Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

VW reperation for begyndere/dummies. Advarsel skrevet af en pige ;O)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jnke Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bimle_001.jpg
Bimle_003.jpg
Bimle_004.jpg
Bimle_005.jpg
Bimle_006.jpg
Bimle_007.jpg
Bimle_008.jpg
Bimle_009.jpg

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
For satan mand !!! - Jeg er målløs..
Så er du klar til dit eget projekt - hva med noget i denne stil :-)

Mvh John
2490_image.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Lyngbye Member
Du ser noget nervøs ud på det første billede, hvor du er ved at tænde slinkelviberen.
Hvad med et billede af dine resultatet? ;)
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Lyngbye..Ja jeg var nervøs, jeg var stiv af skræk, jeg har en aller anden idé om, at jeg vil få flået armen af , af en vinkelsliber...

Nå men klokken 1645 ankommer jeg til hemmelig destinationsadresse iført jakkesæt, og højhælede sko.. man skal jo se ordentlig ud når man skal lave bil.

Min hemmelige medsammensvorne var i gang med at aflevere en hemmelig medagent på hans hjemadresse og ankom kort tid efter i hans hemmelige agentbus, som vi jo naturligvis ikke skulle svejse i..tænk hvis det gik galt :D

Nå men jeg var jo inviteret til at skulle lære at svejse.. så jeg fik fluks 2 stykker plade et svejseapparat og en hjelm stukket i hånden og så fik jeg.. udførlig forklaring på hvad der sker når man lægger pladen ovenpå hinanden frem for ved siden af hinanden ikke et ord nævnt om en diskussion der lige har kørt på nettet :wink:

Så fik jeg eksempler på hvad der skete hvis man havde for lidt gas, for meget tråd, for maget varme for lidt varme osv..

Da jeg så med store fede mågeklatter havde sat de to stykker plade sammen sagde min sensei..lad os for nemhedens skyld kalde ham Jønke.. ja så skal vi jo have skåret hul i bilen .. ( Vi.. hvad mener han med vi?)

Nu kommer vi så til min vinkelsliberfobi.. det tog en del overbevisning om at det ikke var farligt at skære hul i en anden mands bus... nå men jeg fik ham da til at tage vinduet ud hvis nu vinkelsliberen skulle rive min arm af og smadre vinduet.
Og nødplanen var at smide djævlemaskinen og løbe hvis den gik amok, til gengæld lovede jeg ikke at skære hul i mig selv....

Jønke var flink til at fortælle mig at jeg for guds skyld ikke måtte skære der og jeg skulle passe på ikke at ramme den kant der for så kunne den jo slå tilbage ..feeedt rigtig feeedt.. nå men jeg fik skåret et fint hul i bussen uden at komme til skade og stod og kikkede runt om ikke der var andet jeg skulle skære af..det var der så ikke...

Så rensede jeg af for maling målte hullets størrelse og så skulle der skæres plade til okay det er ikke vildt let når man er lille og svagelig.. menpladen blev skåret og bukket i form så den passede til bussen ... og så skulle den svejses på..
Satte et par punktsvejsninger i toppen og presse den på plads ved at arbejde ud fra hjørnet der var et lille overlap på nogle mm. det skulle jeg så skære, det kunne godt have gået bedre :wink: siger ikke noget om hvorfor der ikke må være overlap..

Så skulle der svejses... 4 timer senere var 18x 8cm svejset på :D, tror ikke jeg kan tjene penge på det her endnu..

Der blev sagt "hov" rigtigt mange gange , brændt hul i Jønkes øregang, min arm og jeg fandt ud af hvor ubehageligt der er at få en glød i lommen, men bilen brændte ikke så det var en succes.

Så skulle mågeklatterne slibes af :D og ujævnhederne spartles ud..og så skulle der spises burgere... klokken var så også blevet 2245 !!!

Vel tilbage med fyldte maver blev spartelmassen slebet med.. lidt ny spartel... så skulle der fortælles løgnehistorier, mens det tørrede, kaffen drikker jo heller ikke sig selv..

Så skulle der slibes igen det var så her Jønke kikkede på mig og begyndte at grine, det er altid rart jo. det skulle der så tages et billede af - ved ikke hvordan jeg har fået slibestøv på hagen...

Nu var vi busted..det hele fik en gang grunder for at undgå at det skulle stå ug ruste og det var her at vi til vores store overraskelse opdagede, at jeg havde frembragt en lille bule der bulede ud af.. jeg lovede Jønke ikke at skrive at jeg har gnubbet så meget at der kom en bule, så det vil jeg undlade....
DSC01097.jpg

Se lige en sjov svamp jeg så i skoven i dag... hvad mon den type hedder ?? :D
DSC01030.jpg

(permalink) Jnke Member
Ja se det var noget af en oplevelse, kan ikke huske hvornår der sidst er blevet svejst iført øjenskygge på mit værksted.....Hmmm jo der var lige dengang med Scharling...... Nå det er en anden historie....
He He ja den historie fortalte du godt... han er vidst en værre en ham Scharling
(permalink) Jnke Member
Der var også dengang med de svedtransporterende trusser..... nå men det er jo ikke det den her tråd handler om.....
(permalink) Scharling Member
Hvaba ??
Fornemmer jeg har været offer for en del historier...
Ingen under der ikke bliver lavet noget på det værksted!
For meget snak!!! For lidt arbejde.
Hvad fik Jønke lavet? ud over at tage intime billeder ??

53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
Hvad mener du med der ikke blev lavet noget ..jeg skal hul Peltons bus !!

Han fik grinet en del.. og så kom han med gode tips og tricks og fortalte historier.. og så grinte han lidt igen... og han lavede kaffe og flyttede en bus..jo så han har haft travlt kan jeg godt fortælle dig..
Aarh - jeg tror de er fake de billeder der. Der er jo ikke hul i bussen på nogen af dem :-)
Det er straks værer med den svamp der - mage til fræk skovbund skal man vist til Falster for at finde.

Mvh John
25709453
Nææ det er nu ikke fup..men jeg kan godt se at billede af stort hul i bussen skulle have indgået i billedserien ..
(permalink) HMS Member
Hvor er jeg bare pisse stolt af dig Snibeke du kan nogle ting Nu kan du jo snart køre til næstved og give JJ lidt undervisning :-))

Ps jeg har lidt rust der bare står og venter på at du bliver udlært.
Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616
HEHEHE.. ja det kunne være jeg skulle afholde et svejsekursus en dag.. og jeg kommer gerne forbi....men jeg synes det er sjovest at skære ting i stykker skal du lige vide

Og mange tak skal du have ..det er sku dejligt når nogen kan glæde sig på andres vejne
(permalink) hendrixxx Member
HMS skrev:
Hvor er jeg bare pisse stolt af dig Snibeke du kan nogle ting Nu kan du jo snart køre til næstved og give JJ lidt undervisning :-))

.

hæhæ det er sjov
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
Her er så et billede fra det omtalte svejsekursus.

Mvh John
weldcake.jpg

25709453
(permalink) mille Member
Good job vibeke... men der er noget lusket over at du midt i det hele sætter et billede af en svamp ind...

I R
(permalink) Anonymous Unregistered
Just love seeing a woman with tools in her hand ! :-)
ja du gør Coty men det må blive i din fantasi..
Jamen Mille så meget svampetobak har vi altså heller ikke og han er faktisk ret streng at være i en garage med...jeg skal arbejde HELE tiden

Jeg kan løfte sløret for at næste kapitel bliver hvordan man pakker en busmotor om..

Og jeg siger IKKE hvis motor det bliver :wink:
(permalink) mille Member
det bliver ikke min motor...då!! aflever makrel.. nåh nej jønke.. hihi

svampetobak... i gir ikke ved dørene hva..?? nærrig røve :-)
joo til dig altid Mille...men han sætter dig i arbejde så er du advaret
(permalink) Anonymous Unregistered
Sie wollen die Arbeit mit Werkzeugen, werde ich Ihnen ein Werkzeug zur Arbeit mit! Hehehehe
sikke han kan
Nå så kom der sand i maskineriet..

Jønke og jeg har fået vores første værkstedskrise, eller rettere, jeg tror jeg brækker mine arme med den der luftfætter ...

Altså, jeg ved godt det her måske er det forkerte forum at bede om hjælp i, for tænk jer hvor stille der ville blive, hvis jeg brækkede begge arme med den der luftting....
Men sådan må i ikke tænke..neeej det er ikke noget at smile over det er alvor det her...

Er det ikke osse rigtigt at det er farligt for små slappe kvinder at rode med den type værktøj og at det er derfor det er de store stærke mænd der skal gøre det??
OG at mine arme brækker fordi den bare tager ved..??!! Jeg mener når jeg ikke kan holde en boremaskine med stålbørste på uden at den tager over engang i mellem hvordan skal jeg så kunne styre så kraftigt et værktøj ? Hvis den kan løsne en bolt der sidder fast, så må den jo tage fat ??

Ja jeg gør det ikke i hvertfald, så jeg vil gerne have et tip til hvordan en lille en med tynde arme kan løsne de der bolte uden en farlig luftfætter.. på forhånd tak..

Ellers kommer jeg aldrig nogen sinde ud af værkstedet siger Jønke .. for jeg bliver først lukket ud når motoren er pakket om ...

Ahhh - her gik man lige og troede du var en lille smulle sej... hmm.
Der kan højst ske det at du snurre rundt en 3-4 gange så plejer luftnøglen selv at hoppe af møtrikken.
Come on - bare hold fast så godt du kan - stik evt det ene ben ud til siden så snurre du ikke så hurtigt rundt :D

Mvh John
25709453

Reply »

You must log in to post.