Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW reperation for begyndere/dummies. Advarsel skrevet af en pige ;O)

Tags:
No tags yet.

(permalink) BB_Henrik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Vær ikke så bekymret Snibeke! er der huller i udstødningen fungerer motoren heller ikke som den skal. Der skal være en bestemt (luft)modstand i en udstødning, har du huller i den bliver modstanden forkert og motoren går urent.
Tændingen skal ikke nødvendigvis justeres hver gang bilen går dårligt, men platiner og kondensator skal selvfølgelig være i orden.
H.
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Dit laderelæ er markeret med rød ring på billedet.
Volmer_lade.jpg

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Dit laderelæ er markeret med rød ring på billedet.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
3 ens indlæg, derfor slettet ;-)
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nå jamen så er det lille problem jo løst
1)der er lige skiftet dele i dette, da det var gået i stykker.
2)så tror sku da pokker at jeg ikke synes jeg har set det under sædet.
Tak Morten du er en stjerne i mit VW univers :)
Vibeke
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja, det er jo ikke fordi at du er langsom opfattende at jeg lavede indlæget 3 gange, men min forbindelse driller mig pt, så ved ikke hvornår den sender mine indlæg.

Check din PM, så skal vi nok få Volmer på mærkerne igen.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nå lige en lille opdatering.
Hvad er der sket siden sidst.
Tjow jeg har fået skiftet bremser på baghjulene på V
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er flere grunde til at undgå at køre på værksted med sin gamle folkevogn.
1: Det koster spidsen af en jetjager.
2: De bruger vildt uorginale reservedele ( med mindre det er et autoriseret VW værksted)
3: Og så en påstand: De kan ikke finde ud af at lave så gamle biler!!!!
Et eksempel:
Da jeg i sin tid købte min første folkevogn (12 år siden) havde den tidligere ejer lige fået lavet ny kobling på den på værrksted. Da jeg aldrig før havde kørt i en folkevogn vidste jeg jo ikke hvordan en kobling skulle gå men jeg synes den gik lidt stramt så det tænkte jeg ikke vidre over. Det gik godt i 14 dage men så sagde den pludselig "skrrrryyyyyPP" da jeg kom kørende og skulle skifte gear. Hmmm - det måtte jo være garenti på så tilbage til værksted med den og der stod den i 14 dage med motoren ude. Da jeg var lidt utålmodig opsøgte jeg stedet for at se hvordan det gik. Der stod motoren på et bord med en smadret kobling. Jeg kiggede lidt på det og kunne tydeligt se at det udrykkerleje de havde brugt ALDRIG havde været noget til en VW. Det var en halv gange stører en et originalt. Snakkede med værkføreren men han blev ved med at påstå det var rigtigt for de havde bestilt en kobling til en vw hos den lokalt bremse/kobling service. Jeg gik hjem og fandt dokumentation med billeder osv af de koblinger der er lavet til VW og viste ham det hvorpå han blev sur. Jeg bad om at få bilen med hjem så jeg selv kunne lave det.
Så satte jeg selv en brugt original kobling og udrykkerleje på svinet og det kørte den med lææææææææænge. Faktisk gik det aldrig stykker. Den kom kun ud af bilen igen fordi jeg skiftede til anden motor.
En anden ting: De unge mekanikere er sikkert dygtige nok til at lave nye moderne biler - det kniber lidt mere hvis man begyder at snakke tænding/platiner/karburator.
Engang for ikke så længe siden gik jeg ind for at ville betille platiner. Der var en ung mand der sagde " platiner,platiner... øh ja... så må jeg lige se om jeg kan finde ud af hvor...øh ja tror nok vi har sådan et katalog hvor der står noget om det.
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det var et meget relevant sidespring og det er netop gode råd som dit der er meningen med denne tråd, så jeg siger mange tak.
Vibeke
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ups repost
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nå så er tiden kommet, og min lille charmetrold skal startes op efter vinterhi..
Er der noget man skal gøre før man starter op efter en hel vinters stilstand?
Batteriet er til opladning, men ud over det ?
Gerne en tjekliste, hvis der findes en sådan..
Den skal gerne kunne køre mandag..da den skal til størmforsvindingstjek hos autoelektrikkergeni nemlig..:D
Vibeke
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du skal bare lige se efter om der er olie.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er det det ? Olie? og så ikke mere..
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
snibeke skrev:
Er det det ? Olie? og så ikke mere..


du burde nok også have ladet batteriet 1 - 2 gange i løbet af vinteren, det kan du jo gøre næste år hvis du ikke har gjort det dette år det forlænger batteriets levetid hvis det aldrig bliver helt eller næsten helt afladet , (og selvfølgelig have afmonteret polerne. efter at det var blevet ladet fuldt op så bilen ikke står og bruger lidt)

for at gøre vinter opstarten lidt nemmere på sådan en gammel bil og også for at gøre arbejdet for starteren lidt nemmere så ville jeg også lige give den en lille sjus (vel ca 2-3 spisesker for at konkretisere det lidt) ren benzin ned i karburatoren (og dermed indsugningen), efter at toppen af luftfilteret er blevet afmonteret selvfølgelig. pas på hvis du har originalt olie luftfilter, så er der olie i det, eller det bør der være ihvertfald! (sjovt nok ik ) som du ikke vil have ud over det hele.

du kan også bare lade benzin pumpen suge det hele mens at startmotoren kører, det er bare lidt hårdere for starteren, og måske også motorens lejer. og vil betyde at du nok skal køre motoren et stykke tid før at den kommer igang. og starteren må jo helst ikke køre så lang tid af gangen, jeg vil tror at det er ca 10 sekunder.
benzin tanken skal helst være fuld hvis du vil suge benzinen ind i karburatoren.

og hvis den var næsten tom da du stillede den væk så er det nok fordampet alt sammen nu.

men olie niveau er det vigtigste! derefter dæktryk og bremse væske. der skal helst ikke mangle noget bremse væske i forhold til da du stillede bilen væk!


MVH

Erik Thørup
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Okay..Tak for hjælpen til jer begge 2.. Jeg har ladet mig fortælle, at det også er en god idé lige at tjekke div benzinslanger mm. mhp. at de ikke er tærret i løbet af vinteren ..og lige at skifte benzinfiltret..

Jeg har skam masser af benzin på vognen Cardude, så det skulle være i vinkel..

Og batteriet har stået trygt og godt i mit soveværelse hele vinteren og er blevet ladet på 2 gange, hvilket har været et godt samtale emne i Southern Aircoolers hele vinteren sjovt nok..hehe

Jeg vil se om jeg kan få startet kræet i morgen..den skal jo snart gøres klar til min gule campingfætter..

Hvilket minder mig om, er der mon nogen der ligger inde med billeder af hvordan det ser ud under bilen med træk på ?

Vibeke
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu skal vi ikke gøre det sværer end det er at starte en motor op bare fordi den har stået stille en vinter som vel højst kan være en 3 måneder eller der omkring. Hvis den ellers gik som den skulle da den blev sat i hi, og du tjekker om der er olie og batteriet er i orden, så er det bare at dreje nøglen.
Der sker ikke noget mystisk ved at en motor står stille i 3 måneder.
Jeg havde selv en som havde stået stille i 6 år ( 1 år ude under åben himmel) - den fik en anden kaburator, tændrør og frisk olie så startede den.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]Nu skal vi ikke gøre det sværer end det er at starte en motor op bare fordi den har stået stille en vinter som vel højst kan være en 3 måneder eller der omkring. Hvis den ellers gik som den skulle da den blev sat i hi, og du tjekker om der er olie og batteriet er i orden, så er det bare at dreje nøjlen.
Der sker ikke noget mystisk ved at en motor står stille i 3 måneder.
Jeg havde selv en som havde stået stille i 6 år ( 1 år ude under åben himmel) den fik en anden kaburator, tændrør og frisk olie så startede den.

John

jamen jeg er da enig med dig at den skal nok starte hvis hun bare drejer nøglen, det er bare et spørgsmål om strøm, benzin og kompression.

nu skrev jeg bare hvad jeg ville gøre, uden en elektrisk benzinpumpe.

(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 17 years siden | | | |
snibeke skrev:
Og efter en hård dag på værkstedet har man lov til at være stolt.... bemærk sikkerhedsskoene.
Brillerne har jeg på, idet børstehårene fra stålbørsten godt kan springe af og de er ikke sjove at få i øjnene, tænk dig om når du roder med biler..det kan godt være farligt :o


sådan en mekaniker i lyseröd tröje uden ärmer vil gerne ha i min garage............
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
He He tak Jonas..:wink:

Nå så kom jeg lidt forsinket ud af mit hi..idet jeg så ikke bare kunne gå ud og dreje nøglen..begge bilbatterier var afgået ved døden

Så nu har jeg med blødende hjerte taget den tunge beslutning at skifte bilen til 12V.

Jeg holder samtlige dele, så de evt kan sættes i igen, hvis jeg skulle fortryde..
Jeg regner med at hente de første dele til projektet på torsdag..

Så skal jeg have sat anhængertrækket på, og jeg har så fundet ud af da latterbrølene havde lagt sig, at det ikke skal svejses på, men det er så også alt jeg ved om det..hvis nogen af jer har billeder liggende af hvordan det ser ud når det "store" træk er påmonteret.. så jeg kan se hvor det sidder fast mm. gerne krydret med gode råd.. vil jeg blive super glad hvis i gad sætte dem ind i denne tråd, så andre kan lære af det også..

Vibeke
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg skal nok forklare dig det med trækket på torsdag...
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den er i vinkel Hendrixxx
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nå så er der 5 dage til det for mig kæmpe store projekt går i gang.

De indledende runder er skudt i gang..jeg har været ude og slange mig i bagagerummet for at fotografere div. relæer, og er gået i gang med at tegne hvor ledningerne går hen..
Jeg var lidt i tvivl om, hvad der var hvad, men så er det jo rart med google.. her kan man søge på de numre der står på relæerne og vupti ved man hvad de er til..
Det er vigtigt når man skifter relæerne, at man finder nogen der matcher, således at udgangene på det man får passer med udgangene på det man har..

Først billeder af mine 6V relæer samt kondensator bag instrumentbordet, hvad det er for relæer står under billedet.

Hvis nogen har noget at tilføje eller spørge om i forbindelse med denne konvertering , kom frisk..i må gerne spørge i denne tråd.. lidt hippie er man vel altid..:wink:

Vil lige berolige jer med, at der kommer en der ved noget om det og giver et nap med på lørdag..jeg kører ikke nogen steder i den før :D
DSC00642.jpg
DSC00643.jpg
DSC00647.jpg
DSC00646.jpg
DSC00645.jpg

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jamen Vibeke - du har jo Bugme-video nr 10.
Den har du vel set igennem?

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej det har jeg ikke John for den har Peter pcb-lånt af mig..

jaa sådan er jeg jo.. nogen vil sige dum , andre vil sige flink hehe

Reply »

You must log in to post.