Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  sp: ang 1500 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) joe Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jeg har en 1500 motor oh har problemer med at få den i igen. før der der sad der en 1200 split gearkasse og nu har jeg en 1300 men den kan ikke være der. der sidder et 200 mm svinghjul på som også sad på da den kørte med 1200 gearkassen.. hvad er der galt og hvad skal jeg gøre?????
(permalink) joe Member
Skrev for 19 years siden | | | |
vw1_027.jpg
vw1_015.jpg

(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
du skal bare forsætte hvad du er igang med
evt sæt motoren i og drej med en nøgle på motoren mens du spænder den ind
så laver svinghjulet det sidste plads husk lige at tage den ud og blæs spåner væk
Dennis
ps du har taget ringen af trykpladen ikke ???????
tag lige et billede af motoren/koblingen
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja det er trykpladen/tryklejet der ikke passer sammen, men ringen kan fjernes så det virker. Efter 8/67 er det ikke nødvendigt at slibe i koblingshuset til et 130 tands svinghjul.
Den afbillede gearkasse er fra 8/70 og frem.

Hvis den gearkasse er lagt i en bil der er født med splitgearkasse uden at skifte forreste ophæng og skiftehus, så sidder den forkert og afgangsrørene kan ikke være for bagpladen. Motoren sidder for højt i bagenden. Så kan du heller få den ind.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) joe Member
Skrev for 19 years siden | | | |
den er nu kommet på plads, men den skraber bare lidt på i gearkassen, gør det noget og skraber den sidste væk uden yderlige skade???
(permalink) joe Member
Skrev for 19 years siden | | | |
den kører nu men den har svært ved at komme i gear!! den ryster også koblings pedalen!! men der ingen problemos når den kører at få den i gear.. hvad fandenkan det være?? skal jeg stramme mit koblings kabel????
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er jo svært pr. internet.
Skæv kobling kunne det være når den også har problemer at skifte gear. Den kan åbenbart ikke koble rigtigt fri. Knaser den ikke også når du vil sætte i bakgear ?
Koblingsnavet kan have taget skade ved forsøgene på at lægge den i.
Koblingspedalen skal have 2-3cm frigang så skal det passe, ellers er der noget andet galt.

Om igen
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) joe Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det er kun engang imellem den driller, mest når den er varm!! kan det måske være olie mangel????? den knasser også når den skal i bakgear ja!!!
ja det er vel en ommer!!!!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er altid en god måde at teste om det er koblingen der ikke kobler helt fri, ved at sætte i bakgear.
I de andre gear hjælper synkromechanordningen lidt, så det tit virker alligevel.
Bakgear er ikke synkroniseret, så der skal koblingen slippe for at det ikke knaser.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej Joe

Jeg havde lidt samme problem med min Speedster, da jeg hentede den.

Men det blev klaret med en gang koblingskabelstramning.

Det blev så kompliceret lidt af, at det var monteret mere eller mindre med isolerbånd pga. den nødvendige afkortning af bunden og en montering af et kabelafkorterkit.

Men princippet og problemet er det samme og blev løst med en justering.

Prøv dig frem....

Mvh.
Mr-M.
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Man kan ikke justere en kobling hvis den er defekt.
Det vil nogen så sige. OK hvis den ikke kobler fri, så kan man stramme kablet så den til sidst måske kobler fri.
Men så kører den rundt uden frigang til tryklejet. I min bog er det ikke i orden.

Altså når en VW har 20-50mm frigang på pedalen. Så skal koblingen fungere så alle kan betjene den.

Men der var også én der engang sagde om mig at jeg er en underlig én, der blev ved med at rode med ting, til de var i orden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) joe Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jeg er en glad mand nu:O) jeg har lige været ude og kigget på det koblingskabel og har fået det strammet om nu. så nu er der slet ingen problemer.
jeg takker af hele mit hjerte for alle jeres svar... GUD BEVARE VWNETTET
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det kan godt være den kan koble ud nu. Men så er der heller ikke frigang mere i pedalen, for da du strammede kablet i fredags, der var der måske 5mm frigang på pedalen , og hvis du så har strammet det mere så er jeg sikker på at frigangen er væk.I fredags, kan du da huske jeg sagde, der er noget galt, det var ikke rigtigt godt med koblingen, men vi fik den til at vrike og det var også kun for at du kunne få bilen med hejm.
Jeg tror vi skal ha kigget til den kobling på et tidspunkt.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn

Reply

You must log in to post.