Hmmm John ..Har du talt med Jønke ??
Nu ikke noget med alt jeres mandehørm her..
Nu ikke noget med alt jeres mandehørm her..
Snibeke skrev:
Hvad gør man hvis de sidder stramt??
Har man så et trick?
Snibeke skrev:
Hvis du siger jeg kan HMS så tror jeg på det..vi har jo været oppe at slås, så du ved hvor svage arme jeg har ..
SorenJ skrev:
Denne gang sad jeg på en stol og sleb på kanten af en bundplade, da jeg kom til at fortsætte forbi bundpladen og over på knæet.
jeg tror du er en af de få mekanikerlærlinge der kan stå oprejst bag en vw og rode i motoren :-)))
Snibeke skrev:
Lørdag var så dagen hvor jeg skulle skille en motor ad.
Det var jeg da noget spændt på, idet dette kunne blive dagen hvor mine arme brækkede..
Vi gik stille frem vi skulle jo nødigt have sved på panden.
1) fik vist min sminkekrog med spejl og hylde ( nej den er sku god nok)
2) Jeg bakkede selv bussen ind uden at ramme noget/nogen
3) Jønke åbner bagklappen og siger pædagogisk " ja det er så motoren"
Og det var så her vi skulle have tømt motoren for olie, men hvorfor gøre det når man kan vente til det er skide besværligt??
Nå men efter denne blide start gik vi så i gang.
Bilen skal løftes op på minimum en kæmpe stor donkraft og så på bukke så den ikke falder ned. Så skal donkraften sættes på motoren så den ikke falder ud når den bliver løsnet fra gearkassen.
Det er sku da let at få sådan en af, lige et skjolddims og så lige 4 skruer som da var lidt ukorente og var ret dumme at få af, det havde jeg heldigvis folk til da den ved starteren skulle af.
og vupti så kunne motoren lige så fint løftes ned og forholdsvist elegant trækkes ud under bagenden af bilen.
Ja så var det jo at der skulle løsnes en bunke skruer.. mand der er mange på sådan en fætter :D
Ja og så sad der jo de der kæmpe skruer som skulle skrues af med en luftfætter... Ja det var jo slet ikke farligt lissom.. så det gik som smurt i olie (haha) men var syret til i hænderne af at klamre mig panisk til den...
Og så til aller sidst olie ...........
To stålkasser og en klodskasse til olien ..og hvordan var det nu han sagde på bugme dvd 'en ?? hmmm Nå never mind jeg gør det på min måde.. splash ..nåå ja starte med de skruer længst væk og arbejd dig hen mod dig selv så undgår du olie over det hele..nå men det er nok sundt for hænderne...
Så skulle motoren vaskes for mand den var slimet ind i olie !!!!
En flaske fortynder kommer på bordet ... hehe mand jeg blev dårlig selv med maske kunne min blondinehjerne ikke klare mosten, så her stopper min motroompakning...
Jønke har mumlet noget i retning af lærlinge og oprydning, men han siger jo så meget :wink: