Kender i det, men skal igang med den helt store tur med sin bil, og spørger en masse kloge hoveder til råds, så man bare VED at man har alt det man skal bruge??
Nå men det gjorde jeg jo så, da jeg skulle have samlet delene sammen til at skifte min bil fra6-12V.. nu skriver jeg "jeg", jeg er i dette tilfælde Hendrixxx og så mig der holder ting ved siden af og smiler...:D
Nå men alle ting blev skaffet hjem.
Pærer:
2xforlygtepære
2xpositionslyspærer
1xkabinelys
5xpærer til div indikatorer i speedometer
2xbaglygtepærer
2xbag blinklyspærer
2xsideblinkpærer
div relæer
har bestilt formodstand til viskermotor..mand de kører hurtigt uden, skulle lige prøves jo :wink:
ekstra ledning hvis nu noget skulle skiftes (det skulle det)
samlemuffer: 1 kasse han 1 kasse hun (hvis det hedder sådan i samlemuffernes verden)
og 1 kasse af dem der kan sidde to samlenuffer på.
1 stk 12V batteri
1 stk dynamo eller generator..incl relæer der passer til til 12V
Det skulle være det...
Og så gik jeg (husk Hendrixxx)
men ak trods det at så mange havde hjulpet med at huske det hele manglede der alligevel noget.
1xmagnetventil til 12V ( den sidder skråt bag shokeren på kaburatoren)
1 pose strips (hurra for gaffa)
1 mejsel eller andet værktøj til at skrue oliepåfyldningsaggregatet af og sætte over på den nye dynamo"fod" Denne sidder skruet på via gevind i gevindet. Hurra for gaffa igen hullet er stoppet med sygeplejerskehandske og jep gaffatape!! Indtil jeg kan skrue den gamle af og sætte over på.
Nå men alt gik godt med få undtagelser... kan det andet i høj solskin og 20 grader en smuk aprildag ?
den gamle dynamo sad uhjælpeligt fast, så vi måtte løfte lidt i blæserhuset og pille dynamo ud, så vi kunne spænde det fast i et skruestik, så den kunne komme af.
dette indebar at skrue bagklappen af..er i klar over hvor umuligt det er, at sætte den der fjeder på igen ?
Blinkrelæet ville ikke som vi ville :
Relæet siger blinklyde, men ingen blink i pærerne .
Hmm måske fordi jeg har glemt at fylde blinklysvæske på ?? *
se problemet i mandesprog her:
http://vwnettet.dk/forum/topic/312970/page/1
Nå men efter en hyggelig dag sammen med Hendrixxx er status:
1) mangler kaburator 30pitc med 12V magnetventil på eller 12V magnetventil der passer på min 30 pitcs karbonade.
2) mangler blinklyse og relæ, for det har jeg futtet af..
3) mangler at sætte fjederen på igen til bagsmækken
Det skal lige siges, at motoren naturligvis startede uden problemer og kører perfekt, det er vel en bobel :wink:
tager lige billede af en magnetventil
samt af gummihandske gaffa tricket
*blondinejoke, jeg ved godt der ikke skal fyldes blinklysvæske på .. du troed lige hva' ?