan skrue den gamle af og sætte over på.

Nå men alt gik godt med få undtagelser... kan det andet i høj solskin og 20 grader en smuk aprildag ?

den gamle dynamo sad uhjælpeligt fast, så vi måtte løfte lidt i blæserhuset og pille dynamo ud, så vi kunne spænde det fast i et skruestik, så den kunne komme af.

dette indebar at skrue bagklappen af..er i klar over hvor umuligt det er, at sætte den der fjeder på igen ?

Blinkrelæet ville ikke som vi ville :
Relæet siger blinklyde, men ingen blink i pærerne .
Hmm måske fordi jeg har glemt at fylde blinklysvæske på ?? *
se problemet i mandesprog her:
http://vwnettet.dk/forum/topic/312970/page/1
Nå men efter en hyggelig dag sammen med Hendrixxx er status:

1) mangler kaburator 30pitc med 12V magnetventil på eller 12V magnetventil der passer på min 30 pitcs karbonade.

2) mangler blinklyse og relæ, for det har jeg futtet af..

3) mangler at sætte fjederen på igen til bagsmækken

Det skal lige siges, at motoren naturligvis startede uden problemer og kører perfekt, det er vel en bobel :wink:

tager lige billede af en magnetventil

samt af gummihandske gaffa tricket

*blondinejoke, jeg ved godt der ikke skal fyldes blinklysvæske på .. du troed lige hva' ?


DSC00660.jpg
DSC00662.jpg
DSC00661.jpg

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad med selve chokeren? Den fik jeg da at vide jeg skulle skifte til 12 volt.

Lars
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
okay den skal vidst også skiftes, men den har ikke røget endnu.. :wink:
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja V. chokeren skal også udskiftes, men som du glemmer at skrive så skifter du til den karburator der hører til motoren. Dermed er det problem løst :-)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Thaadaaaaa....Og den hedder ?
Motoren hedder AB.... ved mange kører med 30 pitc karbonade på den
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den med fjederen på bagklappen, er noget af det letteste at sætte på..... Man skal bare liiige huske rækkefølgen, på hvornår... ;-)

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den med fjederen på bagklappen, er noget af det letteste at sætte på..... Man skal bare liiige huske rækkefølgen, på hvornår... ;-)

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den med fjederen på bagklappen, er noget af det letteste at sætte på..... Man skal bare liiige huske rækkefølgen, på hvornår... ;-)

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jamen tak for hjælpen Jan... nu ved jeg lige hvordan man gør jo :wink:
Tænkte at jeg måske ikke var den eneste der kunne støde ind i dette problem og har derfor startet en tråd med det emne
http://vwnettet.dk/forum/topic/313302
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
snibeke skrev:
Thaadaaaaa....Og den hedder ?
Motoren hedder AB.... ved mange kører med 30 pitc karbonade på den


vi kan jo kalde den du får at mig for Marianne
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvordan med starteren, lader du bare den gamle leve så længe den kan med 12v eller ? ...

bare en tanke :-)
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
starteren forbliver 6v...den kan godt tage lidt ekstra støm
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
okay , ville også bare lige høre om i måske havde planer om at kaste jer ud i en 6 til 12v konvert af den , kunne nemlig være fedt med nogen billeder af sådan en operation :-) ...

men ja det kan den sq godt klare bare bilen starter som en mis (og det gør den jo kan jeg læse ) så er der ikke noget i vejen for det
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Men ellers kan du se det lige her 2econdskin http://vwnettet.dk/forum/topic/308957
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er der krise i projektet igen :wink:
Jeg har skiftet fra en 30 pitc 1 karburtor til en 31 pitc 3 karburator.
På en 30 pitc 1 sidder magnetventilen under shoker elementet, hvorimod den på en 31 pitch 3 karburator sidder modsat, der skal derfor laves ny ledning ved udskiftning mellem disse du modeller. Ud over dette passer den jo lige ind i bilen (sjovt nok :wink: )
Den split der fastør speederkablet til "vippearmen" på karburatoren passer ligesom ikke rigtigt, når jeg vipper et par gange med gassen glider den ud i den ene side, se billedet.
Skal man have en ny split ? Det tror jeg for det stykke den skal sidde imellem virker bredere.
Er der nogen der har en split der passer til min karburator?, det er det eneste der afholder mig fra at kunne køre i boblen nemlig :-(
Billederne sidder i omvendt rækkefølge.
På billede 2 ses således den gamle karburator lige før den tages ud.
Luftfilter, tændspole, benzinslange , slange til vacuuumregulator, speederkabel, ledninger til magnetventil og shoker-elementet, samt strømfordeler dæksel. fjernes. Den bagerste skrue der holder karburatoren, over manifolden kan godt drille, men med en flad 13 fastnøgle, samt en del tålmodighed går det.
herefter tages karburator af, pakninger skiftes, og den nyer karburator(eller den gamle, hvis du bare skulle rense den) sættes på igen.. Det er såre simpelt, kan godt drille lidt, men her kan alle være med.
Den gamle ledning klippes forsigtigt af ( ikke hvis du bare har renset karburatoren naturligvis), der hvor den forlader tændspolen og den nye ledning sættes på, på det samme udtag og forbindes med shoker-elementet, samt magnetventil.
DSC00691.jpg
DSC00685.jpg

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
godt arbejde V. du er jo snart proff. Du har hermed skruet mere bil end 80% af sac medlemmerne...HA HA HA. Beklager jeg ikke fik sendt splitten med. Troede egentlig din nuværende passede. Hvor er det dumt :-(

Har du ellers haft den startet?
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej jeg har prøvet, men speederkablet kan ikke komme så langt ned, som det plejer, og da jeg havde drejet nøglen 3 gange ville jeg lige gå om og kikke hvodan det så ud, og så kunne jeg se, at splitten var gledet skævt..
Så jeg jeg har slået mig over fingrene 2 gange fået klappen i hovedet 1 gang så jeg har atter sort hår i toppen, og så har jeg skrabet huden af min finger...men den har ikke været startet endnu.. Men karburatoren sidder der..Thadaaa
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
du må få en af ungerne til at stå og vippe på armen mens du drejer nøglen, eller omvendt. Du skal da lige høre om den virker. Jeg skal da love for du må lide for småtingene hva....forstod du tegningen?
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jep det var en meget fin tegning, men jeg har haft karburatoren af før, så jeg vidste godt hvad jeg skulle, men den var meget fin..og var glad for at du havde lavet ledningerne for mig, jeg er virkeligt dårlig til samlemuffer krympeflex mm..
Joo men børn går jo i skole hver dag nu om stunder Hendrixxx..
Lige nu regner det, men jeg overvejer, at sætte hornene på måske..noget skal sku lystre..
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hm jeg troede da de arbejdede i marken. Det er jo forår og afgrøden skal i jorden :-)

Kan du ikke lave noget fikumdik med den låsesplitsanordningsfidus så den bliver siddende?
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
HA HA HA HA HA HA HA !!! Den var god Hendrixxx.. øøh nej det kan jeg så vidst ikke lige,
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja men nu er jeg jo lidt spændt på om karburatoren virker. >Den var fin og nyrenset da jeg sendte den afsted
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Aarrghh !! Skynd dig at spænd den skrue jeg har markeret inden den falder af :P
DSC00643.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1964

Reply »

You must log in to post.