Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

VW reperation for begyndere/dummies. Advarsel skrevet af en pige ;O)

Tags:
No tags yet.

(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jep det skulle jeg mene, nu er den i hvertfald ny vasket.. Hvad tænker du på ??
(permalink) Farmer Member
Motorer der er S
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
Jeg siger ikke at du tager fejl, men i dette tilfælde er den vidst god nok grundet placeringen af utætheden.

Det var nemlig oliekøleren, der var utæt i pakningerne, altså de 2 gummi fætre der sidder indeni når man skiller den ad.

Denne strategiske placering har bevirket, at der er plasket olie ud over hele motoren, det var faktisk næsten bare at følge strømmen af olie baglæns.

Jønke har dog efterfølgende skiftet andre pakninger også, men de viste ikke egentlige tegn på utætheder, men motoren er ren som en babynumse, så hvis ikke Jønke har grisset den til igen, skulle det jo være let at se om der er andre problemer.

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Så lærte du lige lidt der Farmer - det bliver nok ikke det sidste du lære fra den nye "motorgure" fra Falster. ;-)

Mvh John
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Farmer Member
[quote=John Pedersen]Så lærte du lige lidt der Farmer - det bliver nok ikke det sidste du lære fra den nye "motorgure" fra Falster. ;-)

Mvh John
Grin.
Jeg er skutte blevet for gammel til at lære endnu DO !
T

20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Jnke Member
Billede_074.jpg
Billede_073.jpg
Billede_072.jpg
Billede_071.jpg
Billede_070.jpg
Billede_069.jpg

(permalink) Ekstrøm, Greve Member

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Anonym Member
Billede_068.jpg

(permalink) hendrixxx Member
du ligner en million vibse :-)
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) BB_Henrik Member
Det ser sgu godt ud, har du tænkt på at spejlet kan nå til kaffemaskinen, så kan du også se hvor man hælder vand på?
H.
Jaaah Ekstrøm det er den fineste svejsehjelm jeg længe har set og den er min, og jeg er meget glad for den ...tusind tak..

BB Henrik..iiih hvor er du dog morsom, du fik da kaffe gjorde du ikke??

Tak til Hendrixxx dejligt med venner der lyver så smukt som dig :D

Nå men Scharling kom jo ikke kun for at grine af mig trodsalt, han medbragte et stk højre hjørne samt batteripladedimmer til Peltons bus.

Den pædagogiske Jønke sagde det er sku dyrt det her, skærer du lige det til ?

Scharligt holdt hjørnet på og i fællseskab fik vi forhandlet os frem til hvor snittet skulle ligge, og tegnede men snorlige :wink: blyant streg.

Og så skulle jeg have fat i værkstedets sjoveste værktøj VINKELSLIBEREN
DSC01098.jpg

Så skulle der jo tegnes lidt på bussen først en streg efter pladen og så en 1½ cm under så der var "sømrum" bemærk igen den snorlige streg som jeg skulle skære efter!!

Vi fjerner hele hjørnet af den teoretiske årsag, at det er ret besværligt at få batteripladedelen på når hjørnet er svejset, så vi har vel egentligt bare betalt os til den lette løsning kan man sige, ikke at den var super let, der skulle mange klip slibninger bang med værktøj lirkning, list og eder til at få den til at passe.
DSC01099.jpg

Ja en komiker er jo ikke bedre end sit publikum.. dette billeder forklarer en del
DSC01100.jpg

Så fik jeg skåret hjørnet af efter den snorlige streg... så skulle der slibes maling af 2-3 cm fra kanten så der er en fin ren flade til at svejse på..dette blev gjort med en flappefætter..

DSC01101.jpg

Så er batteripladen skåret væk og det værste textyl fjernet med en skruetrækker så ikke flapskiven bliver snasket til...
Billedet er taget nede fra

Kanterne blev slebet helt jævne og rene for maling igen så svejsningen bedre hæfter
DSC01102.jpg

Så skulle der sættes batteriplade på.. der bliv klippet huller i til at svejse igennem.. jaa jeg lagde så mine svejsninger vedsiden af Scharling skal ikke bestemme hvoe jeg lægger mine svejsninger hihi ..mand der er svært

Nå me nu begynder jeg at tale tekninsk så jeg håber alle kan følge med..

Det er gik galt var, at jeg lage et bitzz svejsning som alle jo ved er til tynd metal på den måde når pladen jo aldrig at smelte..nææ jeg skulle naturligvis have lavet en biiiitzzzzzbrrrrrrrrrrrriiiiiiiuuummmttzzz svejsning mens jeg observerede hvordan svajsningen smeltede sig langsomt ud af ..tjah hvor svært ka det vær da ??

ENORMT svært faktisk
DSC01105.jpg

Af hensyn til husfreden besluttede jeg mig for at lave Scharling overtage svejsningen ..det gik ikke så godt med mig i går, måske det havde noget at gøre med de tre yderst vittige mænd der stod og kommenterede min teknik eller mangel på samme...

Efter at være blevet angrebet at en løbsk svejseklat og have sat ild på bussen valgte jeg at "besvime" og klynke hjælpeløst og brokke mig over udstyret, hvilket gudske lov fik Scharling til at overtage..derfor er det lidt snyd, men jeg syns alligevel billedet hører til så Pelton kan se at hans bus er blevet hel igen
DSC01106.jpg

Sluttede en laaaang dag af med at bygge mit eget værktøj til oliepåfyldning på bus..
DSC01107.jpg

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Du er bare for sej - bare klø på.

Mvh John
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Scharling Member
Vibeke du glemte at nævne at du, inden du fik taget din svejse hjælm i brug. Fik slidt dit første svejse glas op... inden du fik den sat på hovedet... ja.. glasset opgav vel ævret med det samme.
100_0105.jpg

53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Scharling Member
og så er der jo lige det med at man skal lave svejse klatter... og ikke svejse pinde.. "se billed"

Men ellers klarede du det godt, og du skal nok få det lært. " Hvis bare ikke du hele tiden ned stirrer svejse hovedet ?? " og du får styr på bzzziizee og bzziizeeeeeezzziieeee når du svejser. :) Alt efter tykkelsen på pladen/pladerne der skal svejses sammen.

Og Jønke fik lært at man godt kan ryde op selv om man laver noget... JA. Det var nyt for ham, hvorfor kommer det ikke bag på mig ????

100_0107.jpg
100_0103.jpg
100_0104.jpg
100_0106.jpg

53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Pelton Member
Synes det er super fedt, at se min bus blive skåret i, sat i brand. Og skruet på af en PIGE.. hvad fanden laver i???? ;-)
Bliver nok snart nødt til at komme forbi.. Snibe du er røv sexet når du piller ved min bagdel.... he he he..
Jeg synes din bagdel er helt fantastisk at pille ved Per :wink:

Jamen Per søde, vi venter i spænding på at du skal komme på besøg... vi ventede og ventede på dig i søndags og du kom aldrig forbi..faktisk gik døren op kort efter et af mine store UPS'er men det var så heldigvis ikke ejeren for så var jeg da den der var løbet...:wink: men hva vi fik jo slukket branden igen hihi

Faktisk går det hurtigt frem nu, jeg har afmonteret alt foran på bussen på nær ruden, så skal der lige svejses nogle småhuller som med mit tempo nok tager 7-8 timer og så er den sku snart klar til at blive slebet ned !!!

Jeg synes din bagdel er helt fantastisk at pille ved Per :wink:

Jamen Per søde, vi venter i spænding på at du skal komme på besøg... vi ventede og ventede på dig i søndags og du kom aldrig forbi..faktisk gik døren op kort efter et af mine store UPS'er men det var så heldigvis ikke ejeren for så var jeg da den der var løbet...:wink: men hva vi fik jo slukket branden igen hihi

Faktisk går det hurtigt frem nu, jeg har afmonteret alt foran på bussen på nær ruden, så skal der lige svejses nogle småhuller som med mit tempo nok tager 7-8 timer og så er den sku snart klar til at blive slebet ned !!!

(permalink) HMS Member
Nu må Jønke Og Scharling snart gribe til lommerne og købe dig dit eget værktøj :-)
ELTD2067_large.jpg

Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply »

You must log in to post.