Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad er det jeg mangler?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 18 years siden | | | |


Jeg mangler det som chokerkablet skal have fat i, men hvad det er og hvordan det ser ud ved jeg ikke. Jeg ved godt det ikke behøver virke, men det ville nu se pænere ud hvis det kabel ikke strittede over 'næsen' på luftfilterkassen og tomgangen når den er kold bliver vel også bedere...
Choker_001.jpg
Choker_004.jpg

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den er da der lige neden under fjederen, med clips og det hele !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tak for svaret. Jeg har vendt og drejet det flere gange, men kan ikke finde ud af hvordan øjet på på fjederen sættes sammen med clipsen. Er der nogen der har et billed?

Hvordan fungerer systemet egentlig og hvad er det for en klap der sidder i 'næsen' ved siden af med en kontravægt på (enden af kontravægten kan ses på det nederste billed)?

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du laver ikke grin med os vel ? Jeg kan godt nok ikke helt huske at der skal være en kontravægt på den type, men omvendt så skal beslaget til kablet jo heller ikke.
Clipsen skal af, og øjet på kablet på akslen. Så skal clipsens flige på hver sin side af øjet og sættes på igen.

Det den gør er er at den anden ende af kablet går til motorens køletermostat. Så på koldt motor suges der varm luft op gennem papslangen og når motoren varmes op lukkes der mere og mere kold luft til. For at undgå karburatoris.
Spjældet i luftfilteret skal så være lukket på kold motor.
Det justerer du ved at flytte kablet i beslaget.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Frank, den er god nok. Der sidder en kontravægtagtig ting som du som sagt kan se enden af på billedet. Den kan vippes op når motoren ikke kører, så jeg går ud fra at der må sidden en klap inden i næsen da akslen den sidder på går igennem 'næsen' Det lyder da som du kan huske noget om en kontravægt. Hvilken type var det? Min er en 1500 fra 1970.

Nu må jeg ud og sætte den fjeder på...
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com

Reply

You must log in to post.